جمعه 2 اسفند 1392 - 11:14

قاتل فراری پس از ۲۰ سال دستگیر شد

فردی که در یک نزاع خیابانی در سال ۱۳۷۲ نوجوانی ۲۱ ساله را در اصفهان به قتل رسانده و متواری شده بود سرانجام پس از ۲۰ سال توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شد.

 

سرهنگ خسروی رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به دستگیری یک قاتل فراری پس از گذشت 20 سال اظهار داشت: 14 فروردین سال 1372 در یک نزاع خیابانی در خیابان صمدیه اصفهان، جوانی 21 ساله بر اثر ضربات چاقو مجوح شد که پس از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

 

وی افزود: پس از به قتل رسیدن این جوان تلاش برای شناسایی متهم اصلی پرونده آغاز و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که قاتل، جوانی 27 ساله از اهالی محله صمدیه اصفهان است.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: بالافاصله پس از روشن شدن حقیقت، مأموران با در دست داشتن حکم قضایی به منزل متهم رفتند که متوجه شدند وی با کمک یکی از دوستانش متواری شده و هیچ ردی از خود باقی نگذاشته است.

 

خسروی با بیان این‌که از آن زمان تحقیقات برای دستگیری متهم با همکاری پلیس آگاهی سراسر استان‌های کشور انجام گرفت، گفت: با توجه به این‌که متهم با هویت‌ها و صورت جعلی به طور مخفیانه زندگی می‌کرد تحقیقات پلیس به کندی پیش می‌رفت تا این‌که سرانجام پس از 20 سال از وقوع قتل متهم در یکی از محله‌های قدیمی استان تهران مورد شناسایی قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: با شناسایی متهم اکیپی از مأموران پلیس آگاهی استان با نیابت قضایی به استان تهران رفته و متهم را دستگیر کردند که وی هر چند در ابتدا خود را به مأموران با هویت جعلی معرفی کرده بود اما هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد از راز قتل و فرار 20 ساله‌اش پرده برداشت.

 

متهم در اعترافات خود گفت: ساعت 21 چهاردهم فروردین به همراه دوستم داخل مغازه نشسته بودم که دو نفر از در مغازه عبور کردند؛ دوستم با دیدن آن‌ها گفت که روز گذشته با آن دو نفر درگیر شده و می‌خواهد تلافی کند و از من خواست که به دنبال آن برویم من هم قبول کردم و مغازه را بسته و با دوستم به دنبال آن دو رفتیم.

 

پس از عبور از چند کوچه آن طرف‌تر من با مقتول درگیر شدم و با کاردی که در دست داشتم یک ضربه به قلب مقتول زدم و به همراه دوستم از صحنه درگیری فرار کردم پس از دو ساعت مطلع شدم که مقتول فوت کرده به همین خاطر به صورت شبانه با کمک یکی از دوستانم از اصفهان خارج و به یکی از استان‌های کشور عزیمت کرده و از آن زمان تاکنون به طور مخفیانه و با هویت‌های جعلی زندگی می‌کردم تا این‌که توسط ماموران پلیس مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدم.

 

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: با اعتراف صریح متهم وی به منظور رسیدگی به سیر مراحل قانونی و شکایت خانواده مقتول به دادگاه تحویل داده شده و با صدور قرار روانه زندان شد.

 

خسروی با بیان این‌که پلیس آگاهی اصفهان به پرونده‌های جنایی با دقت و ظرافت ویژه پلیسی رسیدگی می‌کن،د گفت: هیچ پرونده‌ای در پلیس آگاهی استان تا رمزگشایی و رسیدگی نهایی مختومه نمی‌شود و تا هر زمان که به طول بینجامد ماموران و کارآگاهان تلاش‌های خود را برای دستگیری متهمان و کشف حقیقت دنبال می‌کنند و مردم مطمئن باشند که پلیس در گرفتن حق آنان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=91966
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما