یکشنبه 15 مرداد 1391 - 16:04

میزان وقوع جرایم خشن در کهگیلویه و بویراحمد صفر است

بویرنیوز:

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در میزان وقوع برخی جرائم در این استان نسبت به سایر نقاط کشور رتبه خوبی داریم، گفت: میزان وقوع برخی جرایم خشن در کهگیلویه و بویراحمد صفر است.

خبرگزاری فارس: میزان وقوع جرایم خشن در کهگیلویه و بویراحمد صفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علیرضا عادلی صبح امروز در مراسم تجلیل خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اساسی‌ترین وظیفه پلیس پیشگیری از وقوع جرم است.

فرمانده ارشد انتظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: برای جلوگیری از وقوع هرگونه جرمی موضوع پیشگیری مهم بوده و برای این کار باید به خواستگاه‌های وقوع جرم توجه بیشتری کرد.

وی با بیان این که باید به خواستگاه‌ها توجه و برای اصلاح آن‌ها اقدام مؤثر انجام داد، تصریح کرد: شناسایی علت‌ها و از بین بردن آن‌ها موضوع مهمی است که باید در یک پروسه محقق شود.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، پیشگیری را در سخنرانی صرف ندانست و گفت: کسانی که معتقدند تنها با حرف زدن و سخنرانی می‌توان از وقوع جرم جلوگیری کرد در اشتباه هستند.

عادلی تصریح کرد: پیشگیری به معنای کنترل عوامل زمینه‌ساز ناهنجاری‌ها و جرم است و یک اقدام فرابخشی به شمار می‌رود.

این مسئول ارشد انتظامی در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: پیشگیری اجتماعی مهم‌ترین بخش در پیشگیری از وقوع جرم محسوب می‌شود و هزینه‌ها را در در مقابله با جرایم پایین می‌آورد.

وی افزود: در پیشگیری اجتماعی باید به سراغ سرمنشأ جرم رفت و برای همین منظور نیاز به مشارکت و همراهی مردم داریم.

عادلی با بیان مسئولیت خطیر مطبوعات در این راستا تأکید کرد: تولید امنیت با مطبوعات و حفظ آن با نیروی انتظامی است.

این فرمانده ارشد انتظامی عنوان کرد: بسیاری از مجرمین دارای سطح سواد و تحصیلات پایین‌تر از سیکل هستند و ما به ندرت مجرم تحصیل کرده داشته‌ایم پس لازم است که در این زمینه توسط مطبوعات فرهنگ‌سازی به عمل آید.

عادلی علت درصد بالایی از جرایم را اشتغال و بی‌کاری دانست و گفت: هر مجرمی را که دستگیر می‌کنیم از نداشتن شغل و بی‌کاری سخن می‌گوید و به همین خاطر از مسئولان مرتبط با اشتغال‌آفرینی تقاضای همت و تلاش مضاعف در این زمینه را داریم.

وی با بیان این که هم اکنون بسیاری از جرایم خشن در سطح استان ما رخ نمی‌دهد، تصریح کرد: میزان وقوع برخی از جرائم خشن در استان کهگیلویه و بویراحمد صفر است.

فرمانده ارشد انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به افزایش میزان جرایم خرد در این استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز باید صاحبان مال از اموال خود محافظت بیشتری کنند.

انتهای پیام/صا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=8645
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما