شنبه 4 دی 1400 - 9:05

لطف میدان میوه و تره بار به مردم کهگیلویه و بویراحمد/مسئولانی که پای خدمت به مردم نیستند!/آقای استاندار بخاطر مردم ورود کنید

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

در روزهای اخیر شاهد اتفاقی مهم در بازار کهگیلویه و بویراحمد بودیم.

یاسوج با حضور یک سرمایه گذار صاحب میدان میوه و تره بار شد و در همین چند روز اخیر با ورود میوه های ارزان و به قیمت میدان شیراز، شاهد کاهش قیمت ها در سطح خرده فروشی های مرکز کهگیلویه و بویراحمد بودیم.

در این بین اما حمایت مسئولان به ویژه معاون اقتصادی استاندار و شهردار یاسوج و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بسیار مؤثر و مهم بود.

مشکلاتی اما همچنان به قوت خود باقی است!

قرار بود تامین و توزیع میوه در استان از طریق این میدان صورت بگیرد اما شاهدیم همچنان از راه های دیگر میوه به مغازه ها می‌رود و آنها نیز با قیمتی که دوست دارند بدون توجه به شرایط اقتصادی مردم قیمت گذاری می کنند و با تمام توان تلاش می‌کنند میدان شکست بخورد

اگر بنا است اقدامی مؤثر در جهت رعایت شرایط اقتصادی مردم صورت بگیرد بسم الله باید ساماندهی، قیمت گذاری و فروش عمده به خرده فروشی ها از طریق میدان میوه و تره بار باشد.

تعاون روستایی عرضه میوه شب عید را به میدان بسپرد

یکی از وعده های مسئولان عرضه میوه شب عید و کالاهای اساسی از طریق میدان میوه و تره بار یاسوج بود.

این وعده اما محقق نشده و ظاهراً تعاون روستایی بنا ندارد عرضه میوه شب عید را به دیگران واگذار کند!

کوثر امیری سرمایه گذار این پروژه می‌گوید: تعاون روستایی هیچ همکاری با ما نمیکند

امیری گفت: وقتی میدان میوه و تره بار می‌تواند با قیمت های متعادل و فضای بهتر و هزینه های کمتر میوه شب عید مردم را تأمین کند و از طرفی وعده مسئولان هم همین بوده منطقی اینست که این سازمان بخاطر مردم همکاری کند.

به گزارش بویرنیوز، قطعاً منطقی ترین راه حل نیز سپردن و تامین و عرضه به میدان میوه و تره بار است، این میدان فضاهایی نیز درون شهر دارد و قطعاً عرضه از طریق این میدان هم جلوگیری از موازی کاری است و هم با هزینه کمتر میوه به دست مردم می‌رسد.

پلیس به وعده اش عمل کند

خانم امیری گفت: قرار بر تأمین یک نیروی نظامی در میدان میوه و تره بار بود اما نیروی انتظامی تاکنون این اقدام را انجام نداده است و در خصوص ورود میوه به شهر یاسوج هم برخی وعده ها بوده که محقق نشده است.

جهاد کشاورزی شانه خالی کرده؟!

به گفته سرمایه گذار میدان: جهاد کشاورزی یکی از سازمان های بود که وعده داد کالاهای اساسی را از طریق میدان میوه و تره بار به مردم عرضه کند.

اما تاکنون پای کار نیامده و غرفه ای که برای این مسأله در نظر گرفته شده بود، در حالی که می‌توانست فضایی در اختیار عرضه میوه باشد، اکنون بلا استفاده مانده است.

مسئولیت های اجتماعی مد نظر میدان است

میدان میوه و تره بار در شروع کار خود بسته های ویژه یلدا برای خانواده های کم بضاعت پیش بینی و ارسال کرد، به گفته امیری «یکی از رسالت های جدی میدان میوه و تره بار یاسوج حرکت در مسیر خدمت ایده آل به مردم است و در کنار تأمین میوه ارزان و نقش آفرینی برای کاهش قیمت ها، رسیدگی به مردم کم بضاعت را بخشی از وظایف خود و در راستای رسالت های اجتماعی میداند».

به گزارش بویرنیوز، جا دارد استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای عملکرد بهتر میدان و اثرگذاری محسوس بر کاهش قیمت ها و کم کردن فشارها بر روی مردم ، ضمن بازدید از این میدان میوه و تره بار، دستگاه های که از وظایفشان شانه خالی می‌کند را بازخواست کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345346
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فیض اله گفت:

    حتما حمایت کنید
    تا این میوه فروشانی که قیمت نجومی میدن منقرض بشن
    به خدا این چند روز قیمتو یه کم آوردند پایین
    قبلا نمی تونستیم طرف میوه ها هم بریم از بس گرون میدادند

  2. ستار گفت:

    مگه میشه به یه مغازه دار به زور گفت از فلان جا خرید کن؟قطعا اگر قیمت پایین تر باشه کسی نمیره شیراز برای خرید،بازار رقابتی است و دستوری نمی شود

  3. آزادی گفت:

    باسلام خدمت سرمایه گذار محترم و مخاطبان عزیز و هم استانیهای بزرگوار ومردم فهیم شهریاسوج . متاسفانه نظارت در یاسوج صفر هست . دلیل دارم نرخ نان را افزایش دادن درحالی که وزن چانه همان و کیفیت هم همان . بالاخره هنوز بی کیفیت ترین نان در کشور در شهریاسوج به دست مردم می رسد . درخصوص میوه هم متاسفانه نظارت بر بازار نیست . باید اکیپ های بازرسی فعال شود و قیمت ها با برچسب سازمان در محل توزیع میوه نصب گردد . باید با مافیای افزایش قیمت برخورد گردد . ضمنا با تبانی هایی که گاها بازرسی ها از واحدهای صنفی صورت میگیرد باید قطعا برخورد شود . خود بنده زنگ زدم تعزیرات که کیفیت نان درست نیست ولی آقای جواب دهنده فرمودن عیب از آرد هست از نانوا نیست وقتی مسئول و متولی این جواب را میدهد وای بحال مردم . درخصوص معبر اطراف گلزار شهدا زیرتل که محل دفن زباله و خار و خاشاک شده مراجعه کردم گفتم بگویید این پیاده رو زیبنده محیط ی که بنام شهید در آن ارمیده اند نیست . اقایی فرمود این با شهرداری است و ربطی به بنیاد شهید ندارد . گفتم دیوار آن داره تخریب میشود و سنگ نمای دیوار گلزار درحال ریزش است . گفتن با شهرداری است با بنیاد شهید نیست . گفتیم جاده ۴۵ متری انقلاب به پل بشار روشنایی ندارد و تصادف زیاد میشود . گفتن با شهرداری نیست با اداره راه هست . بالاخره مسئول پاسخگو نمی بینم ولی نمیدانم چرا برای صندلی ریاست افراد به هرکاری دست می زنند . اخه کسی که توان مسئولیت نداره چرا دین این دنیا و آخرت را برگردن خود می اندازد . یاسوج از نظر زیر ساخت شهری با بحران مواجه است . و درزمینه مبلمان شهری ضعیف عمل شده و بحران آب هم بر آن افزوده شده دراطراف یاسوج ساخت و سازها در حال افزایش هست از شهرک شهرداری و بلکو و زیرتل و…بدون یک ذره اسفالت و درنظرگرفتن امکانات و فضای سبز و گاهآ آموزشی و ورزشی و این در آینده یعنی فاجعه . فاجعه ای که مرکز شهر با آن روبروست و امکان تعریض خیابان و ایجاد زیر گذر در ان را به رویا تبدیل کرده است . آقایان مسئول فرداها شما نفرین میشوید اگه امروز نمیتوانید کار کنید کار را به افراد کاردان و مسئول بسپارید . خیلی زشت هست که در سایت ها می بینم و مینویسند یاسوج روستایی بزرگ بیش نیست . شماها مشکل خیابان جمهوری راحل نکردید و به تاخیر انداختید کی میتوانید مردم را راضی به واگذاری ملک خود به شهرداری کنید . مشکل ۴۵ متری انقلاب به پل بشار و احداث فلکه در حدفاصل خ گلزار به کمربندی الان هزار بار با مالکین جلسه گذاشتید و نتوانستید پادرمیانی کنید وحلش کنید بخدا شرم آور هست .

  4. ولدی گفت:

    سلام لطف بفرمایید قیمت های میدان میوه و تره بار چک نمایید آقایان تعزیرات بی خیال نشید که متاسفانه قیمت ها تفاوت چندانی ندارد و بعد میوه فروش‌های شهر خیلی به قیمت کذاف به مردم می‌دهند لطف کنید سر بزنید پیگیری نمایید

  5. ناشناس گفت:

    باید ماشینهایی که از شیراز میوه برای مغازه ها حمل میکنن جریمه کنند

  6. لیلا گفت:

    تعزیرات محترم هرجا بخاد تشریف ببره قبلش خبر میده…کسبه محترم اگ راستگو باشن اعتراف میکنن ک راسته…کسی ب کسی رحم نمیکنه هم شهری.برا همینه ک یاسوج با اینهمه منابع هنوز محرومه

  7. ناشناس گفت:

    منطقی باید به مساله نگاه کرد امروز خورده فروش مانند مصرف کننده به بازار نگاه می کند اگر قیمت عمده فروشی با کرایه حمل از شیراز یا کازرون و جای دیگر کمتر یا معادله او باشد چه غرضی دارد که خود را به زحمت اندازد و این قدر را دور را تحمل کند حتما گرانتر از شیراز می فروشند در ثانی یک سرمایه دار که رقابت ندارد بقول معروف یک دست که صدا ندارد سرمایه داران مختلفی باید باشد تا رقابت ایجاد کند جلوگیری نه طبق قانون است و نه در حکومت اسلامی در این شرایط کم بود اشتغال معنی پیدا می کند باید افکار عموی را هدایت کرد کار فرهنگی بجای کار نظامی ارجحتر است همایش گذاشتن ، مشارکت افراد. ر سرمایه گذاری و هدایت آنان به سوی ایجاد تعاونی که همه هم در سود چه در بخش سرمایه گذاری و چه در خورده فروشی مشارکت داشته باشند منهی سیستم نظارت را باید فعال کرد

  8. مهران گفت:

    سلام . چرا به خودتون فشار میارید قیمتهارو برابر قیمت میوه درمیدان تره بار شهرهای دیگه بکنید اگه همه نیومدن چی . اصلا اول کار حتی ارزونتر هم بدید تا جذب مشتری کنید نه اینکه باچندبرابر قیمت بخواهید زوربگید که حتما باید از اینجا‌بخرید ، بخواهید زوربکارببرید فایده نداره اگربه فکر پیشرفت استانید نه بفکر جیب خودتون

دیدگاه شما