چاپ این برگه

چرا معاون سیاسی امنیتی استاندار باید بومی باشد؟

پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز – در حالی که شنیده ها از منابع آگاه و موثق حاکی از آن بود که “غلامعلی رضوانی معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان” قرار بود به جای مهندس رهنما منصوب شود امروز صابری در مصاحبه با خبرگزاری فارس این خبر را تکذیب کرده است.

هر چند این خبر از صحت و سقم کافی برخوردار بود و رسانه ها به این انتصاب واکنش نشان دادند و مخالفت های خود را اعلام کردند اما گویا استاندار در موضع انفعالی قرار گرفتند و ملزم به تکذیب این خبر شدند.

جالب است رضوانی از سوی مردم، رسانه ها و نمایندگان استان گیلان بشدت مورد انتقاد است و طبعا انتصاب ایشان به همین سمت در استانی که نیروی انقلابی، با سواد و متعهد کم ندارد توهینی به درک و ارزش مردم بیش نیست.

سید حسین صابری در بدو ورود به کهگیلویه و بویراحمد گفت:  نیروی غیربومی به استان نخواهیم آورد اما اینگونه که از شواهد پیداست این یک اشتباه لفظی بوده است و منظور استاندار این بوده که جایی برای نیروهای بومی نیست و حتی مدیران غیر بومی بسیار ضعیف که حتی یک روز هم مدیر نبوده اند اکنون در کهگیلویه و بویراحمد صاحب صندلی مدیریتی شده اند.

متاسفانه عدم شناخت کافی استاندار از پتانسیل های فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد باعث شده که نیروهای شایسته بومی ( با هر تفکر سیاسی ) منزوی بمانند که استاندار در تلاش باشد که فردی خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد در سمت مهمترین معاونت خود بگمارد.

آقای استاندار نیک است بدانید فرزندان این خطه رتبه یک ایثار و شهادت را به خود اختصاص داده اند و در این استان نیروی مخلص و متعهد کم نداریم که به فکر واردات نیرو افتاده اید.

شناخت معاون امنیتی سیاسی استاندار از قومیت ها، فرهنگ، آداب و رسوم، جو موجود در استان و چندین و چند مولفه دیگر باید از شاخصه ها و الزامات تعیین این معاونت باشد. مولفه هایی که قاعدتا هیچ نیروی غیر بومی نمی تواند داشته باشد و این پروسه شناخت، بسیار زمانبر و البته ریسک پذیر و در نتیجه هزینه بر خواهد بود.

اکنون که اقدامات دولت در بخش اقتصادی مورد انتقاد امامان جمعه و قاطبه مردم است امید است استاندار با درک این موضع با انتصابات بجا کام مردم را شیرین کند و استاندار برای پست معاونت سیاسی امنیتی خود سنت شکنی کرده و یک نیروی بومی مخلص، کاربلد و شایسته را منصوب کند.

اکنون انتظار مردم و رسانه ها از استاندار این است که در این اوضاع بد اقتصادی ایشان با انتصاب نیروهای بومی و همگام شدن با نمایندگان استان، کام مردم را شیرین کنند تا باعث دلزدگی مردم از دولت نشوند.