پنجشنبه 2 شهریور 1391 - 11:49

فاجعه انسانی در مراکز درمانی یاسوج

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار تمام محرومیت ها و بحران هایی که دارد چند سالی است با وجود مشکلات اساسی در بیمارستان های آن و به ویژه در بیمارستان های مرکز آن یعنی یاسوج مهری دیگر بر پیشانی نداشته های آن حک شده است.

در سال های گذشته بارها شنیده ایم که در بخش زنان و زایمان بیمارستان های یاسوج چه تعداد جنین قبل و بعد از زایش از دنیا سقط شده و چه تعداد زنانی برای همیشه از شرایط بارداری محروم شده اند و این امر دلیلی ندارد مگر کوتاهی ماماها – پرستارها -سونوگرافیست ها و پزشکان.

به گزارش بویرنیوز انگار این امر برای این قشر به یک عادت بدل شده است که سالانه تعداد زیادی جنین سقط و بانوان جوان بیشتری با مشکلات جسمی دائمی رو به رو شوند. در کنار تمام اخبار ناگواری که از سالها قبل در این باره شنیده ایم چندی پیش یکی از پزشکان متخصص زنان و زایمان استان با کوته فکری خود یاعث مرگ یک زن جوان و نوزادش شد. این زن جوان با داشتن یک کودک 6 ساله اقدام به بارداری دوباره می کند و به علت تاخیر جراحی توسط پزشک جان خود و نوزاد هر دو از دست می رود. خانواده ی داغدار این زن جوان تصمیم به شکایت از این پزشک می گیرند اما با اصرار خانواده ی وی منصرف می شوند. نمونه ی دیگر 1 شهریور 91 رخ داد. بانوی جوان دیگری در بارداری دوم برای زایمان به بیمارستان مراجعه می کند. سونوگرافیست که درباره ی موقعیت نوزاد در شکم مادر به وی تذکر نداده بود در بیمارستان با تزریق آمپول فشار نوزاد بی گناه چند دقیقه قبل از زایش از دنیا می رود. این در شرایطی است که همه از سختی دوران 9 ماهه ی بارداری برای بانوان آگاه هستیم.

همین  بهانه ها کافی است تا بسیاری از بانوان جوان استان از ترس جان خود و نوازدشان راهی بیمارستان های شیراز شده و آنجا تحت نظر پزشکان شیراز زایمان کنند و تا کنون هم خبری مینی بر ایجاد مشکل برای ایشان شنیده نشده است. حداقل اگر هم باشد بسیار کمتر از آماری است که هر از چندگاهی از بیمارستان های یاسوج می شنویم. تعدادی از این خانواده های داغدار با شکایت از بیمارستان ها و پزشک مربوط این مسئله را پیگیری کرده اند اما شوربختانه حمایتی از ایشان صورت نمی گیرد.

ناگفته نماند بارها از گوشه و کنار خبردار شده ایم که آزمایشگاهای مرکز استان و نیز پزشکان با تشخیص نادرست بیماری باعث ایجاد مشکلات روحی و حتی جسمی در میان بیماران و خانواده های ایشان شده است.

بر دانشگاه علوم پزشکی استان است تا با بررسی عوامل ایجاد این حادثه های ناگوار در جهت بهبود این وضعیت تلاش کند.چرا که امروز پزشکان استان ما در بین مردم وجهه علمی خوبی نداشته و هر روز از اعتماد مردم نسبت به ایشان کاسته می شود.

بویر نیوز قصد تخریب چهره های علمی پزشکان استان را ندارد اما لازم به یادآوری بود تا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان به خود آیند و مانع بروز چنین حادثه های تلخی در میان خانواده های استان شوند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=10425
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یک استاد گفت:

    عواملی که موجبات چنین اتفاقاتی را باعث میشوند چیست؟ چرا یک متخصص زنان محترم یادش رفته قبل از دریافت پول رسالتی انسانی و عظیم بردوش دارد. مگر اینها سوگند نمیخورند که از جان بیمارانشان محافظت کنند. بیاد دارم در فیلمی مربوط به زمان جنگ جهانی دوم پزشکی که مرتکب قتل یک افسر آلمانی شده بود در راه گریز از منطقه به دلیل تحت تعقیب بودن به یک خانه مرزی پناه میبرد که از قضا پدر، مادر و همسر باردار همان افسر در آن زندگی میکرده اند و پزشک در لحظه ای که از یک طرف خطرمرگ اورا تهدید میکرد اقدام به نجات همسر افسر از مرگ ناشی از زایمان کرد.
    حال چه شده است هموطنان ما درقبال مردم خودشان بی مسئولیتی نشان میدهند. صرف نظر از همه اما و اگرها و درآمد اندک متخصصان از کار دولتی که نافی مسئولیت اخلاقی آنان نمیشود، بی توجهی مدیران دانشگاه به خصوص رئیس دانشگاه به مشکلات پیش آمده که شرح آنها مثنوی هفتاد من میشود و مدیریتهای ضعیف و رفتارهای تند و غیر اخلاقی با متخصصان از دلایل این اتفاقات است. البته بدنیست دوستان محترم سایت بویرنیوز با پزشکان این صنف هم صحبتی داشته باشند و نظرات آنان را هم درج نمایند. برای درک ضعف مدیریت بهداشتی درمانی استان کافی است به همین سایتهای محلی مراجعه و لیستی از وقایع روی داده و نظرات مردمی را درآورید.

  2. بهنام گفت:

    خسته نباشید/ به عقیده من انتشار این خبرا از گزارش عنوان شده در صورت صحت تاثیرات بدتری دارد/ کمی نحقیق کنید و کاری نکنید فردا هرکسی کاسه عمرش تمام شده بود یا در تصادفی ناگوار در راه رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد در بین افکار عمومی عنوان شود که مقصر پزشکان بزرگوار هستند/ کاش شما که اینگونه قضاوت های نادرست به عقیده من می کنید کمی بخود آئید و فضای آرام جامعه را ملتهب نفرمائید. البته اشکالاتی وارد هست اما التهاب آفرینی آن هم در شرایط حساسی که سوریه دارد بنفع ما نیست.

  3. دلسوز گفت:

    باز هم بیمارستان امام سجاد و قصه تکراری دکتر ……………….. و تبعات بد سیاسی بازی

  4. بویراحمدی گفت:

    دکتر………………..باید از گردونه ریاست مهمترین مرکز درمانی اموزشی استان کنار گذاشته شود —— اگر گوش شنوایی باشد

  5. بویراحمدی واقع بین گفت:

    هر چه حاج……………بدبخت و ساده بود ا……………………. دست همه را از پشت سر بسته با اون همه مکاری

  6. در جواب بهنام گفت:

    برادر من اوضاع سوریه به ما چه ربطی داره؟
    زنان و نوزادان ما راحت دارن از دست میرن بعد شما می گی التهاب ایجاد نکنیم؟
    چی می گی؟

  7. بوق گفت:

    به درك مردم سوريه چه ربطي به مادارن چرت وپرت نگو

  8. خواننده گفت:

    جمعیت کمتر ترافیک کمتر شعار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جهت توجیه مسائل است

  9. غول كنارل گفت:

    الان عزاميكنم به……………سوريه ومردمش امابچه چقدنازه عكس راميگم

  10. بهنام گفت:

    باسلام خدمت دست اندرکاران بویرنیوز و دوستان مخالف با نظر بهنام/ مگر نشنیده اید اگر صدای برادر مومنی که کمک می خواهد و کمکش نکنیم خودمان نیز ظالمیم پس کمک به ملت ستمدیده سوریه واجب الاجراست دوم معتقدم از چنین گزارش هایی استکبار جهانی بویژه دست نشاندن آن صهیونیسم از آن بهره ها می برد سوم اینکه در اماکن درمانی چنین چیزهایی طبیعی است حتی در کشورهای پیشرفته چون این حقیر مدتی اروپا بوده ام و تاکید دارم که دلسوزی پزشکان ، پرستاران و دست اندرکاران بیمارستانی با وجود برخی اشکالات قابل قیاس با دیگر کشورها نیست و چهارم مدیریت بیمارستان از خادمان نظام و دلسوزان انقلاب است اینگونه برایشان تاختن خلاف عقل و شرع است. مراقب باشیم آخرت خود را به دنیا نفروشیم ضمن اینکه خواهشمندم از کمک به سوریه دریغ نورزید شرایط دارد حساس تر می شود.

    • بینا گفت:

      برادر من شما کدام کشور اروپایی بودید؟مطمئنی بیمارستان از نزدیک دیده ای؟! در کشور های پیشرفته و صنعتی خدمات درمانی به بهترین نحو ارائه می شود و اصلا قابل مقایسه با بیمارستان های مادر ایران نیست!ما حتی در نظم و نظافت هم لنگ می زنیم! باید واقع بین بود بیان واقعیت بهتر از پنهان کاری است!وقتی در سیستم درمانی مشکل وجود دارد چرا نباید نسبت به حل مشکلات اقدام کرد؟!
      شرایط ایران حساس نیست؟فشار تورم و تحریم بی کاری بر بدنه جامعه رو احساس نمی کنید؟!اقتصاد ایران در بحران به سر می برد از سوریه حرف می زنی؟؟؟!!!سوریه به جای خود ایران به جای خود!متاسفانه به دلیل اینکه نظرات به صورت کامل انتشار پیدا نمی کند و بویرنیوز سلیقه ای حذف می کند.. جواب کاملی به کامنت شما داده نخواهد شد ……..!!!!!!!!

  11. بابك گفت:

    جمع كن كاسه كوزه ونطقهاي …………………..راسوريه به ماچه

  12. خطاب به بهنام گفت:

    آخه سوریه چه ربطی به این بحث داره؟
    چرا همه چی رو داری قاطی می کنی عمو؟
    بابا زن و بچه مردم رو دارن می کشن اون وقت تو می گی سوریه؟
    عربا کی دلشون به حال ایران سوخته؟
    چرا نمی خواید منصف باشید؟
    خاله ی من از دست همین ماماهای احمق بیمارستان ……. برای همیشه شانس بچه دار شدن رو از دست داد
    دختر عموم بچش از دست همین پرستارا افتاد زمین و مرد
    اون یکی دیگه به یه نحو دیگه
    بازم می خوای بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  13. بیطرف گفت:

    بابا این آقا بهنام نفسش از جای گرم بلند میشه فکر میکنم خودشم از بورسیه های اعزامی به اروپا بوده !! آخه برادر من مسائل سوریه چه ارتباطی به مسئولیت پذیری و وجدان کاری ماها داره ؟ ما در انجام وظیفه خود بی مبالاتی داشته باشیم چون سوریه بحران دارد ! به حق چیزهای نشنیده!!!!

  14. الله داد گفت:

    بهنام عزیز : نظر شما مصداق بیتی است که میفرماید:
    گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری

    بی انظباطی در اجرای کار و مسئولیت چرا ؟ چون در سوریه بحران است .

  15. همكار گفت:

    تمام اين مشكلات از بي كفايتي مسئولين دانشگاه علوم پزشكي مي باشدشما از نزديك فضاي فيزيكي بخش زنان وزايمان بيمارستان را نديد چنين فضايي براي خود كاركنان بيمارستان خسته كننده مي باشد ولي متاسفانه هيچ گوش شنوايي وچشم بينايي وجود ندارد وگر نه آقاي دكتري كه نزديك به پنج سال رئيس بيمارستان امام سجاد(ع)بوده وهيچ كارنامه موفقي نداشته واز شاخصهاي بهداشتي هيچ اطلاعي نداشته متاسفانه ارتقاء پيدا كرده وبعنوان معاونت پشتيباني شروع بكار مي كند.

  16. حسین - ک گفت:

    باسلام دوباره به دوستان مخالف با دیدگاه اینجانب/ بطور خلاصه عرض نمایم که زندگی حقیقی و حقوقی مدیر محترم بیمارستان امام سجاد (ع)را اغلب ماها می دانیم و می دانید ایشان از خانواده ای بی ادعای انقلاب که قبل و بعد از انقلاب امام خمینی کبیر دین خود را اداء نموده است می باشد دوم اینکه تخریب استاد حاج محمدرحیم دهرابپور به بهانه دکتر کیان دهرابپور بدون شک همانند گذشته ادامه داشته و دارد اما یقین بدانید همانگونه که هدیه الهی وعده فرموده : ” و مکروا مکراله و الله خیرالماکرین “. سوم اینکه ما معتقدیم به ” واعتصموا بحبل الله جمعیا و لاتفرقوا ” پس بدانیم و بدانید که مسلمانان جهان با اتحاد است که ریسمان شان پاره نمی شود حال این ریسمان در یاسوج زادگاه ما هست تا سوریه زادگاه خانواده معزز و معظم ” اسد ” چهارم اتحاد در بین ملت از فرمایشات رهبری معظم انقلاب است و از دغدغه های همیشگی نائب امام زمان (عج) پس کاری نکنیم خدای ناکرده زبانم لال سبب رنجش دل آقا با تابخردی های خود شویم حال این رنجش ممکن است در زادگاه من و شما در یاسوج باشد یا در بیروت ، حلب ، فلسطین ، آلمان و یا کرمان و تبریز. فرقی ندارد کجا هستیم باید بدانیم فرمایشات آقا لازم الاجراست و چون فرمودند اتحاد ما نیز به تبع ایشان می گوئیم اتحاد پس باید دنبال اجرای عملی نمودن امر ایشان باشیم ولاغیر. دوستان با انتشار اخبار تفرقه انگیز مانند این خبر هم دل آقا را نگران کرده اید هم به اتحاد مسلمانان ضربه زده اید هم ناامیدی و یاس در بین مردم ایجاد نموده اید هم به توسعه پایدار خدشه وارد کرده اید هم سبب تشویش اذهان عمومی و خوشحالی دشمنان قسم خورده نظام را فراهم آورده اید و هم بستر بی اعتمادی های آینده را مهیا ساخته اید.من خواننده معتقدم اخبار واقعی باید منتشر شود اما انتظار نداریم خبری منتشر شود که مسائل عنوان شده را برای نظام اسلامی و مملکت پهناورمان ایران بزرگ اسلامی بدنبال داشته باشد. بهرحال خواهشمندیم بفکر سوریه باشید کودکان و زنان بی سرپرست و خانواده های عزیز از دست داده زیادی منتظر دعاهای خیر ما و کمک های مادی و معنوی مان هستند. به این پایگاه نیز با تشکر از تمام تلاش های شان پیشنهاد می دهیم بفکر اتحاد ، همدلی ، اجرای فرامین رهبری معزز ، دوری جستن از تنش ها ، بسترسازی توسعه پایدار و تلاش برای حمایت مظلوم سوریه نماید. تاکید داریم بفکر عزیزان سوریه باشید شرایط مناسب نیست و خطرات فراوانی حاکمیت اسلامی ” بشار اسد ” را دارد تهدید می کند . کمک کنید خاهشا. سپاس و موفق باشید

    • بویر نیوز گفت:

      مطمئن دل رهبری را آزرده ایم. فکر نمی کنید رهبری به خدمتگزاران واقعی نظام افتخار می کنند! لطفا از ابروی نظام و آقا برای هر مسئله ای مایه نگذارید

    • بينا گفت:

      تا الانم خيلي از واقعيات جامعه گفته نشده؟!برادر من چرا سفسطه مي بافي؟خودت فهميدي چي گفتي؟پيشنهاد مي كنم به جاي اين همه دلسوزي و نگراني بابت مردم سوريه كمي هم نگران مردم هم وطن خودت باشي…برادر من تا كي چشم بر حقايق جامعه بستي؟حضرت علي(ع) ميفرمايد: از دري كه فقر وارد شود از در ديگر دين و ايمان خارج ميشود….
      فقر و تورم بيكاري در جامعه بيداد مي كنه…بعد تو دوست عزيز نگران مردم سوريه هستي؟!
      اگر زياد نگران سوريه چرا پشت سيستم نشستي شعار ميدي؟!يا علي همين الان برو سوريه در خط مقدم جنگ!ما هم واست دعا مي كنيم!

    • یاسوج گفت:

      یک عمر اعراب فرهنگ ما را به غارت بردن بس نیست؟ مردم خودمون دارن از گرسنگی میمیرن شما دم از کمک به سوریه و …….میزنید؟

  17. درجواب حسین ک گفت:

    این چه هم دینی هست که زن بشار اسد بدون حجاب ظاهر میشه و ما هی می گیم کشور مسلمان چه خانواده ی معززی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
    بس کن آقا بس کن
    حرف این نوشته یک چیز دیگه است
    چرا این قدر کوته بینی؟
    بابا طرف داره می گه بچه های مردم رو دارن تو بیمارستان های یاسوج میکشن تو می گی کشور برادر سوریه؟
    خوابی؟ یا خودتو به خواب زدی؟
    می خوای به خاطر کشور برادر سوریه چشمامون رو روی همه چی ببنیدم و خفه بشیم مبادا اتحاد به هم بخوره
    بابا جونا بیکارن بد بختی دارن تو می گی سوریه؟
    ول کن بابا
    ول کن

  18. ناشناس گفت:

    افرین بر رئیس دانشگاه علوم پزشکی که دکتر محمد حسینی با این کارنامه افتضاح را به معاونت پشتیبانی رسانید اما از طرفی افرین بر دکتر دهراب پور که این خرابه یا بیمارستان را تحویل گرفت و قبول مسئولیت کرد خیلی جرئت دارد

  19. مهدي گفت:

    فاجعه موقعي است كه متخصصيني كه در بيمارستان هايي مثل شهيد بهشتي مشغول كارند فقط به فكر پول هستند ( البته افراد كمي) كه همين افراد كم باعث بدنامي ديگران ميشوند شما شايد دكتر …. را نشناسيد اما من كه برادرم يك ماه توي بخش عفوني بود ميدونم كه الكي بستريش كردند فقط براي درامد خودشون

  20. منتقد گفت:

    هر کدوم از ما هر چند وقت ، خواسته یا ناخواسته گذرمون به بیمارستان و دکانهای این متخصصان(جسارت نشه منظورم یه عده خاصی است)میافته و همه هم از اوضاع با خبریم. ولی کی رسیدگی میکنه؟ کی؟ من به چشم خودم تو مطب دکتر زنان دیدم که حاضر نشد یه زن جوان روستایی رو که بخیه جراحیش باز شده بود رو ببینه ولی اون ژیگول میگولها رو پشت سر هم معاینه میکرد. چطور انتظار داریم خدا قهرش نگیره؟ وقتی یه دکتر روزانه بین1 تا 4 میلیون درآمدشه معلومه از خدا بی خبر میشه و حرص جلو چشماشو میگیره. چرا نمیان این متخصصها رو موظف کنن که هفته ای 2-3 روز تو درمانگاههای دولتی مردم رو ویزیت کنن؟ چرا؟ چرا به این مردم اهمیت نمیدییییییییییییییین؟

  21. کارمند گفت:

    این ضعف ها ناشی از ضعف مدیریتی ونا کارامدی نبوی زاده است ایشان که بودند با حمایت نماینده تحمیلی استان امد تا اهدافش را تامین نماید واین کار را هم کرد یعنی ایشان با چه معیارها شایسته ریاست دانشگاه است مطمئن باشید تا این اختاپوس ها مدیرند ویا در انتخاب مدیران لایق وکارامد سنگ اندازی می کنند ما باید عزیزان مان را از دست بدهیم .همین عزل ونصب های ناکارامدی به جای ناکارامد دیگری دلیل بر همین مدعاست.

  22. منتقد گفت:

    بنده خدا کارمند انگار تازه اومده تو جامعه. آخه عقل کل چه ربطی به نماینده قبلی داره. ….. از زمانی که من یادمه همیشه تو استان ما این ضعف بوده و هست. چرا چرت و پرت میگی. مشکل اینه که وجدان کاری وجود نداره.انسان دوستی مرده.

  23. غريبه گفت:

    راست ميگه
    رييس بيمارستان شهيد بهشتي تمام خواص وعوام خودشو جاداده تو بيمارستان بعدش ما بايد بيكار بگرديم

  24. آن روی سکه گفت:

    پازل ناکارآمدی و بی مدیریتی آقای نبوی زاده با انتصاب یک فردی که دیپلم بزور گرفته به ریاست خدمات دانشگاه کامل شد .

  25. یک انسان گفت:

    آقایون و خانم های محترم که پشت سر دکتر این همه تهمت میزنید برین کاسه کوزه های خودتونو جمع کنید دکتر 5 سال تو بیمارستان زحمت کشید چون عدالت رو برقرار میکرد و جلوی مفت خوری های خیلی ها رو میگرفت زورتون اومده و الحق حق دکتر بوده که به درجه های بالاتر برسه تا چشم یه آدمهایی که دارن به خاطر حرص و طمع زندگی می کنن در بیاد این پست که چیزی نیست دکتر محمد حسینی حقش از اینا هم بیشتره

  26. ناشناس گفت:

    سلام مادر من هم در بیمارستان امام سجاد بستری بود ولی دکتر ها با تزریق اشتباهیی خون حال اونو بدتر کردن و باعث شدن خونش مشکل پیدا کنه خواهش میکنم رسیدگی کنین این حرفا چیه که میگین باعث وحشت مردم نشین مردم دارن همه از دست میرن با بی فکری

دیدگاه شما