دوشنبه 16 مرداد 1391 - 11:21

همه این زیبایی ها متعلق به كهگيلويه و بويراحمد+تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: منطقه گردشگری«تنگ گنجه ای» در 13 کیلومتری شهر یاسوج و در مسیر محور “یاسوج به سی سخت “در دره ای با درختان چنار بسیار مرتفع و پوشش جنگلی درخت بلوط واقع شده و هوائی بسیار خنك و مطبوع عبور رودخانه از مسیر بین دره و از لابه لای درختان سر به فلك كشیده چنار ا ین منطقه را به محل گردشگری بسیار زیبائی تبدیل كرده است.

منطقه کهگیلویه و بویراحمد چندین چشمه آب در این منطقه جریان دارد که همه آن ها از کوه«دنا »سرچشمه می گیرند ..

در میان تنگ های زیبای دیار چهار فصل استان کهگیلویه و بویراحمد «تنگ گنجه ای» در واقع گنجینه ای است بی نظیر  درختان تنومند و سر به آسمان ساییده اش ، سایه بان چشمه های جوشان و خنکی است که از دل صخره ها و سنگ ها جوشیده اند .جاده یاسوج ــ سی سخت در کنار این تنگه ، درختان بلوط ، بنه و زالزالک آب و هرایی دل انگیز و فرح بخش را آفریده است .

«تنگ گنجه ای» به واقع از دیدنی ترین مناطق خوش آب و هوای استان کهگیلویه و بویر احمد است دارای جاده دسترسی آسفالته اصلی می باشد و فصول بهار و تابستان بهترین زمان استقبال از گردشگران عزیز در این منطقه است در دره ای میان کوههای سر به فلک کشیده و پوشیده از جنگلهای تنومند بلوط وچنار که دره ای زیبا وسحر انگیز از خلقت بی انتهای پروردگار نقاشی کرده، قرار گرفته است که آواز خوش پرندگان همراه شرشر جریان رودخانه و هوای لطیف و خنک آرامش بخش روح انسان می باشد در این جاذبه های بسیار طبیعی که اردوگاه تفریحی وامکانات اقامتی کوتاه مدت فراهم شده است در فصول بهار و تابستان جاذبه خاص خود را داراست.

در این منطقه آسمان نمایان شده از لابه لای شاخه های گسترده و تنه های بالا بلند درختان چنار دیدنی است .وجود امکانات بهداشتی و تفریحی و آب لوله کشی در این تنگ باعث شده تا مسافران بیشماری در فصل های بهار و تابستان به دور از هیاهوهای شهر به تفریح در آن بپردازند .

” علیرضا ایزدی “،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: «تنگ گنجه ای» یکی از مناطق گردشگری استان می باشد  که از سالهای گذشته اقداماتی برای ساماندهی آن انجام شده است.

وی اظهار کرد:بخش خصوصی در حال احداث یک تالار مجهز به تالار و سوئیت است و فضاهای اقامتی نیز احداث و ساخته شده در این منطقه به هلال احمر بعنوان یک اردوگاه برای امداد گران و عموم مردم استفاده کنند.

ایزدی بیان کرد:با توجه به اینکه ورودی خاصی وجود ندارد تعداد گردشگرانی که سالانه از این منطقه بازدید می کنند ،مشخص نبست.این منطقه از لحاظ موقعیت در مسیر یاسوج -سی سخت قرار گرفته و یکی ار  مسیر های پر تردد این استان است .

وی اضافه کرد:طبیعت ، پوشش گیاهی و چشم اندازی خونبی و زیبا در کنار رودخانه در «تنگ گنجه ای» می تواند در جذب گردشگران به استان کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی را ایفاء کند.(ایسنا)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=8726
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عليرضا گفت:

    باتشكر،عالي بود

دیدگاه شما