دوشنبه 12 اسفند 1392 - 1:07

ایران قبل از انقلاب به روایت تصاویر

«کن راسک» یک کانادایی است که در فاصله سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۳ به همراه خانواده در ایران زندگی کرده و عکس‌های بسیاری گرفته است. یک ایرانی پس از ۴۰ سال این عکس‌ها را از انبار خانهٔ کن بیرون آورده و آن‌ها را ظاهر کرده است.

به گزارش بویر نیوز به نقل از خرداد، کن راسک حدود ۴۰ سال پیش در اداره آب و برق تورنتو کار می‌کرد. در آن سال‌ها ایران اجرای برخی پروژه‌های برق را به شرکت‌های خارجی می‌سپرد. یکی از این آن‌ها همان شرکتی بود که راسک در آن کار می‌کرد.

به این ترتیب راسک همراه با خانواده به ایران می‌آید. آن زمان سفارتخانه‌هایی همچون سفارت بریتانیا و آمریکا برای خود مدرسه‌هایی داشتند و فرزندانشان در این مدرسه‌ها تحصیل می‌کردند. با این حال کن تصمیم می‌گیرد در سال‌هایی که ایران است فرزندان خود را به جای این مدرسه‌ها، به مدارس خصوصی ایران بفرستد.

راسک بیش از هزار اسلاید از آن دوران تهیه کرده که در تمام این مدت، آن‌ها را در خانه‌ای قدیمی خارج از شهر تورنتو نگهداری می‌کرد. تعدادی از این عکس ها به تازه گی در دویچه وله منتشر شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=93659
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عجب گفت:

    چه نظمي دارن خيابونا

  2. الهام گفت:

    عکسهای جالبی نبودند

  3. ناشناس گفت:

    عالی بود

  4. هم وطن گفت:

    بسیار جالب و دیدنی بود.مرسی بویرجون

  5. مجید گفت:

    خوش به حال آدمای اون دوران ،شیک پوش و ساده ،فارغ از نگرانی و دغ دغه های امروزی،فارغ از هر نوع دود و…… و نمیدانم ادمای 50 سال بعد در مورد امروز ما چه فکر میکنند ،کاشکی غبطه نخورند ،کاشکی دلشان به حالمان بسوزد! کاشکی مثل ادمای قبل از ما ساده و شیک پوش ،صادق و با صفا،و هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

  6. مهسا گفت:

    عکسها گواه عقب ماندگی ایران در دوران پهلوی است شاهان قاجار وپهلوی باعث عقب افتادگی ایران در همه زمینه ها شدنداغلب مردم روستانشین  بودند اغلب مردم بی سواد بودند اغلب پزشکان هندی وپاکستانی بودند اغلب مردم  از لحاظ بهداشت ودرمان وضع نامناسبی داشتند اغلب پل ها چوبی وسست بودند اغلب خانه ها تیرچوبی وگلی بودند ودرب خانه هایشان چوبی بود اغلب مردم خود تولید کننده ومصرف کنند ه مایحتاجشان بودند اغلب مردم سالی یک بار برنج می خوردند آن هم شب عید اغلب مردم در بی برقی وبی آبی زندگی زندگی می کردند واکثرشان فاقد یخچال وتلویزیون بودند 

دیدگاه شما