شنبه 21 مرداد 1391 - 7:26

انتقام کارگر اخراجي از صاحبکارش

بویرنیوز:

: کارگر اخراجی کارگاه لوسترسازی برای انتقام ، نقشه سرقت 30 میلیون تومانی از کارگاه را طراحی و اجرا کرد.

 به گزارش روز جمعه جام جم آنلاين از پليس آگاهي تهران بزرگ، شامگاه چهارم مرداد امسال ماموران کلانتری 177 خاورشهر در جریان یک فقره سرقت اماکن به شیوه زورگیری در یک کارگاه لوسترسازی واقع در شهرری قرار گرفتند.

با حضور مأموران کلانتری در محل سرقت، مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان مدعی شد، ساعت 22:30 دقیقه نگهبان کارگاه با وی تماس گرفته و عنوان داشته که چند نفر با تهدید چاقو و قمه و با بستن دست و پای وی اقدام به سرقت لوازم و قطعات ساخت لوستر به ارزش تقریبی 30 میلیون تومان کرده اند.

نگهبان کارگاه نیز در تحقیقات اولیه به مأموران اظهارداشت: داخل اتاق نگهبانی نشسته بودم که دو نفر با شکستن شیشه وارد اتاق شده و با تهدید چاقو، دست و پای مرا بسته و با یک دستگاه وانت سفید رنگ اقدام به سرقت از داخل کارگاه کرده و از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه نهم ، کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت و انجام تحقیقات میدانی به برخی از دلایل و مدارک دست پیدا کردند که با اظهارات اولیه نگهبان کارگاه همخوانی نداشت؛ مشخص شدن اظهارات ضد و نقیض نگبهان کارگاه به هویت «احمـد.چ» 23 ساله در شرایطی شک کارآگاهان را به وی ایجاد کرده بود که مأموران از اعتیاد وی به مصرف مواد مخدر با خبر شدند.

تحقیقات از «احمـد.چ» در شرایطی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که وی همچنان تأکید بر این موضوع داشت که از سوی سارقان مورد ضرب و شتم و تهدید قرار گرفته و سارقان پس از بستن دست و پای او اقدام به سرقت کرده اند.

کارآگاهان با توجه به اعتیاد احمد به مصرف مواد مخدر و در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که وی شب ها و پس از تعطیلی کارگاه، اتاق استراحت و محل نگهبانی را تبدیل به محل تردد برخی افراد برای مصرف مواد مخدر کرده و در این میان فردی به هویت «امید.ل» 27 ساله از چندی پیش و به واسطه تهیه مواد با نگبهان کارگاه طرح دوستی ریخته و در محل کارگاه تردد دارد.

با شناسایی هویت «امید.ل»، نگهبان کارگاه ، به ناچار لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت که سرقت توسط «امید.ل» و شخص دیگری به نام «ابوالفضل.پ» 24 ساله انجام شده و قرار بوده تا آنها پس از سرقت مبلغ 800 هزار تومان به وی پرداخت کنند.

با توجه به اعترافات صریح نگهبان کارگاه در خصوص همدستی با سارقان ، کارآگاهان ضمن شناسایی محل تردد متهمان در خیابان 17 شهریور جنوبی به کارگاهی در این خیابان مراجعه و با دستگیری «ابوالفضل.پ»، در بازرسی از داخل کارگاه نیز موفق به کشف کلیه اموال مسروقه شدند.

با کشف اموال مسروقه، «ابوالفضل.پ» به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات اولیه خود اظهارداشت: شب سرقت و به همراه امید با دو دستگاه خودرو وانت سفید رنگ و پراید مشکی به کارگاه مراجعه کردیم ابتدا لوازم و قطعات اولیه ساخت لوستر را در پشت خودرو وانت قرار داده و پس از آن، با بستن دست و پای احمد و ایجاد تعدادی آثار ضرب و جرح سطحی بر روی بدن وی از کارگاه خارج شدیم.

با توجه به اعترافات متهمان و شناسایی محل سکونت و تردد «امید.ل» در افسریه، کارآگاهان پایگاه نهم وی را نیز در حین تردد با یک دستگاه خودرو پراید مشکی دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

با دستگیری امید و آغاز تحقیقات، وی به ناچار در همان تحقیقات اولیه لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به دادن پیشنهاد سرقت به «احمد» و «ابوالفضل»، به کارآگاهان عنوان داشت که طراح و پیشنهاد دهنده اصلی سرقت شخصی به هویت «رضا.پ» 24 ساله بوده که پیش از این ، در کارگاه مالباخته مشغول به کار بوده است.

امید در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: از حدود چند ماه قبل از زمان سرقت، به پیشنهاد رضا قرار شد تا اقدام به سرقت از محل کار سابق «رضا» کنیم و به همین علت، از حدود چند هفته پیش با طرح دوستی با احمد و از طریق تهیه مواد برای وی ، به تدریج اعتماد او را به خود جلب کرده و پس از طرح پیشنهاد سرقت قرار شد تا در ازای همکاری اش مبلغ 800 هزار تومان به او پرداخت کنم و این در حالی بود که در طول این مدت، «رضا» به هیچ عنوان خود را به «احمد» و یا «ابوالفضل» نشان نداده بود.

با توجه به اعترافات امید و شناسایی «رضا.پ» به عنوان طراح اصلی سرقت، کارآگاهان او را نیز دستگیر و به پایگاه نهم منتقل کردند.

در تحقیقات از متهمان مشخص شد که «رضا» و «امید»، پیش از این در یک کارگاه ریخته گری با هم آشنا شده و پس از مدتی با تغییر محل های کارشان، «رضا» به عنوان کارگر نزد مالباخته مشغول به کار شده و پس از گذشت مدت کوتاهی دوباره محل کار خود را تغییر داده است.

سرهنگ مرتضی رستمی ريیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، گفت: با توجه به کشف کلیه اموال سرقت شده و همچنین اعترافات صریح متهمان در خصوص نقش هرکدام در این سرقت، قرار قانونی برای هر یک از یک متهمان صادر و روانه زندان شده اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=9199
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما