دوشنبه 16 مرداد 1391 - 7:30

سرقت براي خوشگذراني

بویرنیوز:

: اعضای باند بچه محل که برای تهیه هزینه خوشگذرانی در شمال کشور به دهها سوپرمارکت دستبرد زده بودند با ردیابی های پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش روز يكشنبه جام جم آنلاين از پليس آگاهي تهران بزرگ، 21 تيرماه وقوع یک فقره سرقت مغازه در خیابان شهید مدنی ـ خیابان داوودی به کلانتری 127 نارمک اعلام شد.

با حضور مأموران در محل سرقت ، صاحب مغازه به مأموران گفت: شب گذشته و در زمان تعطیلی مغازه، سارق یا سارقان با تخریب کرکره ی مغازه اقدام به سرقت مبلغ سه میلیون تومان وجه نقد، زعفران به ارزش 200 هزار تومان و همچنین انواع شارژهای تلفن همراه کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه چهار تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، کارآگاهان با حضور در محل سرقت به بررسی های میدانی پرداخته و با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده از شیوه و شگرد سرقت اطمینان پیدا کردند که تعداد سارقین قطعا بیش از یک نفر بوده و افرادی به صورت گروهی اقدام سرقت مغازه کرده اند.

تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته داخل سوپرمارکت، جوانی حدودا 20 ساله را در حین سرقت نشان داد که پس از سرقت و با کمک همدستانش، به همان شیوه ورود به داخل مغازه (شیوه کرکره کشی) از داخل مغازه خارج و متواری می شود.

همزمان با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته، کارآگاهان موفق به شناسایی ساختمانی در حال ساخت و ساز در نزدیکی محل سرقت شدند که چند کارگر ساختمانی به عنوان کارگر و نگهبان، به صورت شبانه روزی در آن مشغول به کار بودند.

با تحقیقات از کارگران ساختمانی، یکی از آنها به کارآگاهان اظهارداشت: شب گذشته صدای بلندی را از داخل کوچه شنیدم ؛ به تصور اینکه افرادی قصد سرقت دستگاه موتور برق داخل ساختمان را دارند، به سرعت پائین آمده اما پس از مراجعه به محل نگهداری دستگاه موتور برق متوجه شدم که هیچ کس وارد ساختمان نشده است.

وي افزود: هنوز در طبقه پائین ساختمان ایستاده بودم که مجددا همان صدای چند دقیقه پیش را شنیدم ؛ به داخل کوچه آمده و در آن لحظه جوانی را در حال خارج شدن از گوشه کرکره مغازه سوپرمارکتی دیدم که دو جوان دیگر به او برای خارج شدن از مغازه کمک می کردند. با دیدن صحنه خارج شدن آن جوان از داخل مغازه و اطمینان از سارق بودن آنها قصد داشتم تا از دیگر کارگران داخل ساختمانی کمک بگیرم اما هر سه نفر آنها آنقدر سریع با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت از محل متورای شدند که تنها توانستم شماره پلاک یکی از موتورها را به خاطر بسپارم.

با بدست آمدن شماره پلاک یکی از موتورسیکت های سارقان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که موتورسیکلت شامگاه 20 تيرماه توسط جوانی 20 ساله به هویت احسان خریداری شده است.

با شناسایی هویت «احسان» و شناسایی محل سکونتش در منطقه خاک سفید تهران، کارآگاهان اقدام به دستگیری وی کرده اما در تحقیقات انجام شده مشخص شد که وی هیچ اطلاعی از موضوع سرقت نداشته و دو نفر از دوستانش به اسامی «حمید.ج»20 ساله و «عباس.ث» 18 ساله با مراجعه به درب منزل پدری احسان،  موتورسیکلت را به امانت گرفته و پس از گذشت چند ساعت نیز مجددا برای او بازپس آورده اند.

با شناسایی محل سکونت «حمید.ج» در میدان پروین ـ کوچه مظفری ، کارآگاهان این محل را تحت مراقبت های نامحسوس خود قرار داده و او را هنگام ورود به محل سکونتش ، شناسایی و دستگیر کردند.

به محض دستگیری، «حمید» به سرعت و در همان لحظه ای که دستبند به دستانش زده می شد شد لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که سرقت ها را به همراه تعدادی دیگر از دوستان و بچه محل های خود که بیشتر اوقات را در یکی از پارک ها به نام «پارک گیو» با یکدیگر می گذرانند، انجام داده و در حال حاضر نیز دو نفر دیگر از اعضای گروه به اسامی «عباس.ث» و «محمدرضا .ط» 17 ساله در داخل پارک حضور دارند.

با توجه به اعترافات متهم و معرفی دو همدست دیگر خود، کارآگاهان پایگاه چهارم با مراجعه به «پارک گیو» در منطقه خاک سفید این دو را نیز دستگیر و به همراه دیگر متهم دستگیر شده (حمید.ج) و جهت انجام تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل کردند.

با آغاز تحقیقات، هر سه متهم صراحتا به دهها فقره سرقت انواع شارژ تلفن همراه، وجوه نقد و دیگر اموال باارزش سبک و قابل حمل از قبیل زعفران و … از سوپرمارکتی های شرق تهران بویژه در مناطق نارمک، تهرانپارس و خاک سفید اعتراف و در خصوص شیوه و شگرد سرقت های خود نیز عنوان داشتند که سرقت ها را در قالب گروه های سه یا چهار نفره انجام داده و تنها آن دسته از مغازه های سوپرمارکتی دارای کرکره های قدیمی (آلومینیومی) را برای سرقت انتخاب کرده و به هیچ عنوان مغازه های سوپرمارکت دارای کرکره های توری را برای سرقت انتخاب نمی کردند.

با توجه به اعترافات صریح سه متهم دستگیر شده، دو عضو دیگر گروه سارقان نیز به اسامی «احسان.ع» 17 ساله و «افشین.م» 17 ساله و آنها نیز در چند ساعت پس از دستگیری همدستانش خود و در داخل «پارک گیو» دستگیر شدند.

ريیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری دو نفر دیگر در این پرونده به اتهام خریدار اموال مسروقه، گفت: متأسفانه در این پرونده شاهد هستیم که تمامی سارقان از مجرمان سابقه دار در زمینه کیف قاپی، سرقت منزل، سرقت اماکن و سرقت داخل خودرو بوده و بنا بر اعترافاتشان، وجوه نقد بدست آمده از فروش اموال مسروقه را صرف خوشگذرانی و مسافرت های خود به مناطق شمالی کشور کرده اند.

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن با اشاره به شناسایی دهها محل سرقت در مناطق شرق تهران، افزود: در ادامه رسیدگی به این پرونده متهمان به دهها فقره سرقت به شیوه مشابه، در شهرهای شمالی بویژه در شهرستان محمود آباد اعتراف کرده اند که در حال حاضر با اخذ نیابت قضایی از بازپرس محترم پرونده ، تحقیقات جهت شناسایی محل های ارتکاب سرقت در شهرهای شمالی کشور نیز در دستور کار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=8696
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما