چهارشنبه 18 مرداد 1391 - 11:29

کوهی ناشناخته و افسانه ای در استان+تصاویر

سایت خبری تحلیلی بویر نیوز/ منصوره جعفریان سی سخت: بیشتر کوهنوردان کشور استان ما را به داشتن کوهی افسانه ای چون دنا می شناسند و غافل از اینکه کمی آن سو تر کوهی زیبا به نام قلم کوه خودنمایی می کند. نام قلم را شاید به این دلیل بر آن نهاده اند که نوک آن همچون نوک قلم تیز و زیباست.

قلم کوه با ارتفاع ۳۸۵۰ متری در شمال شرقی سی سخت واقع شده است. روستاهای سر سبز و زیبای تل سیاه و کوخدان در دامنه ی آن از جاذبه های گردشگری این منطقه می باشند.

مسیر صعود به قلم کوه از چشمه سردو در کوه گل آغاز می شود و مسیر طاقت فرسای آن جسمی تنومند برای صعود می طلبد. اگرچه چشم اندازهای زیبای منطقه مجالی برای خستگی باقی نمی گذارد با این حال بیشتر کسانی که به این قله ی زیبا صعود می کنند کوهنوردان حرفه ای هستند. زیبایی منطقه سردسیر استان کهگیلویه و بویراحمد را می توان زمانی به چشم دید که در نوک قله ایستاده ایم. سبز سبز و کوه پشت کوه.

اینجا سرزمین افسانه ها و استوره هاست و قلم کوه هم از روزگاران دیرین افسانه ای را در میان مردم سی سخت به یادگار گذاشته است. اگر به قلم کوه نگاه کنیم می توان نیم تنه ی یک شتر را روی قسمتی از کوه دید. این نقش برجسته که با دستان هنرمند خالق هستی آفریده شده در فصل زمستان و هم زمان با بارش برف سپید بیشتر آشکار است. مردم بر این باورند که در روزگاران کهن شتری تنومند در اینجا مرد و این نیم تنه به نشان قدرتمندی آن حیوان بر کوه نقش بست.

گوشه گوشه سرزمین سبز ما نشان از اعجاز پروردگار هستی است و چه شکرانه ای از این بهتر که با آلوده نکردن خاک آن قدرش بدانیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=8923
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ع.ک گفت:

    البته قلم کوه هم جزیی از رشته کوه دناست.

  2. کوه نورد گفت:

    منصوره خانم اصول گزارشی نویسی را یاد بگیر. این مطلب ناقص در مورد رشته کوه قلم که مشتمل بر چند قله از جمله خواجه،کلل سه و‌سفی است ،گام اول شما در گزارش نویسی است . زیاد مطالعه کن و بیشتر با قلم ورزش و تمرین کن.

دیدگاه شما