شنبه 21 مرداد 1391 - 13:23

سرگذشت جوان غرق شده در سد گچساران

بویرنیوز:

رئیس جمعیت هلال احمر گچساران گفت: جسد جوان 28 ساله‌ای که در رودخانه سد کوثر و حوالی روستای آرو در گچساران غرق شده بود، پیدا شد.

خبرگزاری فارس: جسد جوان غرق‌شده در رودخانه سد کوثر گچساران پیدا شد

سید ابوالفتح بهنامیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: یک جوان 28 ساله به نام نورالله آفرندید ساکن روستای دارگنده شهرستان کهگیلویه که به همراه دو تن از پسر عموهای خود به روستای آرو در گچساران آمده بود در آب این رودخانه در حوال سد کوثر غرق شد و جان خود را از دست داد.

وی بیان داشت: در ساعت 14 و 20 دقیقه روز جمعه در پی تماس رئیس پاسگاه انتظامی روستای آرو و به محض اطلاع‌ جمعیت هلال احمر گچساران از وقوع این حادثه، تیم غریق نجات از این جمعیت در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گچساران تصریح کرد: رئیس پاسگاه انتظامی آرو از غرق شدن فردی با هویت نورالله آفرندید فرزند قباد 28 ساله در حوالی روستای آرو نزدیک سد کوثر خبر داد.

بهنامیان افزود: تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر گچساران متشکل از پنج غریق نجات، یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه پیکاب امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ابراز داشت: تیم غواصی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز به محل حادثه فراخوانده شد که این دو تیم امدادی تا پاسی از شب مشغول گشت‌زنی برای پیداکردن جسد این جوان بودند که نتیجه‌ای حاصل نشد.

بهنامیان ادامه داد: به طور مجدد امروز از لحظات آغازین صبح و با حضور تیم‌های غریق نجات جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد و گچساران و نیز شهرداری یاسوج عملیات جستجوی جسد با دو دستگاه قایق بادی آغاز شد.

وی ابراز داشت: دقایقی پیش و تلاش‌های گسترده تیم‌های غریق نجات امداد و نجات جسد فرد غرق‌شده پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گچساران با قدردانی از حضور مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار، بخشدار و فرمانده نیروی انتظامی گچساران در محل حادثه تصریح کرد: حضور این مسئولان برای تیم‌های امدادی نقطه قوت بود.

بهنامیان افزود: نیروهای انتظامی و نیروهای مردمی در این حادثه همکاری و همیاری خوب و مؤثری با تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر داشتند.

وی عنوان داشت: این جوان که برای تفریح به این منطقه آمده بود به علت عمق زیاد آب و عدم مهارت در شنا جان خود را از دست داد.

بهنامیان با تأکید بر لزوم یادگیری مهارت‌های شنا قبل از وارد شدن به آب‌های روان یادآور شد: هیچ کس نباید هنگام غرق شدن فردی در رودخانه‌های خروشان وارد آب شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حادثه نیز بدون هماهنگی با نیروهای امدادی نباید اقدامی در راستای نجات فرد غرق‌شده صورت گیرد زیرا غریق نجات بودن نیاز به تخصص و تجهیزات دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=9216
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما