سه شنبه 24 دی 1392 - 21:45

رمضانی: نباید بگذاریم دانشجویان دست به اعتصاب بزنند

رئیس دانشگاه یاسوج از ایجاد مرکز آینده‌نگاری و آینده‌پژوهی استان کهگیلویه و بویراحمد با محوریت دانشگاه یاسوج خبر داد.

خبرگزاری فارس: ایجاد مرکز آینده‌پژوهی کهگیلویه و بویراحمد با محوریت دانشگاه یاسوج

به گزارش بویرنیوز، شاپور رمضانی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات دانشگاه یاسوج که با حضور مسئولان ارشد اجرایی استان به ریاست استاندار برگزار شد با بیان این‌که دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر در استان شناخته می‌شود از نقش بی‌بدیل این دانشگاه در راه توسعه و عبور از محرومیت استان سخن به میان آورد.

رمضانی تصریح کرد: کهگیلویه و بویر احمد با وجود همه داشته‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد و این ظرفیت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی قابل عرضه است، تاکنون کار ‌چندانی بر روی این ظرفیت‌ها در راستای تبدیل از قوه به فعل صورت نگرفته است.

وی ابراز داشت: علت این است که در کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌محور نیستیم و تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

رئیس دانشگاه یاسوج ادامه داد: به همین منظور و برای پیوند و ایجاد ارتباط میان دانشگاه و محیط زیست و سایر دستگاه‌هایی که در توسعه استان نقش کلیدی دارند به فکر ایجاد مرکز آینده‌نگاری استان در دانشگاه یاسوج هستیم.

وی با بیان این‌که مرکز آینده‌نگاری و آینده‌پژوهی همه چشم‌اندازهای توسعه‌ای استان را زیر نظر قرار می‌دهد، تصریح کرد: اگر چنین مراکزی برای شناسایی و رفع مشکل از ظرفیت‌های استان نداشته باشیم در آینده به مشکل برمی‌خوریم.

رئیس دانشگاه یاسوج به چند معضل که این دانشگاه با آن روبرو بوده اشاره کرد و گفت: اکنون در سطح شهر یاسوج برای توسعه اماکن تحقیقاتی خود به 500 هکتار زمین از محل منابع طبیعی نیاز داریم.

رمضانی گفت: دانشگاه یاسوج در حال حاضر تعداد 200 دانشجوی دکترا، یک‌هزار و 400 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و در کل 7 هزار دانشجو دارد که یک سوم این تعداد دانشجویان در رشته‌های کشاورزی تحصیل می‌کنند و برای کارهای تحقیقاتی نیاز به این زمین داریم.

وی یکی دیگر از مشکلات را مربوط به زمین‌های خریداری شده توسط دانشگاه در سال 62 دانست و گفت: در آن دوره دانشگاه یاسوج تابعی از دانشگاه شیراز بود و دانشگاه شیراز هم برای توسعه این دانشگاه مقداری زمین از مالکان منطقه اطراف دانشگاه خریداری کرد که پس از پرداخت پول اکنون زمین‌ها به هر دلیل در اختیار همان مالکانی قرار دارد که زمین‌ها را به دانشگاه فروخته‌اند.

وی از شهردار یاسوج و معاون عمرانی استاندار و راه و شهرسازی خواست تا هرچه سریعتر با بررسی پرونده مربوط به این زمین‌ها و پیدا کردن اسناد، این اراضی را به دانشگاه یاسوج برگردانند.

رئیس دانشگاه یاسوج اظهار کرد: مشکلاتی که اتوبوسرانی یاسوج برای ما ایجاد کرده ممکن است به یک مشکل امنیتی تبدیل شود و متأسفانه هرگاه ما به صورت تلفنی و حضوری پی‌گیر این بی‌نظمی در جابه‌جایی دانشجویان هستیم از مسئولان جواب قانع‌کننده ای نمی‌گیریم.

رمضانی گفت: نباید اجازه دهیم که با یک سهل‌انگاری دانشجویان دست به اعتصاب بزنند و این‌گونه مشکلاتی ایجاد شود که جمع کردن آن برای همه مشکل است.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: ما اجاره خود را به صورت کامل به شهرداری می‌دهیم اما کنترل کافی بر روی اتوبوس‌ها نداریم.

رمضانی از ایجاد مشکل بهداشتی در دانشگاه یاسوج به دلیل عدم همکاری آب و فاضلاب شهری برای وصل دانشگاه به فاضلاب سراسری شهر یاسوج انتقاد کرد و گفت: بوی نامطبوعی دانشگاه را به همین خاطر فرا گرفته و دریاچه‌ای از فاضلاب در گوشه‌ای از دانشگاه ایجاد شده که برای سلامتی دانشجویان مضر است./فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=86015
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. منتقد گفت:

    بویر عزیز رییس نه و سرپرست ! !!!!!

    • آقای دکتر رمضانی گفت:

      قضيه 110 نفر بورسیه و استخدام غيرقانونی در دانشگاه ياسوج چی شد و به کجا رسيد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگه دلت میسوزه که وضعيت علمی دانشگاه یاسوج بدتر از اين که هست نشه پيگيری کن بخدا آدم متاثر میشه؟!!!!!!!!!!! البته قبل از اين قضيه اين دانشگاه همچی هم سطح علمی نداشته است!!! خدا رحمت کند پدر و مادر شريعتی دانشگاه علامه را که در بزرگترين دانشگاه علوم انسانی کشور 90 نفر از جمله دختر و پسرش را غيرقانونی بورسیه کرده بود و آقا اردوان ارژنگ در يکی از کوچکترين دانشگاههای کشور 110 نفر را!!!!!!!؟ البته جناب……نيز برای اطرافیانشون کم نذاشتن!!!

      • حشمت فردوس گفت:

        دکی رمضانی برای چی قضيه 110 نفر را پيگير نمیشی؟؟! دکی دکی دکی

      • من گفت:

        خدا شاهده 10 دقیقه است دارم فکر میکنم که چه جوابی به این حرف شما بدم. به هیچ نتیجه ای نمیرسم. فقط میتونم بگم متاسفم. چون از نحوه نگارشت مشخصه که دانشگاهی نیستی و خبری از وضعیت دانشگاه نداری و معنی بورسیه رو هم نمیدونی. برادر عزیز، بورسیه یعنی به یه دانشجوی دکتری ماهی 600-700 تومن بدی تا بره درس بخونه و بعد هم ازش تعهد بگیری که 15 سال برات کار کنه. مقایسه دانشگاه یاسوج با دانشگاه علامه کار درستی نیست، چون ……
        ولش کن تو رو خدا. فقط ازت خواهش می کنم به حرفایی که شنیدی اکتفا نکن و یه کم هم فکر کن. یه جمله بهت بگم که نتیجه این تنگ نظری ها میشه منی که دارم خارج از استان درس میخونم (و البته بورسیه دانشگاه یاسوج هم نیستم) و تمایل دارم بعد از اتمام تحصیلم برگردم به مردم خودم خدمت کنم، بترسم که بیام تو شهر خودم….
        یا علی 

        • در جواب ارژنگیسم گفت:

          بنده بهم به نوعی با کلیت حرفای شما موافق هستم و معتقدم اگه یه دکتر با جان یک نفر سروکار داره استادان دانشگاه با روح مملکت و جامعه سرکار دارند و کارشان به مراتب حساستر است و طبیعی است که برای کسانی که میخواهند در مسند استادی قرار بگیرند حساسیت داشته باشیم. دیدگاه ریاست قبلی دانشگاه این بوده که رشته های علوم انسانی مانند تاريخ، علوم اجتماعی و … به چه دردی میخوره ولی بد نیست جناب ارژن گ و دوستانشون بدوند که مهندسی اجتماعی که در غرب مطرح شده این رشته ها بوده است.

    • کریشنامورتی(2) گفت:

      مهم اینه که رمضانی بتونه باعث تداوم پیشرفت دانشگاه بشه.گور پدر سیاست.اگه خداییش نمی تونه بره کنار و نه به خودش و نه به دانشگاه خیانت نکنه.

  2. حق گو گفت:

    خدا را شکر که پس از دوماه افتادن دنبال نیروهای منتسب به مدیر قبلی ، بالاخره کار مثبتی از ایشان دیدیم .

  3. متعجب گفت:

    جناب رییس چرا با این هشدارتان ( اعتصاب دانشجویی ) در واقع آنها را می خواهید تحریک کنید ؟ از شما اصلاح طلبان بعید است ! می خواهید مجددا با همین افکار دانشجویان بیچاره را به تشنج دعوت کنید تا هم ستاره دار شوند و باز جو امنیتی دوران اصلاحات بر دانشگاه حاکم شود و به این شیوه ها سرپوشی روی بی کفایتی تان بزنید ؟ اگر راست میگوییدشعار ندهید کار کنید ! کار کار کار نه شلوغ کردن و…..

  4. به به گفت:

    نه مثل اینکه سرپرست عزیز بالاخره متوجه شدند که دانشگاه با هیاهو و جنجال مدیریت نمیشه . ما که خوشحالیم پس از مدتی کش و قوس ایشان به تدبیر امور پرداخته اند البته ترس از عدم صدور حکمشان در شورای انقلاب فرهنگی بی تاثیر نیست زیرا یکی از دلایل منفی بودن نظر شورا ، جنجال آفرینی در دانشگاه به جای انجام امور محوله بوذه است . خدا کند مشاورین و دوستان طالب شلوغی اش کوتاه بیایند و بگذارند بنده خدا کارش را به سرانجام برساند .

  5. که ولمو کنید گفت:

    که خدایی بویر نیوز چه وت این یا چه وت داینه که دانشگانه ول نیکنی ؟ که هالو ولمو کنید بسه هر رو هر رو رمضانی ! ارژنگ ! رمضانی ! و…… د خور من ای استان نی ؟ و باقی اداریل هم یه ذره بگو ………….

  6. احسان گفت:

    همه مشکلات حل وابی فقط مونده فاضلاب دانشگاه یاسوج!که جمع کنید فکر بالا بردن سطح علمی دانشگاه باشید نه فاضلاب و اتوبوس…

  7. دوست گفت:

    ما اکثریت 88 نفری از دانشجویان و کارمندان و اعضای هیات علمی از اقدامات دکتر رمضانی حمایت می کنیم.شاپور مچکریم شاپور مچکریم شاپور مچکریم

    • بیژن خ گفت:

      بابا اکثریت کجا بود.خدا شاهده دروغه.چنان جو خفقانی در دانشگاه ایجاد کرده که کسی جرات نداره جیک بزنه وگرنه تمام عقده هایی که از رئیس قبلی در دل بعضیا ایجاد شده باز می شه و طرفو به خاک سیاه میشونن(مثل اخراج،حذف یا کاهش اضافه کار و….)خداییش به فکر آخرتمون باشیم.چون پشت سر رئیس قبلی خیلی بدگویی می کردم.

    • نیکنام گفت:

      معنی اکثریت رو هم فهمیدیم! اکثریت 88 نفری!!!

  8. رضا گفت:

    برنامه های مدنظر دکتر رمضانی در توسعه دانشگاه مفید است، توسعه دانشگاه نیز باعث رشد یک شهر در بعضی جنبه ها خواهد شد، لذا این انتظار از همه مسئولین میرود که توی این زمینه به دانشگاه کمک کنند تا اون رشد و پیشرفت را شاهد باشیم

  9. دانشگاهی گفت:

    انصافا دراین مدت زمان کوتاه با دید مثبت واکادمیک به مسائل کارکنان دانشجویان واساتید پرداخته که جای تقدیر دارد

  10. دانشجو گفت:

    من حقیقتش نه به اصولگرایی کار دارم نه به اصلاح طلبی ، اما دکتر رمضانی توی این چند وقتی که آمده اند نشنیدیم اقدام خاصی در مورد رفاه و محل مشکلات دانشجویان بردارند ، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد عملیاتی کردن قول و قرار ایشان باشیم زیرا متاسفانه شعار گرایی باب شده و این جور مدیریت کردن مبتنی بر احساسات به درد ما نمیخورد .

  11. ناشناس گفت:

    اتفاقاً 80 درصد از هیات علمی کارمندان و دانشجویان از کارکرد دکتر رمضانی خوشحال و راضی هستند و مشکلات دوره قبل این قدر زیاد است که جمع کردن آن طول می کشد دکتر رمضانی فقط دنبال پیشرفت دانشگاه است احسن بر دکتر رمضانی دکتر رمضانی حمایتت می کنیم

    • سیب گفت:

      یه گزارش از پیشرفت ها و خرابی های دوره قبل تهیه کنید!!!
      بی شک پیشرفتها قابل قیاس با بسیاری از دانشگاهای مطرح کشور نیست..

  12. رضایی گفت:

    زمین های محیط زیست ارث کسی نیست که به این و آن بدهند. زمین های محیط زیست متعلق به مردم است و حق فرزندان مردم. میخواهند با یک پولیتیک مسخره”همین منظور و برای پیوند و ایجاد ارتباط میان دانشگاه و محیط زیست و سایر دستگاه‌ها” دوباره منابع طبیعی را ببلعند و قلمرو خود را گسترش دهند. نه قربان بهتره گرد محیط زیست نگردین. شما هم کسی نیستی که بتوانی هنری داشته باشی

  13. طایفه قاید گیوی گفت:

    به طور خلاصه چند تا از اقدامات دکتر رمضانی شجاع جهت اطلاع بیان می کنم

    …. 1- مصوب کردن هیئت امنا و لحاظ آن در حکم کارمندان که دکتر ارژنگ حتی حاضر به پاسخگویی در این باره نبود…2- تصحیح حکم کارمندان قراردادی به دستور دکتر رمضانی که در زمان دکتر ارژنگ حقی از آن ها ضایع شده بود….3- جلوگیر از تعطیلی کارمندان شرکتی (خدماتی-فضای سبز و رانندگان) طی چند ماه از سال که این موضوع در زمان دکتر ارژنگ مشکلات بزرگی را برای آنان از جمله از نقطه نظر تامین معیشت آنان به وجود آورده بود…4- افزایش تعداد اتوبوس های دانشگاه جهت تسهیل در رفت و آمد دانشجویان و جلوگیری از اتلاف وقت انان….5- تامین اعتبار برای خوابگاه ها که این موضوع در دست اقدام است و نتیجه آن به زودی برای همگان مشخص می گردد….6- حذف بورسیه هایی که از لحاظ آکادمیک هیچگونه سنخیتی با دانشگاه نداشتند بدون دخالت شخصی دکتر رمضانی از طرف گروه های آموزشی دانشگاه…7- چندین مورد دیگر در حال پیگیری توسط ایشان است که نتیجه آن به زودی برای همگان مشخص می گردد.

  14. دانشکده ی نفت و گاز گچساران گفت:

    اگر دانشگاه یاسوج نمی تونه دانشکده هاشو اداره کنه چرا هی سرخود دانشکده تو این شهر ها احداث میکنه؟!
    الان دو ساله که دانشکده ی نفت وگاز داره مثل مدارس عشایری(!) اداره میشه و اعتصابات هم در این دانشکده از اول ترم شروع میشه و تا آخر ترم ادامه داره ولی مسوولان دانشگاه یاسوج ککشان هم نمیگزه!
    متاسفم برای دانشگاه دولتیه استانمون

دیدگاه شما