دوشنبه 28 بهمن 1392 - 12:04

دستگیری 3 شکارچی سابقه‌دار در کهگیلویه

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه از دستگیری سه شکارچی سابقه‌دار در منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه خبر داد.

خبرگزاری فارس: دستگیری 3 شکارچی سابقه‌دار در منطقه حفاظت‌شده خاییز

سید قدرت علی‌پور امروز در گفت‌وگو با فارس در یاسوج با اشاره به دستگیری سه شکارچی سابقه‌دار در منطقه حفاظت‌شده خاییز اظهار داشت: محیط‌بانان با شنیدن صدای شلیک چهار گلوله در ارتفاعات کوه خاییز بلافاصله اقدام به شناسایی محل شکارچیان و دستگیری آنها کردند.

وی عنوان کرد: با تلاش محیط‌بانان سخت‌کوش این سه شکارچی سابقه‌دار پیش از اقدام به شکار دستگیر شدند.

علی‌پور تصریح کرد: این اکیپ متخلف پیش از این نیز چندین بار در منطقه حفاظت شده دنا و سایر عرصه‌های طبیعی استان مبادرت به شکار غیرمجاز نموده و حتی چندین نوبت از سوی مأموران مشاهده و تحت تعقیب قرار گرفتند اما هر بار به نحوی موفق به فرار شده بودند.

وی افزود: از این متخلفان سه قبضه اسلحه و مقداری فشنگ و ادوات شکار کشف و ضبط شد و متخلفان برای اجرای حکم به مراجع قضایی فرستاده شدند.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه با اشاره به اینکه برخی قوانین مربوط به شکار و شکارچیان قدرت بازدارندگی ندارد، بیان کرد: امیدواریم که با تغییراتی که در قوانین مربوط به شکارچیان و قاتلان حیات وحش انجام ‌خواهد گرفت دیگر شاهد شکار بی‌رحمانه حیات وحش توسط افراد سودجو نباشیم.

این مسئول در اداره محیط زیست کهگیلویه تصریح کرد: خوشبختانه با درایت محیط‌بانان و نیز ارتقای سطح فرهنگ زیست‌محیطی مردم و به خصوص اهالی روستاهای اطراف مناطق حفاظت شده حفاظت از این مناطق به خوبی صورت می‌گیرد و کمتر شکارچی به خود اجازه می‌دهد که به این مناطق ورود پیدا کند.

علی‌پور خطاب به شکارچیان و قاتلان حیات وحش نیز عنوان داشت: شکارچیان و قاتلان حیات وحش بدانند که هیچ حاشیه امنی در مناطق تحت کنترل محیط زیست به خصوص در مناطق حفاظت شده برای آنها وجود ندارد و آنها دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=91241
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ؟ گفت:

    نمیدانم پخش بشه یا نه ولی می نویسم .یه دوست داشتم کبگ شکار میکرد به همین خاطر ازش دلخور شدم بهش گفتم شکار کردن شما تابلوست همه شما را هم میبینه چرا مسئولین جلوگیری نمیکنند گفت شاید باور نکنی دیشب فلان مسئول مربوطه خانه فلان شکارچی بود خوراکش هم گوشت کبگ با خود گفتم شاید معنی مسئول تغییر کرده باشد…..نمیدانم

دیدگاه شما