دوشنبه 17 تیر 1392 - 17:27

اسم اين را بگذاريم “خدمت” يا “خيانت” به كهگيلويه و بويراحمد / شما نظر دهيد

استان ثروتمند از بعد انساني و خدادادي اما متاسفانه محروم نگه داشته شده كهگيلويه و بويراحمد كه همواره در رديف آخر جدول توسعه كشور جا خوش كرده است و خيالي براي خارج شدن از چاه توسعه نيافتگي در سر نمي پروراند ؛ امروز به نگراني بزرگي براي نخبگان و كساني كه دل در گرو استان دارد بدل شده است.

به گزارش «بوير نيوز» امروز در كهگيلويه و بويراحمد صداي چرخ صنعت به گوش نمي رسد و موج جوانان بيكار در اين استان زر خيز بسيار نگران كننده است.

 اما نقش برخي از مديران ناكارآمد در واپس رفتن استان كهگيلويه و بويراحمد مشهود تر است،.

به گزارش «بوير نيوز» به نقل از يك منبع آگاه و معتبر ؛ دو سازمان جهاد كشاورزي و صنعت و معدن كهگيلويه و بويراحمد كه مي توانستند از اعتبارت فراوان صندوق توسعه ملي براي استان استفاده كرده و رونق را به كشاورزي و صنعت به استان بازگردانند ، در اين خصوص هيچ اقدام قابل توجهي نكرده اند.

شرم آور است كه بگوييم در 8 ماه گذشته استان كهگيلويه و بويراحمد حداقل 200 ميليارد تومان مي توانست از منابع صندوق توسعه ملي براي طرح هاي كشاورزي و صنعتي اعتبار دريافت كند كه متاسفاته اين عدد در استان كهگيلويه و بويراحمد زير 10 ميليارد بوده و صرفا در حد يك و دو طرح محدود بوده است.

خجالت آور نيست كه استان هایی به دلیل اطلاع از شرایط اعطای تسهیلات از سقف اعتبارات اختصاص یافته به خود فراتر رفته اما در كهگيلويه و بويراحمد به دليل بي كفايتي مسئولان و عدم اطلاع رساني كافي و سخت كردن پروسه كاري؛ كسي اصلا اطلاع از چنين منابعي نداشته است!!

فقر اطلاعاتي مردم، ضعف اطلاع رساني مسئولين، پرداختن بيش از حد مديران اين استان به مسائل حاشيه اي و عدم ارتباط مناسسب با مركز تصميم گيرهاي كشور از جمله عواملي است كه توسعه استان را روز به روز به تعويق مي اندازد.

چطور است كه در بيشتر استان هاي كشور سازمان صنعت و معدن به سرعت شركت ها و سرمايه گذاران را از وجود منابع فراوان مالي مطلع مي سازد تا بتوانند به صورت بهينه از اين فرصت ها استفاده كنند اما در كهگيلويه و بويراحمد هيچ گونه اطلاع رساني مناسبي در اين خصوص شكل نمي گيرد.

تمام وقت مديران استان به زدو بندهای سیاسی، مسائل حاشیه ای، جابجايي مديران میانی و حتی مسئولان جزء مي گذرد و در اين ميان آنچه مهم نيست حق مردم است.

بقول دكتر شريعتي ” اگر نمي تواني به مردم خدمت كني برو تا خيانتي نكني

شما بگوييد اين خدمت است يا خيانت؟

«پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز» طی چند روز آینده نحوه استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی را برای آشنایی  سرمایه گذاران را اطلاع رسانی خواهد کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=55606
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محروم گفت:

    واقعا اين استان بي كس است. اسمش را بگذاريد خيانت

  2. ناشناس گفت:

    دراستان ماتنها چیزی که خریدارنداره خدمت -راستی -قانون مداری اماسیاسی بازی و………….الاماشااله

  3. نسرین گفت:

    بویرنیوز مچکریم – الحق که ما خدمتی ندیدیم

  4. کشاورز از باشت گفت:

    در سال 91 اقدامات لازم را جهت طرح آیباری بارانی به انجام رساندم. ( بماند که چقد دوندگی کردیم و ازین اداره به اون اداره)
    حالا پس از گذشت اینهمه وقت هنوز اعتبار لازمو نمیدن تا طرح رو اجرا کنیم؟
    خیانت از این آشکارتر که حق کشاورز بدبختو اینجور با بی لیاقتی تضییع میکنن؟
    خدا بزنه تو کمر مدیر بی لیاقتی که صلاحیت نداره و فقط بخاط پست و مقام مسولیت میپذیره.

  5. کشاورز گفت:

    در سالهای 90 و 91 اقدام به احداث مخزن آب جهت ابیاری تعداد250 اصله درخت گردو در یکی از روستاهای استان نمودم اما هرچه پیگیری کردم حتی یک ریال وام برای قطره ای کردن آن بهم ندادند و گفتند اصلا ما وام نداریم

  6. بارز گفت:

    در این 32 سال اعتبارات اختصاص یافته به استان کجا مصرف شدند.استان از حد اقل امکانات برخوردار نیست.ایا اعتبارات کم بود یا توسط استانداران گذشته و فرمانداران و دیگر مسولین دستگاههای اجرایی حیف و میل شدند.ای کاش یکی در این نظام جمهوری اسلامی بیاید و موضوع را پیگیری کند.

  7. همشهری گفت:

    افرین بویر نیوز اگه یکی مثل شماها نباشین مردم هم تو بی خبری سیر میکنند وقتی اقای حاج زارع میاد و مدیری بی لیاقت میذاره واسه صنعت و معدن و تجارت همین میشه که میبینید اقای دیودیده بجای اینکه حواسش باشه به حوزه خودش میره نامه میزنه به …. که فلان …..رو مساعدت ….. کنین واسش این یکی از مسائل حاشیه ای که اقای مدیر کل داره بویر جان لطفا درج کن تا مردم بدونن مدیر کل شون سر گرم چه کارائی هست اگه هم لازم شد بگین من تصویر نامه اش رو برا سایتتون ایمیل کنم.

    • بویر نیوز گفت:

      اگر مدرکی دارید بفرستید حتما استفاده خواهد شد

    • کارخانه دار گفت:

      بهتر است بدانید در طی 8 ماه گذشته به دلیل مسئله تحریمها و شرایط خاص و افزایش روزانه قیمت ها بخصوص ماشین الات صنعتی کمتر کسی تمایل به وارد شدن به عرصه صنعت را به دلیل ریسک بالای سرمایه گذاری داشته و اعتبارات جذب شده نیز بیشتر در زمینه تکمیل واحدهای نیمه تمام ، راکد ، و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی بوده و از طرفی در استان ما نیز مخصوصا” سرمایه گذاران خارج از استان تمایلی به فعالیت ندارند ، اگر شما سرمایه گذارجدید با سهم آورده کلان و وثیقه سراغ دارین معرفی کنید

      • کارشناس ارشد مالی گفت:

        به عنوان یک مطلع از اعتبارات یاد شده در خبر فوق لازم است مطلبی را به عرض برسانم و آن اینکه اولا اعتباراتی از منابع صندوق توسعه ملی همانطور که در خبر نیز آمده در استان جذب نشده از طرفی اعتبارات خوبی برای نیازهای واحدهای فعال تولیدی در قالب سرمایه در گردش می توانسته در اختیار متقاضیان قرار گیرد و لزوما صحبت از سرمایه گذاری، ایجاد طرح های بزرگ نیست و صنایع کوچک نیز به تناسب نیاز خود میتوانند از تسهیلات استفاده نمایند.

    • همشهری گفت:

      نه فقط مدیرکل صنعت معدن تجارت بی لیاقته مدیر راه مسکن شهرسازی و مدیرکل نوسازی هم بی لیاقت تر از آن

  8. خیانت گفت:

    4چهار سال تمام برای راه اندازی پروزه ی ابرسانی زمینهای کشاورزی روستای القچین سفلی نامه نگاری کردیم التماس کردیم بیکار ماندیم اما مسولان .. جهاد کشاورزی چرام هروز بهانه ای میاوردند میگویند اعتبار نیست .ریس ومعاون فقط به فکر پست وصندلی خود هستند.حالم بهم میخوره از این مسولان بی سواد ودلم میسوزد برای مردمان این دیار

  9. مدیران نالایق جهاد استان گفت:

    پیشنهادمااینست اقایان …………به مردم وجوانان استان برکنار گردندوجوانان تحصیلکرده بکارگرفته شوند تاشایدمرهمی باشه برزخم مردم مظلوم استان

  10. همشهري گفت:

    اگه وام ميلياردي براي طرحها و پروژه ها به نور چشمي ها بدهند و ان طرح راه اندازي بشود ميگن خدمت اماااااااا اگر وام گرفته شده را پس ندهند ميشود خيانت به مردم و نظام 

  11. ehsan گفت:

    آفرین بویرنیوز.واقعا باید اطلاع رسانی کنی تا مدیران بی لیاقت پر حاشیه رو همه بشناسن.

    • نتیجه عمل دولت نهم و دهم گفت:

      وضعیت فعلی استان در نتیجه ضعف مدیران قبلی سازمانهای یاد شده در خصوص تدوین سیاستهای ( کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت ) می باشد که این مسئله در سطح کشور نیز عمومیت دارد با نگاه به رشد اقتصادی منفی کشور می توان به عملکرد دولت نهم و دهم پی برد برای تغییر و اصلاح مشکلات چاره ای جز صبر و حوصله شهروندان و همکاری با رئیس جمهور محترم وجود ندارد ، انشاءالله ایشان با درایت نسبت به انتخاب کابینه قوی و متخصص و در ادامه استاندارانی شایسته اقدام و مشکلات بتدریج مرتفع گردد

  12. ناشناس گفت:

    اخبار ومقالات درج شده در سایت بویر نیوز عموما سیاسی ودر راستای حمایت از یکی انمایندگان استان می باشد ومعمولا مدیرانی که مخالف این نماینده محترم باشند از گزند این انتقادات درامان نخواهند بود

    • سردبیر گفت:

      مخاطب گرامی کدام نماینده؟
      همین افکار شما است که اجازه نمی دهد وضع بهتر شود. حقایق را ببینید و قضاوت کنید

  13. حق گو گفت:

    چرا کسی سرمایه گذاری نمی کند 1- استان ظر فیت پذیرش ندارد 2- هر سرمایه گذاری در جایی سرمایه گذاری می کند که ارزش افزوده بیشتری داشته باشد 3- سرمایه دار بومی با مخ کم داریم 4- در این اوضاع اقتصادی حاکم بر کشور هیچ عاقلی سرمایه گذاری نمی کند و…. واما این مقاله قبل از اینکه اقتصادی باشد سیاسی است وگر نه، نه مدیران استانی بلکه رییس جمهور وتیم اقتصادی ایشان مسبب اصلی این رکود است .

  14. حمید گفت:

    جوونیمون تباه شد

  15. خودکفائی گوشت مرغ گفت:

    رئیس فعلی جهادکشاورزی استان یک نیروی تحصیلکرده ولی بدون تجربه مدیریتی است که صرفا” بر اساس روابط خویشاوندی و ارتباط با بدنه وزارت جهادکشاورزی در این مسئولیت گماشته شده علیرغم وجود نیروهای توانمندی در سازمان مذکور به مثابه آقای مهندس رستاد و … شاید یکسال دیگر بگذرد تا آقای موسوی آموزش کافی و تجربه لازم مدیریتی را کسب کند

  16. هم استاني گفت:

    آفرين بر شهامت شما.اگر چنين منتقداني پيدا شود شهر و استان ما اين گونه در فقر و جوانان ما اينگونه بيكار نيستند.

  17. مهندس کشاورزی درجواب خودکفایی گوشت گفت:

    دکترموسوی هم تجربه داره هم مدیریت ولی بدنه معاونین ایشان به دلیل انتصابهای گذشته همکاری نمیکنند.مثلا جناب حاج شریعتی یا نعمتی یا رستگار معاونین ایشان عملا سنگ اندازی میکنند………ونمیخواهندایشان موفق باشد.چون به هرقیمت اینهابایدمعاون بمانند.دکترباید باقاطعیت بیشتری رفتارکند

  18. چرام مظلوم گفت:

    بویرنیوزجان وقتی ازاستان کردستان باپارتی بازی علیرغم این همه فارغ التحصیل بیکارکشاورزی نیروی غیربومی جذب و……….هست چه امیدی به رونق کشاورزی در مهدکشاورزی استان هست،پارتی بازی پدرکشاورزی استان رادراورده ومتاسفانه جهادکشاورزی خرابه ای بیش نیست.

  19. درودبرچرام مظلوم گفت:

    باورنمیکردم که ازاستان کردستان نیروجذب کرده اند،تحقیق کردم دیدم راسته واتفاقاجناب …………… مردان دلسوزچرام کجاهستند؟؟؟

  20. دلیخون گفت:

    خیانت /// بکار گیری نیروهای غیر متخصص و اهل معامله و خود فروش غیر دلسوز باعث وقوع چنین اتفاقاتی میشود!!!!! چرا رئیس سابق سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان و رئیس اداره تنظیم بازار آن اکنون در …. ؟ چرا انگیزه از نیروهای متخصص سلب شده است ؟ چرا بعضی از پستهای کلیدی از معاونت گرفته تا ادارات و… سازمان بلا تصدی است ؟ چرا عدهای از کارکنان یا روزنامه میخونند یا دنبال مسائل شخصی خودشان هستند ؟ آیا این بی تدبیری یک مدیر نیست ؟ الته حاکم شهری که …..

    آقای زارع که رئیس انتخاب کردند خود عضو کمیسون صنعت معدن و تجارت مجلس هستند ومقصر اصلی خود ایشان هستندو میدانند که در صندوق توسعه ملی چه میگذرد

  21. محمد گفت:

    از این رانت وکیسه برای خود دوختن و حساب وبی حسابها درسطح مدیران جهادکهگیلویه زیاددیده میشود.مسولان لطفا پیگیری کنند

دیدگاه شما