چاپ این برگه

لطف میدان میوه و تره بار به مردم کهگیلویه و بویراحمد/مسئولانی که پای خدمت به مردم نیستند!/آقای استاندار بخاطر مردم ورود کنید

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

در روزهای اخیر شاهد اتفاقی مهم در بازار کهگیلویه و بویراحمد بودیم.

یاسوج با حضور یک سرمایه گذار صاحب میدان میوه و تره بار شد و در همین چند روز اخیر با ورود میوه های ارزان و به قیمت میدان شیراز، شاهد کاهش قیمت ها در سطح خرده فروشی های مرکز کهگیلویه و بویراحمد بودیم.

در این بین اما حمایت مسئولان به ویژه معاون اقتصادی استاندار و شهردار یاسوج و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بسیار مؤثر و مهم بود.

مشکلاتی اما همچنان به قوت خود باقی است!

قرار بود تامین و توزیع میوه در استان از طریق این میدان صورت بگیرد اما شاهدیم همچنان از راه های دیگر میوه به مغازه ها می‌رود و آنها نیز با قیمتی که دوست دارند بدون توجه به شرایط اقتصادی مردم قیمت گذاری می کنند و با تمام توان تلاش می‌کنند میدان شکست بخورد

اگر بنا است اقدامی مؤثر در جهت رعایت شرایط اقتصادی مردم صورت بگیرد بسم الله باید ساماندهی، قیمت گذاری و فروش عمده به خرده فروشی ها از طریق میدان میوه و تره بار باشد.

تعاون روستایی عرضه میوه شب عید را به میدان بسپرد

یکی از وعده های مسئولان عرضه میوه شب عید و کالاهای اساسی از طریق میدان میوه و تره بار یاسوج بود.

این وعده اما محقق نشده و ظاهراً تعاون روستایی بنا ندارد عرضه میوه شب عید را به دیگران واگذار کند!

کوثر امیری سرمایه گذار این پروژه می‌گوید: تعاون روستایی هیچ همکاری با ما نمیکند

امیری گفت: وقتی میدان میوه و تره بار می‌تواند با قیمت های متعادل و فضای بهتر و هزینه های کمتر میوه شب عید مردم را تأمین کند و از طرفی وعده مسئولان هم همین بوده منطقی اینست که این سازمان بخاطر مردم همکاری کند.

به گزارش بویرنیوز، قطعاً منطقی ترین راه حل نیز سپردن و تامین و عرضه به میدان میوه و تره بار است، این میدان فضاهایی نیز درون شهر دارد و قطعاً عرضه از طریق این میدان هم جلوگیری از موازی کاری است و هم با هزینه کمتر میوه به دست مردم می‌رسد.

پلیس به وعده اش عمل کند

خانم امیری گفت: قرار بر تأمین یک نیروی نظامی در میدان میوه و تره بار بود اما نیروی انتظامی تاکنون این اقدام را انجام نداده است و در خصوص ورود میوه به شهر یاسوج هم برخی وعده ها بوده که محقق نشده است.

جهاد کشاورزی شانه خالی کرده؟!

به گفته سرمایه گذار میدان: جهاد کشاورزی یکی از سازمان های بود که وعده داد کالاهای اساسی را از طریق میدان میوه و تره بار به مردم عرضه کند.

اما تاکنون پای کار نیامده و غرفه ای که برای این مسأله در نظر گرفته شده بود، در حالی که می‌توانست فضایی در اختیار عرضه میوه باشد، اکنون بلا استفاده مانده است.

مسئولیت های اجتماعی مد نظر میدان است

میدان میوه و تره بار در شروع کار خود بسته های ویژه یلدا برای خانواده های کم بضاعت پیش بینی و ارسال کرد، به گفته امیری «یکی از رسالت های جدی میدان میوه و تره بار یاسوج حرکت در مسیر خدمت ایده آل به مردم است و در کنار تأمین میوه ارزان و نقش آفرینی برای کاهش قیمت ها، رسیدگی به مردم کم بضاعت را بخشی از وظایف خود و در راستای رسالت های اجتماعی میداند».

به گزارش بویرنیوز، جا دارد استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای عملکرد بهتر میدان و اثرگذاری محسوس بر کاهش قیمت ها و کم کردن فشارها بر روی مردم ، ضمن بازدید از این میدان میوه و تره بار، دستگاه های که از وظایفشان شانه خالی می‌کند را بازخواست کند.