چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 10:20

مسئولان استان در تنگ تامرادی بویراحمد + تصاویر

مشکلات منطقه تنگ تامرادی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، عصر امروز فرماندار بویراحمد، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان و جمعی از مسئولان شهرستانی مشکلات منطقه تنگ‌ تا مرادی بررسی شد.

این دیدار که ابتدا در مدرسه راهنمایی منطقه به مناسبت برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر و پسر منطقه برگزار شد عمومیت خاصی به جلسه داد تا رئیس مدرسه به نمایندگی از مردم منطقه مشکلات را مطرح کند.

عمده مشکلات منطقه زیبا و بکر تنگ تا مرادی عدم جاده ارتباطی روستاهای منطقه با جاده ارتباطی، وجود مشکلات آب آشامیدنی، فرسوده بودن لوله‌های آب شرب منطقه، عدم آنتن‌دهی منطقه و نبود مدرسه در برخی روستاها و پاره روستاهای منطقه بود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که عمق محرومیت‌ها به گونه‌ای است که هنوز شاهد مشکلات زیادی در منطقه زیبا و بکر تنگ تا مرادی هستیم، گفت: به منظور مرتفع کردن مشکلات منطقه و رسیدن به جمع‌بندی با مدیران جلسه‌ای مشترک با مسئولان مربوطه برگزار می‌شود.

زارعی در ادامه با تاکید بر این‌که منطقه تنگ تا مرادی دارای روستاهای زیاد و پراکنده، کم‌جمعیت و صعب‌العبور بوده، اظهار کرد: شاخص برخورداری بر اساس محرومیت و جمعیت هر منطقه است که تنگ تا مرادی از حیث محرومیت محروم بوده ولی برخی روستاها جمعیت بسیار کمی دارند که امید می‌رود بتوان حداقل نیازهای مردم منطقه را مرتفع ساخت.

در ادامه این دیدار هوشنگ یاری‌پور بر ضرورت رسیدگی به مشکلات مردم منطقه تنگ تا مرادی تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان مربوطه در حوزه‌های مختلف اعم از راه، مخابرات، آب و فاضلاب و دیگر دستگاه‌ها اقدامات لازم مبنی بر رفع مشکلات منطقه را مرتفع سازند.

فرماندار بویراحمد با تاکید بر این‌که منطقه تنگ تامرادی دارای ظرفیت‌های فراوان گردشگری و کشاورزی خوبی است، گفت: تمام همت و تلاش مسئولان باید بر رفع مشکلات منطقه باشد تا بتوان منطقه را به نحو بهتری به گردشگران با وجود پتانسیل‌ها معرفی کنیم.

به گزارش فارس جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر و پسر منطقه تنگ تا مرادی برگزار و به آن‌ها هدایای نفیسی اهدا شد.

گفتنی است آبشار تنگ تا مرادی در فاصله 55 کیلومتری از شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران واقع شده که در مسیر جاده گچساران بوده و ارتفاع آن بیش‌از 15 متر می‌باشد.

وجود چهار آبشار با ارتفاع 8 تا 10 متری و حوضچه‌های آب در مسیر آب زلال و بسیار خنک این آبشار و همچنین وجود غارهایی که آب از دل آن می‌گذرد و آب مداوم از سقف آنان چکه می ‌کند باعث شده که هر چه بیشتر بر جذابیت و خاص بودن آن بیفزاید و طبیعت زیبا و جنگل بلوط اطراف این آبشار زیبایی خاصی به این منطقه داده است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=94043
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    عجبا مسئولین میدونند که روستای تالیشه تنگ تامرادی بدلیل بی توجهی مسئولین به جاده ارتباطی وآب آن خالی از سکنه شده است .روستاییکه در زمان طاغوت دومین معلم عشایری را بخود اختصاص داده بود ویکی از روستاهای منطقه مطرح بود امروز قربانی بی توجهی مسئولین شده است

  2. ص1 گفت:

    استانی که اینا مسئولانش هستند فاتحه مع الصلوات

  3. kناشناس گفت:

    بسته ها مشكوكه

  4. ناشناس گفت:

    چی شد چه کار کردند مسولین رده بالای استون ادم خندش میگیره از گریه دوستان بله

دیدگاه شما