پنجشنبه 6 دی 1397 - 23:28

مدیرانی که توان تنظیم یک بازار کوچک در کهگیلویه و بویراحمد را ندارند/آقای استاندار حالا که اینها استعفا نمی دهند شما دست به کار شوید!

مدیران کهگیلویه و بویراحمد توان تنظیم یک بازار کوچک را هم ندارند/آقای استاندار حالا که اینها استعفا نمی دهند شما دست به کار شوید!

گروه اجتماعی- مدتی است بازار گوشت کهگیلویه و بویراحمد دچار التهاباتی شده است و عملاً گوشت قرمز در قصابی های مرکز استان یافت نمی شود.

به گزارش بویرنیوز، همانطور که پیش بینی میشد با اعتصاب قصابان، عدم فروش دام زنده توسط دامداران و در نهایت تعطیل شدن کشنتارگاه یاسوج، فروش خارج از قاعده گوشت قرمز آنهم با قیمت هایی بالاتر از قیمت مورد نظر ستاد تنظیم، در حال گسترش است.

همانطور که مدیرکل دامپزشکی استان نیز گفت: این نحوه فروش گوشت به ویژه در مناطقی از یاسوج(دشت روم) به هیچ وجه از نظر بهداشتی مورد تایید این سازمان نبوده و نیست و درخواست هایی نیز برای برخورد مراجع قضایی با این مراکز شده است.

در همین حال یکی از مسئولان گفته است: به دلایلی از جمله حذف نشدن اشتغال در این منطقه نمیتوان این مراکز را تعطیل کرد، این مسئول البته نگفته است در عین حال که راضی به تعطیلی چند مرکز فاقد استاندارد و غیر قانونی عرضه دام نیست، چطور با بیکاری 80 نیروی کشتارگاه یاسوج و تعداد زیاد قصابان مرکز استان که هم مالیات و هم عوارض و البته هزینه ای دیگری هم دارند کنار می آید!

اگر بهانه مسئولان قیمت گوشت است که هم اکنون نیز کشتارگاه های غیر رسمی در منطقه دشت روم یاسوج، قیمت گوشتی که نه سلامت و نه کیفیت آن بررسی می شود را بالاتر از قیمت مد نظر ستاد تنظیم تعیین کرده اند و هیچ برخوردی با آنها نمی شود.

مدیران متولی بازار حدود ۳ هفته است نتوانسته اند بازار گوشت مرکز استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد را سامان دهند و در سایه همین عملکرد ضعیف بسیاری از شغل ها و واحدهای صنعتی از جمله کشتارگاه یاسوج در حال حذف است.

امروز علاوه بر اینکه این بی مسئولیتی موجب مشکلاتی به ویژه برای سرمایه گذار کشتارگاه یاسوج و خانواده های که چشم امیدشان به این مرکز است، شده، این رفتار مسئولان در نحوه حمایت از سرمایه گذاران، قطعاً موجب سرخوردگی و عدم تمایل به سرمایه گذاری توسط دیگران خواهد شد و دود این رفتار دوگانه در نهایت به چشم همین مردم میرود.

البته این پایان ماجرا نیست، دام هایی که خارج از روند قانونی و بدون تایید مراجع استاندار و سلامت، در محیطی کثیف به فروش می رسد، ضمن اینکه محل تامین دام مبهم است ممکن است نحوه عرضه در آن مکان آلوده موجبات انتقال بیماری ها و بروز مشکلاتی برای مردم شود، که مشخص نیست در اینصورت چه کسی پاسخگو خواهد بود!

به گزارش بویرنیوز، حالا که مسئولان متولی در این زمینه نه توان مدیریت دارند و نه قصد استعفا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد خود باید شخصاً ورود کند، یا عذر این مسئولان را بخواهد یا تدابیر مؤثر و مورد وثوق همه طرفین از جمله مردم، برای حل این مشکل چاره اندیشی کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295344
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    استاندار فقط حرف میزنه عمل در کارش نیست

  2. غریب گفت:

    دولت از بالا تعطیله

  3. ناشناس گفت:

    پس معاون اختصادی استاندار مهترم که ریس سازمان بزرگ جهادکشاورزی هم هست آن شها مت قبلی را ندارد که وارد معرکه بشه واستان بلکه ایران را از این معضل نجات بده،حد اقل تاج گردون را خبر بدیت

  4. حامد گفت:

    اگه مردم ازقیمت گوشت ناراضی بودن که همین گوشتو تودشتروم باقیمت بالانمیخریدن،وقتی همه چیزگرون میشه گوشت هم گرون میشه،دامداربایدگوشت گرون بفروشه تابتونه ماشین گرون بخره،ستادتنظیم بازارکیلویی چنده

  5. علی گفت:

    خودشون نمیتونن کاری بکنن اگه مردم هم دست بکار بشن …………

  6. سیدآرش موسوی فرد گفت:

    تنظیم بازار بعهده جهاد کشاورزی است واز طرفی مسولین چسبیده به صندلی واقعیت ها را نمی پذیرند گوشت قرمز وسفید درسطح کشور افزایش یافته وسیمان صنعت ومعدن وتجارت که استعلام ازتمام‌استان های همجوار انجام داد که چند بار با تامل با قصابان می خواست نر خ گذاری جدید متعادلی انجام بده مسولین استانداری و… جلوگیری نمودند و باعث گردید ند با زار خالی از گوشت گردد پس بهتره مسولین استانداری واقعیتها کشور بپذیرند

  7. سیدآرش موسوی فرد گفت:

    تنظیم بازار بعهده جهاد کشاورزی است

  8. بویراحمد گفت:

    تنظیم بازاربه عهده مدیرکل قدر قدرت وتوانمند استان جناب مهندس کورش دیودیده است درود بر ایشان نبض بازار کل استان شبانه روز دست ایشونه واین ناسامانیها اصلا به معدن وصنعت ربطی نداره

  9. ارشو گفت:

    جهاد کشاورزی که یک واحد پروار بندی در استان نداره و استان ما استانیه که از لحاظ کشاورزی بسیار مستعده و اکثر کالا های اساسی مانند خوراکی .برنج .انواع نخود .گندم .عدس ماش انواع گوشت انواع لبنیات وابسته به جهاد کشاورزیست و اداره تنظیم بازار داخل هنین سازمانه و هیچ اقدامی هم نمیتونه برای گوشت انجام بده

  10. بنیامین گفت:

    سلام تامین گوشت بر عهده سازمان جهاد کشاورزی هست ربطی به صنعت معدن ،تجارت ندارد

  11. پارسا گفت:

    سلام تامین گوشت بر عهده سازمان جهاد کشاورزی هست ربطی به صنعت معدن ،تجارت ندارد

  12. ناشناس گفت:

    جهاد کشاورزی و صنعت و معدن دارن از زیر با مسئولیت شانه خالی می کنن… فقط تو فکر محبوبیت خودشون هستن و اصلا تو فکر مردم نیستن… اگه به فکر مردم بودن این وضعیت ما نبود

  13. ناشناس گفت:

    ان دسته مدیرانی که کارنمی کنند برای نارضایتی مردم هستند مردم رابدبین کنندبه نظام جمهوری اسلامی

دیدگاه شما