سه شنبه 17 مرداد 1391 - 10:24

کاهش چشمگیر نزاع‌های دسته جمعی در کهگیلویه

بویرنیوز: فرمانده انتظامی کهگیلویه گفت: با توجه به برنامه‌های فرهنگی و کارهای تربیتی که با عوامل اصلی ایجاد نزاع‌های دسته جمعی در سطح این شهرستان داشتیم، نزاع‌ها بصورت چشمگیری کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، جهان دیماز عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از معضلات اساسی که دامنگیر جوامع ما بوده نزاع‌های دسته جمعی است که این موضوع در جوامع شهری بروز و نمود بیشتری دارد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه با بیان اینکه بیشتر نزاع‌های دسته جمعی استان و شهرستان از حالت طایفه‌ای درآمده‌ و بیشتر بر اثر موضوعات پوچ و بی‌اساس رخ می‌دهند، اضافه کرد: بیکاری و تجمع در برخی از اماکن عمومی یکی از عوامل اصلی ایجاد اینگونه نزاع‌ها است.

دیماز افزود: در موارد زیادی دیده شده که نزاع‌های فردی با تجمع مردم به نزاع دسته‌ جمعی تبدیل می‌شود که انتظار می‌رود مردم در مواقعی که درگیری بین دو شخص به وجود می‌آید به جای نظاره کردن و سد معبر تنها سعی در میانجی‌گری کنند.

وی مهم‌ترین عامل کاهش این معضل اجتماعی را کنترل خانواده‌ها بر رفت و آمد فرزندان دانست و بیان کرد: خانواده‌ها باید رفتار فرزندان خود را با وسواس بیشتری زیر نظر داشته باشند تا در منجلاب رفیقان ناباب گرفتار نشوند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه خاطرنشان کرد: در این شهرستان با توجه به برنامه‌های فرهنگی و کارهای تربیتی که برای عوامل اصلی ایجاد نزاع‌های دسته ‌جمعی برگزار می‌شود اینگونه نزاع‌ها به صورت چشمگیری کاهش یافته و امیدواریم که با ادامه فعالیت‌های فرهنگی و همچنین تشدید نظارت بر اماکن پرتردد، این معضل به صورت تدریجی در شهرستان کهگیلویه برطرف شود.

دیماز رویکرد نیروی انتظامی در کنترل و رفع ناهنجاری‌ها را در اولویت قرار دادن کار فرهنگی دانست و گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی باید در این راستا نیروی انتظامی را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان با بهره‌گیری از تمام امکانات و تجهیزات موجود و استفاده از کارشناسان مجرب زمینه بروز و ظهور ناهنجاری‌ها را در جامعه به حداقل برسانند.

این مسئول ارشد انتظامی ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و همچنین کارشناسان انتظامی در حوزه معاونت اجتماعی، شاهد تاثیرگذاری دو چندان برنامه‌های فرهنگی نیروی انتظامی باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=8777
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما