شنبه 25 مهر 1394 - 9:42

قانون شکنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد که به تازگی احیا شده، به فکر خانه‌دارشدن آن هم در خوش نشین‌ترین نقطه شهر یاسوج افتاده است؛ محلی که کاربری فضای سبز دارد.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد که به تازگی احیا شده، به فکر خانه‌دارشدن آن هم در خوش نشین‌ترین نقطه شهر یاسوج افتاده است؛ محلی که کاربری فضای سبز دارد.

به گزارش بویرنیوز، یکی از مشکلاتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد از گذشته وجود داشته و بی‌شک در آینده هم ادامه خواهد داشت موضوع معارضات ملکی و تغییر کاربری‌های غیرکارشناسی است که باید فکری به حال آن شود.

مدیران ارشد استانی نیز همواره با این مشکل روبرو بوده‌اند که چگونه باید چنین مشکلاتی را برطرف کنند.

موضوع اراضی و تغییر کاربری‌های غیرکارشناسی به معضلی بزرگ تبدیل شده و به یقین تنها با فرهنگ‌سازی می‌توان مشکل تاریخی را در کهگیلویه و بویراحمد به تدریج و در طول زمان برطرف کرد.

اما مشکل وقتی بیشتر می‌شود که علاوه بر معارضات مردمی، بسیاری از دستگاه‌های اداری ما نیز در استان تنها نیازهای خود را می‌بینند و با اسلحه تغییر کاربری، روی اراضی و زمین‌هایی دست می‌گذارند که تعجب هر بیننده و شنونده‌ای را برمی‌انگیزند.

در خبرهای چند روز پیش داشتیم که رئیس شورای شهر یاسوج نسبت به عزم یکی از دستگاه‌ها برای ساخت و ساز در یکی از نقاط استراتژیک شهر یاسوج اعتراض داشت.

هدایت امیری که این موضوع را در آخرین نشست شورای شهر یاسوج مطرح کرده بود سخن از اعتراض 11 عضو شورای اسلامی شهر به میان آورد و معتقد بود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نباید به خود اجازه دهد که در محلی با کاربری پارک و اماکن تفریحی که متعلق به عموم مردم است خیال ساخت و ساز برای خود داشته باشد.

پس از این بود که خبرنگاران با حضور در منطقه به دلیل حساسیتی که اعضای شورای شهر و شهردار از این موضوع به خرج دادند از چند و چون آن با خبر شدند.

زمینی که این دستگاه به دنبال ساخت و ساز در آن است در محلی واقع شده که کاربری فضای سبز دارد.

در اطراف این زمین که به قول رئیس شورای شهر یاسوج مورد علاقه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گرفته به فاصله چند ده متر یک مجتمع بزرگ تفریحی توسط بخش خصوصی در حال ساخت است و چند ده متر آن طرف نیز فضای تفریحی و ورزشی مربوط به بنیاد شهید برای ساخت استخر و البته کمی آن‌سوتر موزه بزرگ شهر یاسوج قرار دارد و البته مهم‌تر اینکه تنها هتل چهار ستاره استان درست بیخ گوش زمین مورد علاقه سازمان مدیریت است.

همه جوانب را که مد نظر قرار دادیم مشخص شد که این مکان تنها برای توسعه بخش گردشگری و فضای تفریحی امکان توسعه دارد و تنها چیزی که نباید به آن اندیشید ایجاد فضای اداری است زیرا هیچ‌گونه همخوانی میان فضای اطراف با ساخت فضای اداری وجود ندارد.

در تماسی کوتاه که با استاندار کهگیلویه و بویراحمد داشتیم از تصمیم‌گیری برای این موضوع در آینده نزدیک شنیدیم اما به همین بسنده نکردیم و به دلیل حساسیت موضوع به سراغ تنی چند از اعضای شورای شهر و شهردار یاسوج هم رفتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان این که روی موضع قبلی خود سفت و محکم هستیم، اظهار کرد: نباید به دلخواه خود و هر آن جا را که برای ساخت و ساز باب طبع خود دیدیم بر روی آن نظر داشته باشیم.

هدایت امیری گفت: اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به فکر ساخت و ساز در این مکان است و ما 11 عضو شورای اسلامی شهر به اتفاق شهردار به هر روش قانونی که وجود دارد در مقابل این کار ایستادگی می‌کنیم.

وی افزود: چون کاربری فضای سبز دارد و چشم انداز شهر با ساخت و ساز فضای اداری خراب می‌‌شود با هرگونه ساخت و سازی در آن مخالفیم لذا می‌توانند در قسمت‌های دیگر شهر با پرداخت هزینه صاحب زمین شوند.

هدایت اکبری دیگر عضو شورای اسلامی یاسوج هم به فارس گفت: 11 عضو شورای اسلامی یاسوج با هم متفق‌القول هستیم و با هرگونه تغییر کاربری در آن طبیعت بکر و زیبا مخالفیم و از استاندار می‌خواهیم که با این قضیه برخورد کند تا هر سازمان و فردی به خود اجازه این کار را ندهد.

وی تأکید کرد: ما مخالفیم و جلوی این کار را هم خواهیم گرفت.

مرتضی فروغ‌فر دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز به فارس گفت: با توجه به این که یاسوج شهری خوش آب و هوا در جنوب کشور است و تحت عنوان پایتخت طبیعت ایران است همه باید از آن نگهداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین همه مسئولان و نه تنها شهرداری و شورای اسلامی شهر باید از آن نگهداری کنند و اجازه ندهند به دلایل مختلف به آن ضربه وارد شود.

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: اگر سازمانی و دستگاهی به دنبال ساخت و ساز در محل یاد شده در کنار هتل آزادی است به طبیعت شهر خدشه وارد خواهد کرد و اعضای شورای شهر به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد و به استاندار نامه‌ای نوشته‌اند و ما امیدواریم که در کمیسیون ماده 5 چنین کاری انجام نشود.

در ادامه برای این که با جزئیات موضوع بیشتر آشنا شویم به سراغ شهردار یاسوج رفتیم که وی نیز به صراحت از این تصمیم انتقاد کرد و گفت: راه و شهرسازی مجوز آن را گرفته و درصدد است که این زمین را به برخی اداره‌ها واگذار کند.

شهردار یاسوج تصریح کرد: در آن محل خیابان 45 متری می‌گذرد و کاربری آن فضای سبز است و مکاتبه‌ای کرده‌ایم که از واگذاری آن جلوگیری شود.

محمدعلی جاوید گفت: بدون هماهنگی شهرداری حق واگذاری به عنوان هیچ کاربری دیگری را ندارند و اگر به عنوان کاربری به غیر از فضای سبز واگذار شود خلاف است و پی‌گیری خود را تا آخر داریم.

اما قصه تغییر کاربری‌های اشتباه و غیرکارشناسی در استان ما داستانی تمام نشدنی است که در گذشته بوده و با روندی که مشاهده می‌شود تا سال‌های سال ادامه دارد.

به یقین مسئولان ارشد استانی و شخص استاندار در کمیسیون ماده 5 بهترین تصمیم را خواهند گرفت و برای واگذاری‌ها با در نظر گرفتن همه جوانب و رعایت قانون و جلوگیری از بروز عواقب ناخوشایند برای آینده یاسوج این پایتخت طبیعت ایران تصمیم‌گیری می‌کنند.

منبع: فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=166015
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    سازمان مدیریت با قدرت این زمین را میگیره.
    اساس این سازمان از سابق بر منفعت مجموعه خود بوده. بعدش … پشتشونه عزیزم

  2. ناشناس گفت:

    واقعا متاسفم هیچ کجا به اندازه استان خودمون طبیعت و نابود نمی کنن .

  3. ناشناس گفت:

    متاسفم این همه زمینهای که از گذشته تصرف شد این شورای شهر خواب بود که اکنون قد علم کرده شورای شهر چند مسئله این شهر را حل کرده که کاسه داغتر از اش شده مدیریت تازه به دنبال تصرف نیست و میخاد قانونی زمین مربوط به شهرسازی را در کمسیون ماده 5 حل موضوع کنه رابعا اون زمانی که دولت قبل تپه معروف استانداری با این همه ساختمان مسکونی و اداری و بیت المال و درختان 70 ساله را تخریب کردبه وجدانتان مراجه کنید که شوارای شهر و شهرداری کجا بودند که حالا قد علم کردند

  4. مطلع گفت:

    همشهریان محترم این زمین مورد مناشه در زمان اسنانداران اسبق در اختیار بنیاد شهید وامور ایثارگران قرار گرفته به متراژ 5هکتار که صورتجلسه گردیده وحریم ان در کروکی موجود است اگر لازم شد در اختیار سایت وزین بویر نیوز قرار خواهیم داد ومنابع طبیعی هم زمان اقای صفرپور امضا کرده ولی بنیاد کوتاهی کرده سند نگرفته وشهرداری قبلا تایید کرده چطوری الان رییس شورا از مکاتبات قبلی خبر ندارد الله اعلم  حتی خدا شاهد است که شهردار وقت ومدیر مسکن ومنابع طبیعی وبنیاد شهید در زمان اقای اسدی ومعاون عمرانی در محل کار جلسه گرفتند که مسیر جاده را انجا قطع وتغییر مسیر دهند

  5. محمد گفت:

    واقعا جای تاسف داره به نظر اینجانب بهترین نامی که می توان به سازمان مدیریت در استان ما گذاشت “سازمان احمدی نژادی ” چون کلا کارش قانون شکنی و هیچ کاریش بر اساس اصول و اخلاق و قانون نبست

    • دنا گفت:

      احمدی نژادکه به خاطر همین کارهای خودسرانه حذفش کردبایدنامش رابگذاریدسازمان اصلاح طلبان نوروزی هم که بازورتاج گردون اومده وپشتش به حمایت تاج گردون گرم است که مغرورانه عمل می کند

  6. مهمان گفت:

    باز هم سازمان مدیریت و زد و بندهای گذشته شروع شد ، خدایابه فریاد مظلومان برس ، راه و شهرسازی به شرطی این ملک را می ده که حتما اضافه کارشان 160 ساعت تماما باشد ، سازمان بازرسی و دیگر دستگاهای نظارت کننده منتظر چه هستند انهم سوژه خوب و درست حسابی .

  7. ایران گفت:

    با توجه به اینکه آقای نوروزی مدیرکل سازمان برنامه ریزی قراردادی است و غیر قانونی مدیر شده نباید انتظار داشت که غیر قانونی عمل کند

  8. حرف حساب گفت:

    اگر به اعضای شورای شهر داده می شد هیچ حرفی نمی زدند.
    مشکل اینه که به خودشون نرسیده

  9. مجید گفت:

    بویر جان چرا خبرای سازمان مدیریت رو با اب و تاب مینویسی ،چرا به بقیه ادارات سر نمیزنی، میتونی یه سر بری منابع طبیعی با صنعت و معدن یا گردشگری ببینی چه خبره

  10. احمد گفت:

    كرو نمايند يل خور كنينين

  11. منتقد گفت:

    ته فقط سازمان مدیریت این کار رو میکنه بلکه خود شهرداری هم این کار را وقتی که اتش نشانی روبقول خودشون توی فضای سبز ایجاد کردید واملاک مردم رو براحتی فضا اعلام میکنید انجام داده. هر سازمانی فقط بفکر منافع خودش میباشدو بس…

  12. شهروند گفت:

    شهرسازي اداره كل با قدرت مخالف است جلوي برنامه بودجه خواهيم ايستاد

  13. واقع بین گفت:

    اگه واقع بین باشیم ، جدا از بحث خوش نشینی چنین جایی مناسب سازمان مدیریت نیست ، چون تمامی ادارات و کارشناس بودجشان روزانه در ارتباط با سازمان مدیریت هستند و این سازمان باید مکانی را مدنظر باشد که برای رفت و آمد سهولت داشته باشد

دیدگاه شما