چهارشنبه 23 فروردین 1402 - 22:41

آغاز عملیات اجرایی یک پروژه حیاتی در شهرستان بویراحمد

بویرنیوز– میدان گازی مختار یاسوج با تولید بیش از ۲۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون اقتصادی استاندار این استان گفت: میدان گازی مختار به طول ۳۰ کیلومتر و عرض پنج کیلومتر است و این مخزن ۷۷ میلیارد متر مکعب ذخیره قابل استحصال دارد.

سید احسان عسکری با بیان اینکه در حالی که ذخیره این مخزن ۱۰۹ میلیارد متر مکعب است و برای استخراج هفت حلقه چاه در مرحله نخست حفر می شود افزود: در مرحله بعد چهار حلقه چاه برای تزریق حفر می شود.

وی عنوان کرد: در فرآیند بهره برداری از این ۱۱ حلقه چاه برای ۴۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی اشتغال ایجاد می شود.

عسکری ادامه داد: با تحقق این مهم از یک جهت تامین سوخت و پایداری شبکه برای کشور انجام می شود و از طرف دیگر نوید بخش آن است که ما می توانیم کارخانجات پالایشگاهی و پتروشیمی را در محیط های پیرامونی استان داشته باشیم.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی کرد روزانه هشت میلیون متر مکعب گاز تولید و سه هزار بشکه نفت و میعانات گاز از این مخزن استخراج شود.

وی ادامه داد: علاوه بر میدان گازی مختار سه میدان نفتی دیگر در بویراحمد وجود دارد که شامل مناطق شبلیز و دودرو و تا مجاورت لردگان به نام ریگ است.

در سفر دوم رئیس جمهور علاوه بر این طرح همچنین مینی پالایشگاه در پادوک مرز گچساران و دهدشت با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه نفت در روز کلنگ زنی می شود.

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد استان در سفر دوم هیات دولت این است که شهرستان نفت و گاز خیز گچساران به شهرستان ویژه انرژی (بندر خشک) تبدیل شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=353999
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد عزتمند گفت:

    دستمریزاد حاج زارعی خدوم

دیدگاه شما