سه شنبه 17 مرداد 1391 - 10:19

ویژگی های خبرنگاران متعهد از منظر استاندار

پایگاه خبر تحلیلی بویرنیوز: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگار واقعی هیچگاه برای بزرگ جلوه دادن خود بی‌انصافی نمی‌کند و از دایره انصاف خارج نمی‌شود.

اکبر نیکزاد عصر دیروز در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شغل خبرنگاری آنقدر ظریف و حساس است که هر کسی نباید به خود اجازه دهد پیرامون این قشر سخن بگوید.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اهمیت رسانه به اندازه‌ای زیاد است که امروزه برخی قدرت‌ها به دنبال تغییرات دلخواه در سایر کشورها از راه تبلیغات رسانه‌ای هستند.

خبرنگار واقعی از دایره انصاف خارج نمی‌شود

نیکزاد ادامه داد: خبرنگار هیچگاه برای بزرگ کردن خود دیگران را کوچک نمی‌کند و خبرنگار واقعی هرگز از دایره عدل و انصاف خارج نمی‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر خبرنگاران در درج اخبار خود مراقبت و ملاحظه نکنند ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند که جبران آن به هر طریق غیر قابل ممکن باشد.

این مسئول ارشد اجرایی بیان کرد: اگر فکر می‌کنیم برخی اخبار اهمیت چندانی ندارد و اگر شخصی یا مدیری را به هر دلیل نقد کردیم اتفاقی رخ نمی‌دهد، این خود اشتباهی بزرگ است چراکه ما از منظر خودمان چنین فکر می‌کنیم و به عواقب آن نمی‌اندیشیم.

نیکزاد با ذکر این سخن از اما صادق که فرمودند “حرمت انسان مؤمن بالاتر از حرمت خانه کعبه است”، اظهار کرد: باید با تأمل در سخنان بزرگان به حرمت و آبروی افراد بیشتر فکر کرده و در پاسداشت آن کوشش بیشتری کنیم.

وی افزود: خبرنگار باید کمبودها، کاستی‌ها و نواقص را بیان کند همچنان که خود من در مقابل رئیس ‌جمهور علاوه بر اینکه نقاط قوت استان و داشته‌های آن را می‌گویم از نقاط ضعف و کمبودها نیز سخن به میان آورده‌ام.

مدیران ناتوان را بزرگ نکنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این سخن که نباید مدیران کم‌کار و ناتوان را در رسانه‌ها بزرگ کنیم، تصریح کرد: در مقابل نباید خدمات مدیران خدمت‌گذار را نیز کوچک جلوه داده و یا اینکه آنها را به هیچ وجه بیان نکنیم.

نیکزاد با اشاره به این که اگر چارچوب خبری را رعایت نکنیم دیر یا زود مردم نسبت به رسانه‌ها بی‌اعتماد می‌شوند، تصریح کرد: این کار موجب سلب اطمینان مردم می‌شود و جمع کردن آن سال‌ها طول خواهد کشید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مثل که اگر من به عنوان یک استاندار حرفی بزنم که موجب بزرگی خود و کوچک کردن خدمات سایر استانداران شود و موجبات آبروریزی آنها را فراهم سازم دیر یا زود سایرین به ماهیت من پی خواهند برد، تأکید کرد: خبرنگار واقعی حقایق را می‌نویسد و از کنار همین واقعیت‌ها بزرگ می‌شود نه اینکه اغراق کند تا که بخواهد نزد دیگران خود را بزرگ جلوه دهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=8773
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما