چاپ این برگه

اسم اين را بگذاريم “خدمت” يا “خيانت” به كهگيلويه و بويراحمد / شما نظر دهيد

استان ثروتمند از بعد انساني و خدادادي اما متاسفانه محروم نگه داشته شده كهگيلويه و بويراحمد كه همواره در رديف آخر جدول توسعه كشور جا خوش كرده است و خيالي براي خارج شدن از چاه توسعه نيافتگي در سر نمي پروراند ؛ امروز به نگراني بزرگي براي نخبگان و كساني كه دل در گرو استان دارد بدل شده است.

به گزارش «بوير نيوز» امروز در كهگيلويه و بويراحمد صداي چرخ صنعت به گوش نمي رسد و موج جوانان بيكار در اين استان زر خيز بسيار نگران كننده است.

 اما نقش برخي از مديران ناكارآمد در واپس رفتن استان كهگيلويه و بويراحمد مشهود تر است،.

به گزارش «بوير نيوز» به نقل از يك منبع آگاه و معتبر ؛ دو سازمان جهاد كشاورزي و صنعت و معدن كهگيلويه و بويراحمد كه مي توانستند از اعتبارت فراوان صندوق توسعه ملي براي استان استفاده كرده و رونق را به كشاورزي و صنعت به استان بازگردانند ، در اين خصوص هيچ اقدام قابل توجهي نكرده اند.

شرم آور است كه بگوييم در 8 ماه گذشته استان كهگيلويه و بويراحمد حداقل 200 ميليارد تومان مي توانست از منابع صندوق توسعه ملي براي طرح هاي كشاورزي و صنعتي اعتبار دريافت كند كه متاسفاته اين عدد در استان كهگيلويه و بويراحمد زير 10 ميليارد بوده و صرفا در حد يك و دو طرح محدود بوده است.

خجالت آور نيست كه استان هایی به دلیل اطلاع از شرایط اعطای تسهیلات از سقف اعتبارات اختصاص یافته به خود فراتر رفته اما در كهگيلويه و بويراحمد به دليل بي كفايتي مسئولان و عدم اطلاع رساني كافي و سخت كردن پروسه كاري؛ كسي اصلا اطلاع از چنين منابعي نداشته است!!

فقر اطلاعاتي مردم، ضعف اطلاع رساني مسئولين، پرداختن بيش از حد مديران اين استان به مسائل حاشيه اي و عدم ارتباط مناسسب با مركز تصميم گيرهاي كشور از جمله عواملي است كه توسعه استان را روز به روز به تعويق مي اندازد.

چطور است كه در بيشتر استان هاي كشور سازمان صنعت و معدن به سرعت شركت ها و سرمايه گذاران را از وجود منابع فراوان مالي مطلع مي سازد تا بتوانند به صورت بهينه از اين فرصت ها استفاده كنند اما در كهگيلويه و بويراحمد هيچ گونه اطلاع رساني مناسبي در اين خصوص شكل نمي گيرد.

تمام وقت مديران استان به زدو بندهای سیاسی، مسائل حاشیه ای، جابجايي مديران میانی و حتی مسئولان جزء مي گذرد و در اين ميان آنچه مهم نيست حق مردم است.

بقول دكتر شريعتي ” اگر نمي تواني به مردم خدمت كني برو تا خيانتي نكني

شما بگوييد اين خدمت است يا خيانت؟

«پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز» طی چند روز آینده نحوه استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی را برای آشنایی  سرمایه گذاران را اطلاع رسانی خواهد کرد.