یکشنبه 22 دی 1392 - 18:36

عکس/ تودیع معارفه مدیر راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون پشتیبانی وزارت راه وشهرسازی و جمعی از مسئولان استانی در حالی برگزار شد که سالن برگزاری این مراسم بازهم شاهد حضور گسترده افراد مختلف در یک مراسم تودیع و معارفه بود.

به گزارش بویرنیوز، این مراسم بعدازظهر یکشنبه در سالن هنرنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد و استقبال به حدی بود که نه تنها تمام صندلی های سالن پر شده بود بلکه راهروها نیز مملو از جمعیت بوده و به اندازه جمعیت حاضر در سالن، در بیرون از سالن هم افراد بی شماری ایستاده بودند.

استقبال گسترده از یک مراسم تودیع و معارفه در بعدازظهر یک روز سرد زمستانی آنهم در حالی که هیچ تبلیغاتی برای آن نشده بود، گلایه و کنایه استاندار استان را هم به همراه داشت.

سید موسی خادمی که پیش از این هم از این موضوع انتقاد کرده بود، گفت: باید نبض مراسمهای تودیع و معارفه در استان کند و جنس آن اداری شود.

وی بیان کرد: اگرچه این حضور نشان می دهد که مردم به مسائل توسعه ای علاقمند هستند و سعی می کنند در جریان مسائل توسعه استان قرار گیرند اما جلسه تودیع و معارفه تنها یک جلسه اداری است.

خادمی اظهار داشت: در اینگونه مراسم از مدیری که در طول دوران خدمت زحماتی را کشیده تجلیل می شود و مدیر جدید معرفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با این حال مراسم تودیع و معارفه در این استان به یک مشکل بدل شده است.

مدیری که دیشب هم در جاده ها بود

خادمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان تقدیر کرد و او را یکی از داشته های استان دانست.

وی گفت: تفاوتی در روز اول و آخر خدمت این مدیر ندیدم و وی شب گذشته هم در جاده های استان حضور داشت و مشغول بازگشایی این جاده ها بود.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان هم در این مراسم به بیان عملکرد خود در طی دوران مسئولیتش پرداخت و گفت: در راه روستایی خدمات ارزنده ای در دولت قبل انجام شده است.

خیبر بیدارپور افزود: تا سال 84 تنها 910کیلومتر از راههای روستایی استان آسفالته بود که این میزان در سال جاری به بیش از دو هزار کیلومتر رسیده است.

وی بیان کرد: در دوسال گذشته شاخص آسفالت راه روستایی در استان رشد کرده است.

بیدار پور همچنین به توسعه بزرگراه ها اشاره کرد و  اظهار داشت: از 70کیلومتر بزرگ راه در استان، 30کیلومتر در سال گذشته احداث شده است.

وی همچنین به جاده پاتاوه به دهدشت به عنوان یکی از مهمترین جاده های استان اشاره کرد و گفت: بیشترین پیشرفت فیزیکی این پروژه در سال 91 بوده است.

وی تکمیل بخشی از 11 هزار  500واحد مسکن مهر، تحویل هفت هزار واحد خود مالکی، رفع بیش از 30نقطه حادثه خیز در جاده های استان طی سال گذشته، تکمیل مصلای گچساران، نصب سیستم روشنایی تونل ها و .. را از دیگر فعالیتهای این اداره کل عنوان کرد.

وی به مسکن مهر نیز اشاره کرد و گفت: تعداد 27 هزار واحد مسکن مهر شهری و روستای در این استان احداث شده که تاکنون نزدیک به 18 هزار واحد تحویل داده شده است.

بیدار پور یادآور شد: نزدیک به 450میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده که 40درصد آن در دو سال گذشته بوده است.

حاشیه نشینی در اطراف شهرهای استان نگران کننده است

مدیرکل جدید راه  شهرسازی استان هم در این مراسم گفت: پاسخگویی به مطالبات مردم در زمینه راه و شهرسازی در اولویت برنامه های این نهاد است.

ممتاز جهانگیری توسعه و ایمنی سازی راههای استان را یکی از مطالبات به حق و مهم مردم عنوان کرد و افزود: تحقق این مطالبه موجب کاهش تلفات جاده ای در استان خواهد شد.

وی بیان داشت: در این استان چهار هزار کیلومتر راه روستایی و یک هزار و 503 کیلومتر راه اصلی وجود دارد که باید در جهت نگهداری و توسعه آنها تلاش کرد.

جهانگیری همچنین به رشد شهرنشینی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون شاهد حاشیه نشینی در اطراف شهرهای استان هستیم که این مسئله موجب ایجاد بحرانهای اجتماعی و فرهنگی در آینده خواهد شد.

وی بر نگهداری روستاییان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها تاکید کرد و افزود: این مسئله تنها با ایجاد زیرساختهای مختلف در روستاها امکان پذیر است.

جهانگیری راه را یکی از زیرساختها و بستر توسعه عنوان کرد و گفت: لازم است همگام با سیاست های دولت تدبیر و امید در توسعه این بستر مهم تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم حکم وزیر راه و شهرسازی قرائت و ممتاز جهانگیری به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان منصوب شد و از زحمات خیبر بیدار پور تقدیر به عمل آمد./مهر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=85725
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    تبریک به همه هم استانی های محترم استاندار ونمایندگان محترم واقعا انتخاب شایسته ای انجام دادند و انشالله خدا توفیق روز افزون به همه کسانی که سهمی در پیشرفت وترقی استان دارند عطا کند.

  2. جهانگیری گفت:

    آخ سی چند ماه دیگه که شروع کنیم فحش به جهانگیری بدیم.بیدار پور که اینقد خوب بود اینجور ردش کردیم وای به حال بقیه…

    • گاو گفت:

      کجاش خوب بود واسه موندنش به هر در ودیواری زد.
      کار هر بز نیست خرمن کوفتن
      گاو نر می خواهد ومرد کهن
      افراد ضعیف همیشه فحش میدن و دنبال حاشیه هستن.اونا ضعیف ونفس هستن.

  3. عوام گفت:

    خب اينم از بيدار پپور كه خيرش كم شد ….حالا يه فكري به حال بيمارستان شهيد بهشتي بكينيم … اين دكتر عنبري هم بايد عوض بشه …

  4. ناشناس گفت:

    دکتر عنبری انسان بسیار توانمندی می باشد
    . شما هم می خواهید از آب گل آلود ماهی بگیرید که این حرف ها رو می زنید.

دیدگاه شما