چاپ این برگه

دستگیری 3 شکارچی سابقه‌دار در کهگیلویه

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه از دستگیری سه شکارچی سابقه‌دار در منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه خبر داد.

خبرگزاری فارس: دستگیری 3 شکارچی سابقه‌دار در منطقه حفاظت‌شده خاییز

سید قدرت علی‌پور امروز در گفت‌وگو با فارس در یاسوج با اشاره به دستگیری سه شکارچی سابقه‌دار در منطقه حفاظت‌شده خاییز اظهار داشت: محیط‌بانان با شنیدن صدای شلیک چهار گلوله در ارتفاعات کوه خاییز بلافاصله اقدام به شناسایی محل شکارچیان و دستگیری آنها کردند.

وی عنوان کرد: با تلاش محیط‌بانان سخت‌کوش این سه شکارچی سابقه‌دار پیش از اقدام به شکار دستگیر شدند.

علی‌پور تصریح کرد: این اکیپ متخلف پیش از این نیز چندین بار در منطقه حفاظت شده دنا و سایر عرصه‌های طبیعی استان مبادرت به شکار غیرمجاز نموده و حتی چندین نوبت از سوی مأموران مشاهده و تحت تعقیب قرار گرفتند اما هر بار به نحوی موفق به فرار شده بودند.

وی افزود: از این متخلفان سه قبضه اسلحه و مقداری فشنگ و ادوات شکار کشف و ضبط شد و متخلفان برای اجرای حکم به مراجع قضایی فرستاده شدند.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه با اشاره به اینکه برخی قوانین مربوط به شکار و شکارچیان قدرت بازدارندگی ندارد، بیان کرد: امیدواریم که با تغییراتی که در قوانین مربوط به شکارچیان و قاتلان حیات وحش انجام ‌خواهد گرفت دیگر شاهد شکار بی‌رحمانه حیات وحش توسط افراد سودجو نباشیم.

این مسئول در اداره محیط زیست کهگیلویه تصریح کرد: خوشبختانه با درایت محیط‌بانان و نیز ارتقای سطح فرهنگ زیست‌محیطی مردم و به خصوص اهالی روستاهای اطراف مناطق حفاظت شده حفاظت از این مناطق به خوبی صورت می‌گیرد و کمتر شکارچی به خود اجازه می‌دهد که به این مناطق ورود پیدا کند.

علی‌پور خطاب به شکارچیان و قاتلان حیات وحش نیز عنوان داشت: شکارچیان و قاتلان حیات وحش بدانند که هیچ حاشیه امنی در مناطق تحت کنترل محیط زیست به خصوص در مناطق حفاظت شده برای آنها وجود ندارد و آنها دیر یا زود در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.