شنبه 28 مرداد 1391 - 23:53

چه کسانی بدلیل زلزله ازسربازی معاف میشوند؟

بویرنیوز: ه گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا از اداره منابع انسانی ستاد كل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار ‘ موسی كمالی’ ضمن ابراز تسلیت ضایعه دردناك و جبران ناپذیر زلزله در شهرستان‌های اهر، ورزقان، هریس و كلیبر در استان آذربایجان شرقی به پیشگاه حضرت بقیه الله العظم (عج) این مصوبات را بدین شرح اعلام كرد:

الف: به سربازانی كه در حال خدمت (حین خدمت و آموزش)، اعزامی از شهرستان‌های اهر،ورزقان، هریس، كلیبر كه خانواده‌های آنان در شهرستان‌های یاد شده سكونت دارند و به افراد خانواده و واحدهای مسكونی شان ۴۰ درصد و یا بالاتر صدمه وارد گردیده به مدت سه ماه مرخصی اضطراری داده شود.

– كسانی كه بعد از شنیدن خبر زلزله بدون اخذ مرخصی خدمت را ترك كرده‌اند نیز در صورتی كه متحمل آسیب‌های جانی و مالی ( تخریب ۴۰ درصد و یا به بالا واحد مسكونی) گردیده‌اند در شمول مرخصی یاد شده قرار گرفته و بقیه افراد پس از مراجعه به محل زندگی و اطلاع از وضعیت سلامت خانواده می بایست پس از ۱۰ روز به محل خدمت خود مراجعه نموده و این ۱۰ روز جزو مرخصی استحقاقی آنان محاسبه خواهد شد.

ب: سربازانی كه خانواده آنان در محل زلزله زده سكونت داشته و به سبب این زلزله آسیبی به افراد خانواده و یا به واحدهای مسكونی‌اشان (۴۰ درصد و یا بالاتر) صدمه وارد شده به نزدیكترین یگان نظامی و یا انتظامی محل سكونت خانواده منتقل شوند.

ج: اعزام مشمولین شهرستان‌های اهر، ورزقان، هریس، كلیبر كه آسیبی به افراد خانواده و یا به واحدهای مسكونی شان ۴۰ درصد و یا بالاتر صدمه وارد شده به مدت شش ماه تا مورخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۱ به تعویق افتاده و نیروهای مسلح نیز نیروهای اختصاص یافته را تا مورخ ۲۰ تیرماه ۱۳۹۲ پس از طی مدت آموزش نظامی در نزدیكترین یگان نظامی یا انتظامی محل سكونت خانواده بكارگیری نمایند.

د: هیاتی متشكل از نمایندگان وظیفه عمومی، سپاه پاسداران ، بخشدار، شورای اسلامی شهر یا بخش، دادستان محل تشكیل و براساس ضوابطی كه از سوی ستاد كل نیروهای مسلح ابلاغ می‌گردد در مورد معافیت‌ فرزندان خانواده‌هایی كه دچار صدمات جانی و مالی شدید شده اند تصمیم گیری نمایند، از جمله:

۱) كسانی كه تمام یا حداقل دو نفر از اعضاء خانواده درجه یك خود را از دست داده باشند.

۲) كسانی كه سرپرست خانواده را از دست داده و یا سرپرست خانواده به دلیل معلولیت ناشی از زلزله قادر به اداره امور خود نباشد و فرزند دیگری كه سرپرستی خانواده را برعهده بگیرد در استان حضور نداشته باشد.

۳) سربازان متاهل دارای فرزند كه همسر و یا فرزند خود را از دست داده یا همسر به دلیل معلولیت قادر به اداره امور خانواده نباشد.

۴) سربازان متاهلی كه به دلیل از دست داده پدر و پدر همسر (هردو) همسرشان در محل بی سرپرست باشند.

۵)سربازان متاهلی كه منزل مسكونی‌اشان قابل سكونت نبوده و از بین رفته محسوب می شود.

ه- این اطلاعیه به منزله ابلاغیه كتبی بوده و تا وصول ابلاغیه و دستورالعمل اجرایی از سوی ستاد كل نیروهای مسلح برای تمامی سازمان ها لازم الاجرا می باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=9987
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما