جمعه 3 شهریور 1402 - 17:03

رهن و اجاره عجیب و غریب در کهگیلویه و بویراحمد/از رهن ۷۰۰ میلیونی یک ساختمان حدود ۳۰ ساله تا اجاره میلیونی در شهرستان ها!

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

دغدغه مسکن و خانه بعنوان یکی از ضروریات و اسباب اصلی زندگی این روزها برای برخی ها محل نگرانی شده است.

در کهگیلویه و بویراحمد قیمت ها در سالهای اخیر روند رو به رشد و بسیار کاذبی به خود گرفته است.

یکی از مشکلات این است که مالکان هرآنچه دوست دارند را بر روی ملک خود قیمت میگذارند، یعنی کمتر می‌بینید امکانات و آپشن های مختلف از جمله محل قرار گیری خانه، امکانات ، دسترسی ها و موارد دیگر اساس قیمت گذاری ها باشد.

به قول برخی از مردم صاحب خانه ها رهن و اجاره را بر حسب مشکلاتی که دارند تنظیم می‌کنند و قیمت گذاری آنها به نحوی است که ضروریات مد نظر آنها را پوشش دهد نه اینکه از منطق خاصی پیروی کند.

مثلا در یاسوج خانه ای با سن ساخت حدود ۳۰ سال فقط به دلیل قرارگیری در یک خیابان خوب رهن آن تا ۷۰۰ میلیون تومان در دیوار گذاشته شده است.

یا مثلاً در نقاط حاشیه ای مرکز استان میبینیم رقم های رهن تا ۳۵۰ میلیون تومان و اجازه تا ۴ میلیون تومان هم تعیین شده است.

البته این قیمت گذاری بی در و پیکر فقط مختص یاسوج نیست.

در شهرستان های دیگر از جمله دهدشت، گچساران ، چرام و سایر شهرستان ها نیز قیمت ها بسیار بالا است.

در این شهرها نیز رقم های رهن تا ۴۰۰ میلیون و بیشتر و اجاره های تا ۵ و ۶ میلیون تومان داریم.

خب برای اجاره نشینانی که حقوق آنها نیز معمولی است آنهم با این تورم چطور می‌شود گذران عمر آسانی را متصور بود؟

این اجاره و رهن یعنی اجاره نشین ها باید از همه ضروریات یک زندگی معمولی بگذرند تا فقط بتوانند رهن و اجاره خانه را تأمین کنند ، این یعنی سبد آموزش و تحصیل، تغذیه، سلامت، سفر و موارد دیگر باید به حاشیه رانده شوند.

برای اصلاح این شرایط بدون شک هم انصاف و همدلی ما با یکدیگر کارساز است و هم نظارت بر قیمت گذاری ها مطابق استانداردهای رهن و اجازه باید باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=356570
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هیس گفت:

    واقعا خیلی ظلم میکنن به مستاجرای بیچاره مسولین هم در خواب

  2. پاتاوه دنا گفت:

    خودرویی که میرن چندصدمیلیون هزینه میکنندوقیمتهای انچنانی دنبال این نباشیدکه مردم خونشونو مفت بدن رهن واجاره…

  3. ناشناس گفت:

    لیکک مفت هست قیمتها

  4. محمد گفت:

    متاسفانه هیچگونه نظارتی نیستش … دقیقا طرف بر حسب مشکلات خودش قیمت کذاری میکنه هیچچ مرجعی هم نیست که پیگیری کنه

  5. ناشناس گفت:

    اجاره مسکن زیادکارسحاب ملک نیست این کاربنکاه داران هست که سودبیشتری ببرن الحق که بنگاه نیست دلال بازی هست که اجاره مسکن زیادشده خیربینین

  6. بویراحمدی گفت:

    عامل اصلی تورم در حوزه ی مسکن دولت ودرراس دولت رییس جمهور است،شمانرخ مواد اولیه ی تولیدات بتنی راببینید،وحداقل دوسه برابرشده،یاقیمت امتیازات حامل های انرژی،یاقیمت کنتور های حامل های انرژی،یاگرفتن یه پروانه ی ساخت،یادستمزد بنا یاکارگر،یاقیمت زمین،تاجاییکه دولت در استان ما در واگذاری زمین ناتوان بود،همه ی عوامل نامبرده که عملکرد مستقیم دولت است دست به دست هم داده و قیمت املاک را چند برابر شده است،،متاسفانه مهمترین سیاست دولت دراس آن رییسی کنترل قیمت مسکن و تولید مسکن برای بی خانمان ها بود اما دراین سیاست کاملاً ناتوان بود،کاظم نژادمحمدیان

  7. گلستانی گفت:

    پارسال خونه رهن کردم سیصدو بیست میلیون خونه که تمام کمد دیواریش آب میده شیر آلات خراب امسال میگه سیصدو بیست جلو با ماهی سه میلیون التماس کردم از جلو حداقل پس بده میگه دویست با شش میف خونش حتی پرده وموکت هم نداره بهش میگم حداقل پرده بزن میگه اصلا در میاد میگه من پنج تا بچه دارم قسط بدکارم دوتا خونه هم شیراز داره دوتا اینجا بخدا دیگه از مرگ راضیم

  8. ناشناس گفت:

    گچساران که اصلا در پیکر نداره بنگاه داره از صاحب خونه بی رحم تر صاحب خونه از یزید

  9. ایلیا گفت:

    این هم کار آمریکاست؟ استاندار و تعزیرات و امور صنفی و …. برای چی هست؟شماها قیمت را نمی‌تونید کنترل کنید ،میخواهید مردم را خانه دار کنید؟از اجاره مغازه ها خبر دارید؟

  10. اجاره نشینان ظلم وبار گفت:

    بویرنیوز جون خودت دلت خوشه این مصیبت های بزرگ برای مردم بازگومی کنی برای کی برای کدام مسول که خونشون چیزکرده الآن درمنزل دولتی نشسته آب برق وهمه چی مفت بعضی دوباراستفاده کرده اند

  11. دادگر یاسوج گفت:

    باسلام چون مدیران کارکن خوب واستاندارنمونه داریم گرانی خبری نیست خودشون کم نیارندگوربقیه

  12. بویراحمد گفت:

    ای صاحب خانه ها بیایید حالا که مسئولان به ما ظلم می کنن خودمان به هم ظلم نکنیم به خدا بیشتر مردم به نان شب محتاجند

  13. علی گفت:

    خدا لعنتشون کنه که انصاف ندارن دقیقا بر حسب نیازهای خودشون پول زور میگیرن.انشالااااا که هر که بی انصافی میکنه نخورش.بیصحابی هرکی سی خود نرخ اینه صحابی هم نیسی که پرسشو کنه.

  14. همشهری گفت:

    می‌فرمایید این نرخ مختص یاسوج است در حالیکه در شیراز یک واحد دوخوابه ۵۰۰با ۲۰احاره داده میشه در تهران هم که فقط باسکه حساب میکنند شکر کنیم که هنوز سکه در یاسوج رایج نشده

  15. شریف گفت:

    سیمان کیسه ای ۸۰ هزار
    امتیاز کنتور اب ۱۶ میلیون
    کارگر روزمزد با غذا روزانه ۶۰۰ هزار
    انتظار دارین مردم خونشون رو مفت اجاره بدن
    ایا رهن یک خانه ۱۰۰ متری نباید هم قیمت یک پراید باشد

  16. معترض گفت:

    به نظر شما ما توی این شهر مسئول داریم که بخواد به مسائل شهر رسیدگی کنه؟ من توی این شهر فقط عده ای از خدا بی خبر میبینم که فقط و فقط به فکر منافع خودشون هستن .

دیدگاه شما