یکشنبه 16 مهر 1391 - 10:51

چرا معاون سیاسی امنیتی استاندار باید بومی باشد؟

پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز – در حالی که شنیده ها از منابع آگاه و موثق حاکی از آن بود که “غلامعلی رضوانی معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان” قرار بود به جای مهندس رهنما منصوب شود امروز صابری در مصاحبه با خبرگزاری فارس این خبر را تکذیب کرده است.

هر چند این خبر از صحت و سقم کافی برخوردار بود و رسانه ها به این انتصاب واکنش نشان دادند و مخالفت های خود را اعلام کردند اما گویا استاندار در موضع انفعالی قرار گرفتند و ملزم به تکذیب این خبر شدند.

جالب است رضوانی از سوی مردم، رسانه ها و نمایندگان استان گیلان بشدت مورد انتقاد است و طبعا انتصاب ایشان به همین سمت در استانی که نیروی انقلابی، با سواد و متعهد کم ندارد توهینی به درک و ارزش مردم بیش نیست.

سید حسین صابری در بدو ورود به کهگیلویه و بویراحمد گفت:  نیروی غیربومی به استان نخواهیم آورد اما اینگونه که از شواهد پیداست این یک اشتباه لفظی بوده است و منظور استاندار این بوده که جایی برای نیروهای بومی نیست و حتی مدیران غیر بومی بسیار ضعیف که حتی یک روز هم مدیر نبوده اند اکنون در کهگیلویه و بویراحمد صاحب صندلی مدیریتی شده اند.

متاسفانه عدم شناخت کافی استاندار از پتانسیل های فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد باعث شده که نیروهای شایسته بومی ( با هر تفکر سیاسی ) منزوی بمانند که استاندار در تلاش باشد که فردی خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد در سمت مهمترین معاونت خود بگمارد.

آقای استاندار نیک است بدانید فرزندان این خطه رتبه یک ایثار و شهادت را به خود اختصاص داده اند و در این استان نیروی مخلص و متعهد کم نداریم که به فکر واردات نیرو افتاده اید.

شناخت معاون امنیتی سیاسی استاندار از قومیت ها، فرهنگ، آداب و رسوم، جو موجود در استان و چندین و چند مولفه دیگر باید از شاخصه ها و الزامات تعیین این معاونت باشد. مولفه هایی که قاعدتا هیچ نیروی غیر بومی نمی تواند داشته باشد و این پروسه شناخت، بسیار زمانبر و البته ریسک پذیر و در نتیجه هزینه بر خواهد بود.

اکنون که اقدامات دولت در بخش اقتصادی مورد انتقاد امامان جمعه و قاطبه مردم است امید است استاندار با درک این موضع با انتصابات بجا کام مردم را شیرین کند و استاندار برای پست معاونت سیاسی امنیتی خود سنت شکنی کرده و یک نیروی بومی مخلص، کاربلد و شایسته را منصوب کند.

اکنون انتظار مردم و رسانه ها از استاندار این است که در این اوضاع بد اقتصادی ایشان با انتصاب نیروهای بومی و همگام شدن با نمایندگان استان، کام مردم را شیرین کنند تا باعث دلزدگی مردم از دولت نشوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=13521
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. خوب گفت:

    اصل تحليل خوب بود ولي آنجا كه نتيجه انتخاب را به هماهنگي با نمايندگان ضعيف برشمردي خوب نبود.چرا كه بيش از 8 سال است ما نماينده خوب نداشته ايم و نخواهيم داشت نمايندگان ما فقط دنبال اين هستند كه مردم ببينند آنها در تلويزيون و سايت ها ظاهر ميشوند و بعد آمار دهند نه كيفيت.

    • امید گفت:

      چرا نمایندگان خوب نبودند!در زمان استاندار بومی همه معاونین بومی بوده از جمله،موسوی،خلقی پور،منتظری،…همین قضاوتهاست که حالا استان باید نیروی غیر بومی وارد کند،بسوزد وبسازد چرا واقیت گرا نیستید.

  2. واقع بین گفت:

    تحلیل بسیار درستی است و در اینجا استاندار باید به عقیده این مردم احترام بگذارد و از نیروهای موافق و همگام با مردم و نمایندگان استفاده کند .

  3. ناشناس گفت:

    من هم با پاراگراف چهارم این خبر موافقم چون واقعاً مدیرانی در سطح استان بر مسند مدیریتی جا خشک کرده اند که حتی قبل از ورود به استان سابقه مدیر کلی در کارنامه خود نداشتند . مثل مدیر کل سازمان …. استان که واقعاً متاسفم برای این دستگاه فرهنگی چرا که مردم را نسبت به ….. بد بین می کند .

  4. صدیق گفت:

    واقعا تحلیل خوب و زیبایی بود امید است استاندار بشنود و مردم را … فرض نکند تا بیشتر از این مردم از دولت زده نشوند

  5. مهندس به قول نظام مهندسی گفت:

    اگر فردا دعوای طایفه ای بشه و معاون امنیتی شناخت نداشته باشه استاندار ایخو ایم و کرمان یاره جمعش کنن یا راه حل دیگری داره؟ کاملا با نظر بویر نیوز موافقم

  6. امیری گفت:

    بی توجهی استاندار به نیروهای بومی و تحقیر مکرر آنها درهیج دوره ای سابقه نداشته. به نظر می رسد وی قصددارد با تحقیر و …… شرایطی رابرای کنار رفتن نیروهای بومی مهیا و نیروهایی را برای تصدی امور مدیریتی به استان بیاورد که بتوانند انتخابات ریاست جمهوری را به نفع جریان …. ساماندهی نمایند

    • امید گفت:

      ترقی اندر این استان محال است چون قطع ورجال است.
      در موقع جنگ، …اولین استان متاسفانه خود بقیه را می دانید.

  7. مدیر خارج از استان گفت:

    آنچه اتفاق می افتد عدم شناخت کافی استاندار از پتانسیل های فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد نیست بلکه خودزنی های ارثی است که در تنه این استان وجود دارد. افراد ناتوان به دلایل مختلف باعث تخریب بچه های دلسوز استان می شوند پس چه بهتر که غیر بومی های که مجبور به احترام آنها هستیم بر ما حکومت کنند. بقولی خلایق هر چه لایق

  8. ناشناس گفت:

    بجزتاجگردون بقيه نماينده هانظراتشون بدرد استان نخواهدخورد كه استاندارمجبوربه مشورت باآنهاباشد

  9. منتقد گفت:

    شما كه اين همه دم از بومي بودن مي زنيد مگر مرتضي رهنما بومي نبود چرا سايت شما از همه بيشتر ان را تخريب كرد؟حتما تعريف شما از بومي بودن يعني راي دادن به زارع !مطمئن باشيد با اين تفكر جريان شما در آينده شكست مي خورد

    • بویر نیوز گفت:

      تنها سایتی که از ایشان حمایت کرد ما بودیم، لطفا بدون اطلاع سخن نگویید. به خود ایشان مراجعه کنید تا راهنماییتان کند

  10. محمود گفت:

    استاندار کهگیلویه و بویر احمد کپی برابر اصل ……………!!!

  11. يار دبستاني گفت:

    جمع كثيري از مردم كهگيلويه و بويراحمد خواستار مدير غيربومي هستند و در اين زمينه طومارهايي هم تهيه شده است

    • بویر نیوز گفت:

      اگر سندی در این زمینه دارید برای ما هم ارسال کنید / دلایلی که آورده شده نشان از حساسیت این موضوع دارد

  12. مهرگان گفت:

    نیروی بومی زیاد داریم .از جمله دکتر حاج فتاح محمدی و….

دیدگاه شما