پنجشنبه 30 بهمن 1393 - 15:29

نویسنده و پژوهشگر کهگیلویه و بویراحمدی درگذشت

یک نویسنده سرشناس کشوری و اهل استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز پنجشنبه، ۳۰ بهمن ماه در سن ۸۰ سالگی، دار فانی را وداع گفت.

نورمحمد مجیدی کرایی نویسنده و پژوهشگر هم استانی روز پنج شنبه ۳۰ بهمن ماه در دهدشت دارفانی را وداع گفت.

۲۱۷۹۹_۸۰۵

یک نویسنده سرشناس کشوری و اهل استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز پنجشنبه، ۳۰ بهمن ماه در سن ۸۰ سالگی، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش (ایسنا)نورمحمد مجیدی کرایی از نویسندگان و شعرای سرشناس کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد و نویسنده ۱۴ اثر تاریخی از جمله «تاریخ و جغرافیای کهگیلویه و بویراحمد و تاریخ و جغرافیای ممسنی صبح امروز، نویسنده سرشناس کشوری و استانی، در سن ۸۰ سالگی، دار فانی را وداع گفت.

نورمحمد مجیدی کرایی از نویسندگان و شعرای سرشناس کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد و نویسنده ۱۴ اثر تاریخی از جمله «تاریخ و جغرافیای کهگیلویه و بویراحمد، تاریخ و جغرافیای ممسنی، تاریخ کازرون، تاریخ بهبهان، اورنگ باختگان ایران در سه جلد، علما و شعرای کهگیلویه و بویراحمد و مردم و سرزمین های کهگیلویه و بویراحمد» بوده که بیش از ۱۰ عنوان کتاب نیز در خصوص تاریخ و جغرافیای استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان تألیف کرده است.

به گزارش ایسنا، این پ‍ژوهشگر برجسته استان، پس از بازگشت از سفر تحقیقی و مطالعات میدانی در مناطق بهبهان، کهگیلویه و گچساران دچار کسالت شده بود و طی ماه های گذشته در بیمارستانهای یاسوج و شیراز بستری شده بود.

 

بویرنیوز درگذشت این نویسنده را به جامعه هنری استان و همکار عزیزمان آقای مالک مجیدی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان تسلیت گفته و برای بازماندگان آرزوی طول عمر دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=140287
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خدا رحمتش کنه مرد بزرگی بود.

  2. ايرج عباسي گفت:

    درگذشت اين بزرگواررا به همكارعزيز وارجمند جناب آقاي اردوان مجيد ي تسليت عرض نموده وازخداون متعال براي آن عزيز ازدست رفت غفران الهي را مسئلت مينماييم

  3. محسن تباری گفت:

    پیام تسلیت فرماندار کهگلیویه:اناالله واناالیه راجعون.یرفع الله الذین امنوامنکم والذین اوتواالعلم درجات.ازملک ادب نادره کاران همه رفتند.شوبار سفر بندکه یاران همه رفتند.خبر اندوه بار در گذشتچهره ماندگار دانش ومعرفت استاد نور محمد مجیدی کرائی موجب تاثر وتالم خاطر همگان گردید.فقدان شخصیتی سترگ وکم نظیر که رشته تاریخ وتاریخ پژوهان ایران زمین وامدار تلاش های ماندگار وبی مانند اوهستند .خسارتی است جبران ناپذیر که بر پیکر دانش ومعرفت وارد شد.اندیشه بار:دانش گسترده-زبان شیوا وقلم تواناکه با طبع بلند وعزت نفس وازادگی همراه بود.ازان مورخ فرزانه چهر ه ای معیار در عرصه تاریخ وفرهنگ به یادگار گذاشت .خلق اثر های جاودانه در حوزه تاریخ ره توشه ای بس ارزشمند برای دانش پژوهان حوزه تاریخ ونیز گنجینیه ای پایان ناپذیر برای تاریخ استان عزیزمان کهگلیویه وبویر احمد است. اینجانب مصیبت فقدان این مورخ بزرگ ونامور تاریخ معاصر استان وهمشهری عزیز را به خانواده گرانقدر ان استاد فر زانه دانشجویان ودانش اموختگان محضر پر فیض ان دردانه گنج دانش وبه همه علاقمندان وارادتمندان ایشان تسلیت گفته واز خداوند رحمان وغفار برای ان فقید سعید رحمت ومغفرت وبرای بازماندگان صبر وسلامت راارزومندم

  4. محسن تباری گفت:

    – مرحوم حاج نور محمد مجیدی کرائی نویسنده شاعر بی تردید در عرصه فرهنگ وادب ایران واستان کهگلیویه وبویر احمد نام خود رادر قامت ممتاز نویسنده ای متعهد وتاریخ نویسی توانمند ماندگارکرده است فقدان این نویسنده ارجمند را که به جاست اورا تاریخ نویس وپژوهشگری متعهد بخوانیم به جامعه فرهنگ وادب کشور واستان کهگلیویه وبویر احمدتسلیت عرض نموده واز پروردگار علو درجات غفران الهی برای وی وصبر جمیل برای بازماندگان مسئلت دارم روحش شاد ویادش گرامی باد.امیررضا خوش ایین معاون حقوقی وامر مجلس شورای عالی استانها وعضو شورای اسلامی

  5. مهراد گفت:

    خدا رحمتش کنه. خدا بیامرز نسبتی هم با خانواده جاویدی داشت.تسلیت به خانم پریوش جاویدی همسر ایشون.

  6. رضایی گفت:

    انسانی فرهیخته از میان ما رفت.

  7. قنبری گفت:

    اگر می خواهی پس از مرگ فراموش نشوی، یا چیزی بنویس که قابل خواندن باشد، یا کاری کن که قابل نوشتن باشد.
    جناب آقای مالک مجیدی
    تسلیت واژه کوچکیست در برابر غم بزرگ شما
    از خداوند صبر برای شما و خانواده محترم خواهانیم .
    «کسی کو نکونام میرد همی ،
    ز مرگش تاسف خورد عالمی»

  8. هنرمند گفت:

    قرار شد در شهر هنرخیز سوق در جوار حسین پناهی خاک بشه

  9. نیکنام حسینی پور گفت:

    از شمار دو چشم یک تن کم
    وز شمار خرد هزاران بیش
    استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از بزرگترین نویسندگان روایتگرش را از دست داد‌، او یکی از محبوبترین نویسندگان استان بود.
    و اما با کمال تاسف، اینبار خبر از کم شدن یکی از نویسندگان خردمند، صاحب سبک، بی نظیر و بلند آوازهء استان ووطن ما، به گوش ما رسید
    مرگ این نویسنده بزرگ،ومورخ استان ضایعهء جبران ناپذیریست برای جامعهء فرهنگی کشور واستان ما است
    من این مصیبت بزرگ را نخست به خانوادهء داغدار ، در قدم دوم به جامعه فرهنگی استان وکشور تسلیت می گوییم

    راه آن بزرگمرد جامعه فرهنگی کشور سپید باد

    نیکنام حسینی پور
    مشاور معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی

  10. فروهري گفت:

    به خانواده محترم مرحوم استاد نورمحمد مجيدي کرايي تسليت عرض مي کنم و از خداوند بزرگ براي ان مرحوم علو درجات و براي بازماندگان صبر جزيل خواهانم . 

  11. دکتر بهروز یزدانپناه گفت:

    همکار محترم آقای مالک مجیدی، خانواده محترم مجیدی
    :

    درگذشت پژوهشگر، نویسنده و صاحب نظر جناب آقای نورمحمد مجیدی که نام تابناک ایشان همواره در یاد و خاطره های مردم استان و کشور عزیزمان ایران ماندگار خواهد بود را گرامی میداریم و صمیمانه به شما تسلیت عرض نموده ما را نیز در غم خویش شریک بدانید.

  12. حمیدزابلی نژاد از سیسخت گفت:

    خانواده محترم مجیدی.. ضایعه درگذشت نویسنده / پژوهشگر و استاد قلمفرسا جناب آقای نورمحمد مجیدی را به آن خانواده محترم / مردم استان و جامعه پژوهشی و نویسندگان استان تسلیت عرض نموده و مارا در غم خود شریک بدانید

  13. عنبری گفت:

    خدا رحمتش کند و صبر به بازمانده گان بدهد

  14. محمد شفیع ربیعی گفت:

    خدا رحمتش کن/و تسلیت عرض میکنم به جناب اقای مجیدی روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی

دیدگاه شما