شنبه 21 مرداد 1391 - 7:42

ادامه حیات فوتبال یاسوج بدون ورزشگاه تختی غیرممکن است

بویرنیوز:

رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که ورزشگاه بزرگ 15 هزار نفری باید تنها مختص به بازی‌های مهم کشوری در این استان باشد، گفت: ادامه حیات فوتبال یاسوج بدون ورزشگاه تختی غیرممکن است.

خبرگزاری فارس: ادامه حیات فوتبال یاسوج بدون ورزشگاه تختی غیرممکن است

سیدپرویز موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: ورزشگاه جدید 15 هزار نفری آبرویی برای کل ورزش این استان و به خصوص رشته فوتبال است.

این مسئول با قدردانی از تلاش‌های دولت عدالت‌محور در راستای افزایش سرانه فضای ورزشی در همه کشور و به خصوص در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تلاش‌هایی که اکنون و در طول هفت سال گذشته صورت گرفته بی‌بدیل است که امیدواریم دولت کار خود را در این زمینه به صورت کامل تمام کند.

رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ورزشگاه 15 هزار نفری که به همت دولت ساخته شده در آینده می‌تواند به روند حرفه‌ای شدن فوتبال استان ما کمک کرده و از بابت داشتن ورزشگاهی در قد و قواره ملی مشکلی احساس نکنیم.

موسوی ادامه داد: بر همین اساس در کنار این ورزشگاه در مرکز استان که تعداد مسابقات بیش از سایر نقاط  دیگر برگزار می‌شود به ورزشگاهی در مقیاس کوچک‌تر نیاز داریم.

این مسئول افزود: دولت جمهوری اسلامی با لطفی که داشته ورزشگاهی مدرن با هزینه 20 میلیارد تومان برای این استان احداث کرده که به نوعی آبروی ورزش ما محسوب می‌شود و ما اکنون وظیفه داریم تنها برای برگزاری مسابقات سطح اول کشوری از آن استفاده کنیم.

وی از برگزاری سالانه 600 مسابقه و تمرین و همایش و فستیوال و بازی دوستانه در ورزشگاه تختی یاسوج یاد کرد و گفت: اگر فکر می‌کنیم استفاده‌ای که اکنون از ورزشگاه تختی می‌کنیم در ورزشگاه 15 هزار نفری هم قابلیت اجرایی دارد، سخت در اشتباه هستیم.

ورزشگاه 15 هزار نفری محل برگزاری مسابقات شهرستانی نیست

موسوی تصریح کرد: 20 میلیارد تومان در این ورزشگاه هزینه شده که چمن شاداب و در خور شأن استان داشته باشد و اگر فردا روزی به مانند بازی‌های جام حذفی تیم‌های بزرگی را از گردونه مسابقات خارج کردیم کسی نتواند بهانه چمن و زمین و رختکن را بیاورد.

رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: تفکر غلطی است اگر بخواهیم به جای افزایش سرانه فضاهای ورزشی در استان آن‌ها را تخریب کنیم چرا که اکنون به دلیل افزایش جمعیت ورزشکاران و استقبالی که از ورزش و به خصوص فوتبال می‌شود نیاز به ساخت فضاهای متعدد ورزش داریم به همین خاطر تخریب ورزشگاه تختی یاسوج زمینه مرگ فوتبال مرکز استان را هموار می‌کند.

این مسئول با بیان آماری تقریبی از بازی‌هایی که در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در سال به دلایل مختلف حدود پنج ماه در یک استادیوم ورزشی بازی برگزار نمی‌شود و در بقیه روزهای باقی‌مانده و به صورت فشرده 420 بازی در این ورزشگاه به همراه کلاس‌های داوری و مدارس فوتبال و بازی‌های دوستانه و بازی‌های شهرستانی و استانی و تمرین‌ها برگزار می‌شود که هیچ‌گاه ورزشگاه 15 هزار نفری جوابگوی چنین مسابقاتی نخواهد بود.

موسوی با قدردانی از تلاش‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ساخت و تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری گفت: اگر پی‌گیری‌های مهندس نیکزاد نبود تا چندین سال دیگر این پروژه تکمیل نمی‌شد و امروز خود استاندار بهتر از ما به این نکته واقف است که نمی‌توان هر مسابقه‌ای را در این ورزشگاه برگزار کرد.

رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: ما در هر صورت با تخریب مجموعه تختی یاسوج مخالف هستیم و اطمینان داریم که استاندار بیش از همه ما دغدغه ورزشگاه 15 هزار نفری را داشته و به خوبی می‌داند که از این مجموعه ملی باید در راستای مسابقات ملی استفاده کرد و نمی‌توان هر بازی محلی و لیگ شهرستانی و استانی را در آن برگزار کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=9204
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یک هم استانی گفت:

    اقای موسوی بچه های استان حق دارند در چنین استادیومهایی بازی کنندتا روحییه درخشش درجاههای دیگر را هم داشته باشند فرق انها با دیگر استانها چیست نکنه فکر کردی این استادیوم فقط برای تماشا ازدورساخته شده ولا غیر……

دیدگاه شما