چاپ این برگه

مدیرانی که توان تنظیم یک بازار کوچک در کهگیلویه و بویراحمد را ندارند/آقای استاندار حالا که اینها استعفا نمی دهند شما دست به کار شوید!

مدیران کهگیلویه و بویراحمد توان تنظیم یک بازار کوچک را هم ندارند/آقای استاندار حالا که اینها استعفا نمی دهند شما دست به کار شوید!

گروه اجتماعی- مدتی است بازار گوشت کهگیلویه و بویراحمد دچار التهاباتی شده است و عملاً گوشت قرمز در قصابی های مرکز استان یافت نمی شود.

به گزارش بویرنیوز، همانطور که پیش بینی میشد با اعتصاب قصابان، عدم فروش دام زنده توسط دامداران و در نهایت تعطیل شدن کشنتارگاه یاسوج، فروش خارج از قاعده گوشت قرمز آنهم با قیمت هایی بالاتر از قیمت مورد نظر ستاد تنظیم، در حال گسترش است.

همانطور که مدیرکل دامپزشکی استان نیز گفت: این نحوه فروش گوشت به ویژه در مناطقی از یاسوج(دشت روم) به هیچ وجه از نظر بهداشتی مورد تایید این سازمان نبوده و نیست و درخواست هایی نیز برای برخورد مراجع قضایی با این مراکز شده است.

در همین حال یکی از مسئولان گفته است: به دلایلی از جمله حذف نشدن اشتغال در این منطقه نمیتوان این مراکز را تعطیل کرد، این مسئول البته نگفته است در عین حال که راضی به تعطیلی چند مرکز فاقد استاندارد و غیر قانونی عرضه دام نیست، چطور با بیکاری 80 نیروی کشتارگاه یاسوج و تعداد زیاد قصابان مرکز استان که هم مالیات و هم عوارض و البته هزینه ای دیگری هم دارند کنار می آید!

اگر بهانه مسئولان قیمت گوشت است که هم اکنون نیز کشتارگاه های غیر رسمی در منطقه دشت روم یاسوج، قیمت گوشتی که نه سلامت و نه کیفیت آن بررسی می شود را بالاتر از قیمت مد نظر ستاد تنظیم تعیین کرده اند و هیچ برخوردی با آنها نمی شود.

مدیران متولی بازار حدود ۳ هفته است نتوانسته اند بازار گوشت مرکز استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد را سامان دهند و در سایه همین عملکرد ضعیف بسیاری از شغل ها و واحدهای صنعتی از جمله کشتارگاه یاسوج در حال حذف است.

امروز علاوه بر اینکه این بی مسئولیتی موجب مشکلاتی به ویژه برای سرمایه گذار کشتارگاه یاسوج و خانواده های که چشم امیدشان به این مرکز است، شده، این رفتار مسئولان در نحوه حمایت از سرمایه گذاران، قطعاً موجب سرخوردگی و عدم تمایل به سرمایه گذاری توسط دیگران خواهد شد و دود این رفتار دوگانه در نهایت به چشم همین مردم میرود.

البته این پایان ماجرا نیست، دام هایی که خارج از روند قانونی و بدون تایید مراجع استاندار و سلامت، در محیطی کثیف به فروش می رسد، ضمن اینکه محل تامین دام مبهم است ممکن است نحوه عرضه در آن مکان آلوده موجبات انتقال بیماری ها و بروز مشکلاتی برای مردم شود، که مشخص نیست در اینصورت چه کسی پاسخگو خواهد بود!

به گزارش بویرنیوز، حالا که مسئولان متولی در این زمینه نه توان مدیریت دارند و نه قصد استعفا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد خود باید شخصاً ورود کند، یا عذر این مسئولان را بخواهد یا تدابیر مؤثر و مورد وثوق همه طرفین از جمله مردم، برای حل این مشکل چاره اندیشی کند.