چهارشنبه 30 بهمن 1392 - 12:44

خانم میلیاردر عضو شورای شهر را بشناسیم +عکس

همسرم خیلی به ماشین علاقه دارد، هم بنز دارد و هم لکسوس و هم پرادو، البته خودم یک رنو فلورانس قرمز دارم و ترجیح می دهم ماشین‌هایم هم مثل لباس‌هایم رنگ شاد داشته باشد.
خانم میلیاردر شورای شهر را بشناسیم + عکسبه گزارش بویرنیوز به نقل از مشرق – “او در شورای شهر، شاید از سرِ زندگی آرمانی و بدون دغدغهِ مالی، حضور دارد چون حقوق ماهانه شورای شهر حتی کفاف شیر خشک، لباس ها و اسباب بازی کودکانش را هم نمی دهد.”

این وصفی است که گزارشگر یک روزنامه تازه تأسیس اصلاح‌طلب از “فاطمه دانشور” یکی از زنان اصلاح‌طلب شورای شهر چهارم، نوشته است. شورایی که از همان ابتدای شروع به کارش، درباره انتخاب رئیس و شهردار تهران، دچار حاشیه‌های فراوان شد و شاید بتوانیم دومین شورای شهر پر حاشیه تهران بنامیمش.

دانشور خانه 500 متری در یکی از کوچه‌های دنج نیاوران دارد، خانه‌اي که خبرنگار اینگونه وصفش می‌كند: حیات را که با درخت‌های سر به فلک کشیده و انواع درختچه‌ها و گل‌های هرس شده پشت سر می‌گذاری، همه وسیله‌های زندگی و تزئینی رنگ‌های شاد و تند دارند، از یخچال گرفته تا کف پوش‌ها و دیوارهای اتاق کودکان!

امام هادي عليه‌السلام به مردي كه مي‌گويد 5 سال است به دليل ترس از فقر بچه‌دار نشدم، مي‌فرمايند[1]: در پی فرزنددار شدن باش زیرا روزی او را خدا می‌دهد؛ البته خانم دانشور نظري خلاف دارد و درباره فرزنددار شدن مي‌گويد: مسلما من اگر اینقدر پول نداشتم، برای داشتن چهار بچه برنامه ریزی نمی‌کردم! الان با شرایط نگه‌داری بچه‌ها و کار بسیار زیادم در مؤسسه خیریه‌ای که دارم و شرکتی که بیشترین درآمدم از آن است، وقتی به خانه بر می‌گردم، کمی اضطراب دارم.

با اينكه در اسلام و خانواده اسلامي، مادر نقش اساسي در تربيت فرزندان دارد، دانشور با تأييد اينكه مشغله كاري اجازه رسيدگي و تربيت فرزندان را به او نمي‌دهد، مي‌گويد: مادر بودن براي اين چهارتا بچه در كنار كارهاي اتاق بازرگاني تهران و شوراي شهر خيلي سخت است، اما چون از اول برنامه‌ريزي كرده بودم كه فقط در شرايط تمكن مالي فرزندآوري كنم، با يك مقدار برنامه‌ريزي و گرفتن دو پرستار شبانه‌روزي، الان حس مي‌كنم زياد هم سختي ندارد!

دانشور با تكيه بر تمكن مالي و نفي بچه‌دار شدن در فقر از ترس تلف شدن نوزاد مي‌گويد: بچه داشتن واقعاً بيش از هرچيزي به پول خيلي زيادي نياز دارد، نوزاد دارو مي‌خواهد، شيرخشك مي‌خواهد، داروها الان خيلي گران شده‌اند و اگر نتواني يك كدام را هم تهيه كني، به بچه آسيب مي‌رسد و گاهي ممكن است از بين برود.

خبرنگار براي ارائه آمار از مال و اموال دانشور، بسيار با آب و تاپ و شبيه تبليغات ماهواره‌اي عمل مي‌كند و درباره جزئيات خانه مجلل و شلوغ آنها به چهار خدمه‌اي اشاره مي‌كند كه امور خانه را در دست دارند.

خانم میلیاردر شورای شهر را بشناسیم + عکس

 

به نظر مي‌رسد دانشور به عنوان يك زن ايراني و مسلمان با دارا بودن 3 پرستار و يك آشپز، عملا سهمي در گرم كردن كانون خانواده ندارد و با وجود تمام امكانات باز هم از مرد ايراني مي‌نالد و با طلبكاري مي‌گويد: وقتي به خانه برمي‌گردم، كمي اضطراب دارم، چون به هرحال مردهاي ايراني هميشه غر مي‌زنند، باز هم هركاري بكني، يكجا بايد غر بزنند: چرا براي بچه‌ها وقت بيشتر نمي گذاري؟ چرا ديرتر آمدي؟ چرا به مسافرت كاري مي‌روي؟ …

دانشور علي‌الظاهر در كنار خدمت به مردم تهران، همراه با همسرش به ماشين هم علاقه خاصي دارد و تمايل دارد ماشين‌هايش مثل رنگ لباس‌هايش شاد باشد. وي درباره علاقه خودش و همسرش به ماشين مي‌گويد: همسرم خیلی به ماشین علاقه دارد، هم بنز دارد و هم لکسوس و هم پرادو، البته خودم یک رنو فلورانس قرمز دارم و ترجیح می‌دهم ماشین‌هایم هم مثل لباس‌هایم رنگ شاد داشته باشد.

لازم به ذكر است با انتخاب قالیباف و رأی یکی از زنان اصلاح طلب شورا شهر به ایشان، شورای شهر چهارم وارد حاشیه‌های تازه‌ای شد و اینبار اصلاح‌طلبان اعم از زن و مرد، موج تازه‌ای علیه الهه راستگو به راه انداختند.

خانم فاطمه دانشور یکی از اعضای شورای شهر چهارم بود که راستگو را این گونه معرفی کرد: دروغ، نفاق و تهمت سه ویژگی راستگو است و حزب اسلامی کار باید وی را اخراج کند.

*****

سبک زندگی اسلامی – ایرانی و تولید نسل دو موضوع مهمی بوده است که در یکسال گذشته به خصوص بعد از سفر مقام معظم رهبری به خراسان جنوبی اهمیت ویژه ای به خود گرفته است.

نگارنده سطور از خانم دانشور انتظار پیاده کردن سنت اسلامی و حتی سنت ایرانی در خانواده را ندارد چرا که ایشان با مشغله کاری وقتی برای خانواده ندارد.

اما اینکه چرا روزنامه ای که از بودجه بیت‌المال ارتزاق می‌کند، تلاش دارد خلاف اصول اسلام و نظام جمهوری اسلامی، ذائقه مردم را تغییر دهد، جای سؤال است و مسؤولان به خصوص وزارت ارشاد که متصدی تبلیغ سبک زندگی ایرانی – اسلامی است باید پاسخگو باشد.

آیا با توجه به آیات و روایات متعدد درباره عدم خوف از فقر برای تشکیل خانواده و فرزندان دار شدن، می توان برای عدم بچه دارنشدن، تمکن مالی را بهانه کرد؟ آیا اگر کسی به اندازه خانم دانشور از تکمن مالی برخودار نیست، نباید به فکر فرزنددار شدن باشد؟

آنچه در گفتگو با دانشور قابل برداشت است، مشغله کاری مادر خانواده و واگذاری مسؤولیت بچه هاست، آیا تعدد فرزندان تنها به برنامه ریزی برای تمکن مالی نیاز دارد یا تربیت آنها از اهمیت بالاتری نسبت به تمکن مالی، برخودار است؟


[1] – وَ عَنْهُ عَنْ بَكْرِ بْنِ صَالِحٍ قَالَ كَتَبْتُ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ ( عليه السلام ) أَنِّي اجْتَنَبْتُ طَلَبَ الْوَلَدِ مُنْذُ خَمْسِ سِنِينَ وَ ذَلِكَ أَنَّ أَهْلِي كَرِهَتْ ذَلِكَ وَ قَالَتْ إِنَّهُ يَشْتَدُّ عَلَيَّ تَرْبِيَتُهُمْ لِقِلَّةِ الشَّيْ‏ءِ فَمَا تَرَى فَكَتَبَ ( عليه السلام ) إِلَيَّ اطْلُبِ الْوَلَدَ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَرْزُقُهُمْ. الکافی ج 6 ص 3.

پنج سال است که از بچه دار شدن اجتناب می کنم زیرا همسرم از این کار ناخشنود است و می گوید: برای من تربیت و نگه داری فرزند با کمبود مالی مشکل است. شما چه می فرمایید؟ امام در پاسخ نوشت: در پی فرزنددار شدن باش زیرا روزی او را خدا می دهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=91590
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دهدشتی گفت:

    شما هم وقتی که کم میارید به چیز های الکی گیر می دهید چهار تا بچه دارند بازهم شما گیر بی مورد دادیت.

  2. گل بی منت بارون گفت:

    من از نزدیک پای صحبت های این خانم نشسته ام واقعا ادم عجیب و زندگی عجیبی داشته است و اما خلاق با اعتماد بنفس و خیر می باشد

  3. محمود گفت:

    تا كور شود هر ان كس كه نتوان ديد

  4. احمد گفت:

    آفرین بر این خانم

  5. علی گفت:

    آفرین هم این دنیا را دارد هم اون دنیا اینو بهش میگن زندگی انشا الله بچه هاش هم خوب تربیت میشن چون قطعا مدیر توانمندی است به این میگن شیر زن

  6. ناشناس گفت:

    نمونه و الگوی یک زن مسلمان

  7. مهران گفت:

    هزینه شیر خشک زیاده ای کاش یه فکری میکردند

دیدگاه شما