سه شنبه 24 دی 1392 - 16:08

انتقادات شدید رئیس انجمن اهل قلم از مدیرکل صدا و سیما

رییس انجمن اهل قلم استان از عدم حضور مدیرکل صدا و سیمای استان در نشست تخصصی جانبی نمایشگاه کتاب استان انتقاد کرد.

به گزارش سایت استان، علیرضا دمساز با بیان اینکه گروه هدف انجمن اهل قلم برای نشست های فرهنگی سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان دستگاه های فرهنگی بود اظهار داشت: در این نشست ها از اساتید دانشگاهی، معاون فرهنگی و معاون سیاسی امنیتی استانداری و دیگر مدیران ارشد استانی و نویسندگان برجسته دعوت شد که از این بین مدیرکل صدا و سیمای استان به رغم حضور در نمایشگاه ولی در برنامه تخصصی و مربوط به ایشان حضور نیافت.

IMG 1788 انتقاد شدید رئیس انجمن اهل قلم از مدیرکل صدا و سیمای استان/ موسیقی اصیل استان در شبکه دنا غریب است

وی در ادامه با اشاره به ارسال نامه ای با محتوای پنج پیشنهاد به مدیرکل صدا و سیما و عدم هرگونه پاسخی افزود: با توجه به رسالت فرهنگی و ذاتی انجمن اهل قلم استان درخصوص پیگیری مسائل فرهنگی چون پیشنهادات ارائه شده به جایی نرسید پنج سوال طرح شد که به علت عدم حضور مدیرکل صدا و سیما از دیگر تریبون ها این سوالات را می پرسیدم.

گویش لری در شبکه دنا استحاله شده است

رییس انجمن اهل قلم استان با بیان اینکه غذای روح مردم اثرگذارتر از غذای جسم است اظهار داشت: در بحث گویش لری که به اعتقاد زبان شناسان به مرحله زبان رسیده در شبکه دنا استحاله شده و ماهیت خود را از دست داده است.

دمساز تصریح کرد: مردم تصور می کنند که گویش لری یک گویش لودگی بوده که البته اینطور نیست و قدیمی ترین واژه ها که بالای چهارهزار سال قدمت دارد دلیل غنای این زبان دارد و حال سوال این است که چرا این همه واژه های سبک و لودگی در شبکه سیما جایگزین واژه های اصیل جایگزین شده است؟

وی با بیان اینکه در استان ما از ایلات و طوایف و گونه های متفاوت گویشی وجود دارد و با جمع بندی ان ها باید به یک نظریه واحد رسید ابراز داشت: حوزه زبان شناسی گویش لری بویراحمدی از حوزه زیدون شروع و تا پشت کوه دنا، حوزه فارس و خوزستان ادامه داشته که فراتر از حوزه سیاسی است که باید صدا وسیما بیشتر به این موضوع اهمیت دهد.

عملکرد ضعیف شبکه دنا در امر فرهنگ شهروندی

رییس انجمن اهل قلم استان فرهنگ سازی را جزو ضروریت های جامعه عنوان کرد و گفت: صدا و سیما در حوزه فرهنگ شهروندی چه برنامه هایی انجام داده است؟

دمساز با اشاره به عمر کم شهرها در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مردم این استان پس از جامعه عشایری به جامعه شهری آمدند که در تعارض جامعه عشایری و شهروندی قرار گرفتند و باتوجه به عملکرد ضعیف صدا و سیما برطبق رسالت خود برای پر کردن این خلاها باید پرسید که چه کارهایی تاکنون در این زمینه انجام داده است.

وی با ابراز تاسف از رتبه سوم استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور از نظر نزاع دسته جمعی ابراز داشت: صدا و سیمای استان چه برنامه های فرهنگی برای این مقوله داشته است؟

موسیقی اصیل استان در شبکه دنا غریب است

رییس انجمن اهل قلم استان با اشاره به عدم توجه و صحت اجرای موسیقی استان در شبکه دنا تاکید کرد: در شبکه دنا شاهد پخش موسیقی و نماهنگ هایی هستیم که با موسیقی اصیل استان کهگیلویه و بویراحمد منافات فاحش دارد.

دمساز با تاکید بر اینکه موسیقی اصیل استان کهگیلویه و بویراحمد باید بازسازی و هویت سازی شود تصریح کرد: بسیاری از ملودی های اصیل این استان توسط استان های همجوار به تاراج فرهنگی رفته است.

وی گفت: چرا موسیقی بختیاری که بخش عمده ای از ملودی های ما را به نام خودش ثبت کرده در صدا و سیمای استان نقش دارد در صورتی که تحصیلکرده های موسیقیایی استان از طرف صدا و سیما به کار گرفته نمی شوند!

رییس انجمن اهل قلم استان با بیان اینکه مطبوعات در سیمای استان هیچ جایگاهی ندارد افزود: چه ارتباطی بین رسانه های مکتوب و صدا و سیمای مرکز استان وجود دارد و جایگاه اطلاع رسانی های رسانه های مکتوب و دیجیتال در صدا و سیما کجاست؟

دمساز با اشاره به مفاخر گمنام استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: صدا و سیمای استان برای مبارزان واقعی انقلاب که تاکنون گمنام مانده اند چه کارهایی انجام داده است؟

وی با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز استان به جز سخنرانی های خورشید تابان جنوب کشور حضرت مرحوم آیت الله ملک حسینی چه برنامه هایی برای این شخصیت و دیگر شخصیت های این چنینی دارد افزود: این رسانه ملی وظیفه دارد کسانی را که در حوزه انقلاب تاثیرگذار بوده اند به عنوان گنجینه های آینده معرفی کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=85984
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرزنددنا گفت:

    جاناسخن اززبان مامیگویی.متاسفم برای صداوسیمای استان واین بودجه ای که برای ان هزینه میشود

دیدگاه شما