جمعه 27 مرداد 1391 - 8:32

فرصت سوزي تاريخي در استان کهگیلویه و بویراحمد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز/فرهاد وفایی: استان کهگیلویه و بویراحمد فرصت هاي متعددي را براي رونق و عمران و اباداني از دست داده و انچه امروزه باعث شده است كه استان در شاخص هاي فرهنگي، اشتغال، توليدي، صنعتي ،ورزشي، به عنوان اخرين استان و يا يكي مانده از استان هاي كشور باشد نتيجه همين فرصت سوزي مسئولان و نخبگان مي باشد .
اما فرصت سوزي مهمي كه رخ داده در طول دولت نهم و دهم بوده است ، با توجه به رويكرد و گفتمان رئيس جمهور مبني برتوزيع مناسب منابع و عدالت بين همه استان ها متاسفانه از اين ره اورد چيزي زيادي نصيب استانمان نشده است . عدم برنامه ريزي راهبردي و مناسب ،نداشتن هدف براي افق ايران 1404 هجری شمسی استان در تمام شاخصه ها، سياست زدگي مسئولان ،به جان هم افتادان نخبگان، حس نژاد پرستي قومي و ايلي ،روزمرگي، عدم شايسته سالاري در انتخاب مديران ، عدم حمايت از نخبگان استان در پست هاي كلان كشوري،همه و همه نشان از اين مدعا ست كه ما دنبال پيشرفت و توسعه كمي و كيفي استان نيستيم.
كدام شاخصه و مقوله به تراز كشوري نزديك است؟ امار بالاي بيكاري و نابهنجاري هاي اجتماعي از قبيل خودكشي ، طلاق،اعتياد ،در سطح كشور حرف اول را مي زند كه زيبنده جامعه ايلي و متدين استان نيست .

از 15 طرح بزرگ صنعتي مصوب هيئت دولت به استان كدام يك عملياتي شده است؟ ايا خبري از پتروشيمي گچساران و دهدشت هست؟ طرح ابرساني از سد كوثر به شهرستان بهمي كه بيش از 5 بار كلنگ زني شده خبري هست؟ مصوبه احداث كارخانه فولاد و تراكتور سازي بهمئي چه شده؟فرودگاه گچساران به كجا رسيده ؟در حوزه فرهنگي احداث مصلي گچساران چه شده ؟پالايشگاه نفت گچساران چه شد؟ در حوزه راههاي ارتباطي اكثر شهرستان هاي استان بن بست هستند براي اين معضل چه اقدامي صورت گرفته؟سرانه مطالعه كتاب و كتابخواني در استان بسيار پايين است در كنكور سراسري متاسفانه د ررتبه هاي دانشگاهي جزء اخرين استان هستيم. در ساير مقوله ها در برق،امكانان خدماتي از قبيل فضاي سبز و پارك ، سينما،سالن اجتماعات، حوزه علميه، كتابخانه،كشاورزي، دمداري، توريسم،و… وضع به همين منوال است كه ذكر شده است . بدون ترديد نداشتن افق ديد و ترسيم نقشه راه توسعه استان باعث شده است كه استان با توجه به توليد و استخراج 30 درصد نفت و گاز و با داشتن معادن فسفات و سليستن و و جود 10 ميلييار متر مكعب اب و زمين هاي حاصلخيز كشاورزي و دامپروري و توريسم و… فرصت سوزي مسئولان در اين بين باعث شده است كه دوداش به چشم احاد مردم برود الاحقر فقط نيمه خالي ليوان رانگاه نكرده و به اقدامت صورت گرفته نظام ارج مي نهيم اما به دليل اينكه استان مان تا اكنون عقب مانده است و با توجه به اينكه از لحاط توليد ناخالص ملي جزو 7 استان اول هستيم عدم توسعه استان جاي شگفتي و تاسف دارد .
اتحاد و همدلي مسئولين و نخبگان و داشتن ارمان و اهداف و برنامه مي توانند به توسعه استان كمك كنند ولي حيف شد كه فرصت هاي مهمي را از دست اده ايم .
دست به دست هم دهيم به مهر ميهن خويش را كنيم اباد
به اميد پيشرفت و توسعه استان زر خيز و شجاع و انقلابي استان کهگیلویه و بویراحمد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=9781
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امیدوار گفت:

    عزیز برادرم امیدوارم خداوند همه را به راست هدایت کند.

  2. ع ر گفت:

    اقاي وفايي شماكه خودت ودوستانت باپارتي وحق خوري كارمندشدين حرف ازعدالت بهتره نزنين

  3. رضا گفت:

    فرصت سوزیها خاص استان ما نیست. سراسری است. چه فاجعه ای بالاتر از این که ارزش اندوخته های همه ما نسبت به یکسال پیش 1/3 شوده است؟ دلار 800 تومان کجا و دلار 2200 تومان کجا. اگر یکسال پیش بنده 20 میلیون پس انداز داشتم حالا معادل ارزی آن یک سوم یعنی قدرت خرید بنده یک سوم شده است. حالا بویرنیوز هم به مردم نقطه چین تحویل میده

  4. كارشناس ارشد حقوق بين الملل گفت:

    قابل توجه (ع ر) اقاي وفايي از تحصيل كردگان هاي شهرستان بهمئي مي باشد چناچه در ازمون كارشناسي ارشد روابط بين الملل قبول شده بود كه به دليل عدم افق و اينده روشن در اين رشته شغلي (خاص خواص و اقازادگان)انصراف داد اگه پارتي داشته بود تو ازمون هاي استخدامي اموزش و پرورش حقش رو نمي خوردن و…

دیدگاه شما