سه شنبه 24 مرداد 1391 - 7:40

چند شغله های استان را بیشتر بشناسیم

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: امروز که غول بیکاری مهمان بسیاری از خانه های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شده است و متاسفانه بدلیل سوء مدیریت در سال های اخیر بیکاری از مرز یک مشکل گذشته و نام معضل را به خود گرفته و هر روز شاهد طیف عظیم جوانان بیکاری هستیم که در شهر و روستاهای استان سر چهار راه ها و در سطح خیابان گسیل شده اند ، اما متاسفانه در کنار این همه مشکل و بدبختی کسانی را نیز می بینیم که نه تنها از معضل بیکاری رنج نمی برند بلکه آنقدر شغل دارند که کار و مشغله زیاد برای آنها تبدیل به معضل شده است.

به گزارش بویرنیوز با وجود آنکه همه روزه از آمار نگران کننده ی بیکاری در بین جوانان سرشار از استعداد استان با خبر می شویم اما تعدادی از هم استانی ها که گاه دم از عدالت هم می زنند با داشتن دو شغل و حتی 4 و شاید بیشتر این روزها گویا حق دیگران را غصب کرده اند. نه خنده دار است و نه مایه ی شگفتی ما. که این روزها هیچ چیزی دور از ذهن نیست.

طبق قانون داشتن دو شغل دولتی جرم محسوب می شود و البته شاید تحلیل برخی از افراد این باشد که این مشکل به دلیل نبود نیروی متخصص در استان ایجاد شده و این در حالی است که استان ما معدن جوانان تحصیل کرده و با استعداد اما بیکار است.

اکنون افرادی در استان کهگیلویه و بویراحمد چندین پست دارند که به جرات می توان گفت در هیچ کدام از آنها نیز تخصص ندارند، نکته تاسف بارتر اینکه برخی از کسانی که حتی بازنشسته شده اند باز هم از چند شغله بودن رنج می برند.

بویرنیوز برای احترام به آبروی افراد از ذکر نام آنها در این مجال خوددداری می کند ، اما در صورت آنکه مدیران فوق از پست ها انصراف ندهند چاره ای جز انتشار اسامی آنها در آینده نزدیک نخواهد بود

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=9414
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. تحصیل کرده بیکار گفت:

    خدا خیرتون بده بازم شما یه گوشه ایشو نوشتید
    کی به داد این همه جوون برسه؟؟؟؟؟؟/
    یکی از بیکاری داره معتاد میشه یکی از کار زیاد وقت نمی کنه سر بخوارونه
    این هم عدالت

  2. محمدی از یاسوج گفت:

    هم چند پستی داریم که پاره ای از مدیران گرانقدر را داریم که اگر نباشند سامانی نیست و در تمام عالم لنگه ای ندارند دوم چند حقوقی داریم که به رغم دستورالعمل های اجرائی هنوز در استان ما اجرائی نشده اند بویژه برخی که از بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق می گیرند و در ادارهای دیگر مثلأ آموزش و پرورش یا جهاد بازنشسته هستند .

  3. جانباز - رزمنده - کارمند گفت:

    ضمن احترام به جانبازان واقعی و عزیز، کسانی در همین استان کوچک هستند که با اخذ مجوز کمیسیون پزشکی جانبازان و افزایش رقم جانبازی خوداز بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه محل خدمت حالت اشتغال شده اند واکنون در موسسات و شرکت های پیمانکاری بزرگ خود و خانواده شان مشغول کارندو چه ثروت های مخفی بهم زده اند و بچه ها و فرزندانشان را بورس تحصیلی خارج کرده اند معنی و مفهوم این موضوع با کرامت جانباز و حالت اشتغال جانباز در تناقض است.به نظرم من نظام باید شدیدا این افراد را کنترل کند و عملکردشان را بررسی و به مردم معرفی کند.

  4. فوق لیسانس بیکار گفت:

    اولشو خوب اومدی ولی بازم نشد،شما هم مثل پرزیدنت هی میگی بگم و نمیگی،البته شما هم حق السکوت را به درد سر ترجیح میدی.

  5. امید گفت:

    تیتر میزنی چند شغله های استان رو بشناسیم بعد اسم هیشکی رو هم نمیاری
    اینم شد خبر
    فقط برای بازار گرمی تیتر میزنی

  6. علی گفت:

    دستتون درد نگنه سکوت هر مسلمان خیانت است به قران

  7. صادق گفت:

    سلام- شروع خوبي بود اما خوب خيز برنداشتي…دوشغله ها به كتار …من كارمند يكي از ادارات دولتي هستم … در اداره من 10 نفر كارشناس مشغول بكارند ببخشيد مشغولند…تنها 5 نفر از آن ها واقعا كار مي كنند…6 نفر ديگر نه كاري انجام ميدن بلكه زماني هم كه در اداره هستند براي اداره هزينه آب و برق و …. ايجاد مي كنند … حقوق اينها نيزغالبا بيشتر از بقيه است… اين درحاليست كه جوان هاي متخصص دانشگاهي بيكار و مستعد و كم توقع ماه به ماه دارن هرز مي روند …

  8. صادق گفت:

    ببخشيد 11=5+6

  9. منم ارشد بیکارم گفت:

    در جواب فوق لیسانس بیکار باید عرض کنم که بویر نیوز حتما می نویسه
    فعلا این موضوع رو گوشزد کرده تا اگر خبری از عدالت شغلی نشد اسمهاشون رو منتشر کنه و می کنه

  10. از باشت گفت:

    چرا از بازنشسته های محترم آموزش و پرورش نمی گید که با توجه به بیکاری جمع کثیری از افراد تحصیل کرده آنها را بعد از 30 سال دوباره در مدارس غیر انتفاعی به کار می گیرند آیا این ظلم آشکار آموزش و پرورش در حق حق التدریسان و آموزشیاران نهضت و افراد تحصیل کرده دیگر نیست

  11. ناشناس گفت:

    خانه از پای بست ویران ست..!!

  12. افشار گفت:

    خانه از پای بست ویران ست..!!

دیدگاه شما