شنبه 14 مرداد 1391 - 2:57

پشت پرده حذف کهگیلویه و بویراحمدی ها از مدیریت کشور

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: استان همیشه محروم کهگیلویه و بویراحمد که علیرغم استعدادهای فراوان در تمام شاخص های توسعه مقام اول را از آخر دارد این روزها شاهد نکته تاسف باری است که در سایه غربت رسانه ای مظلومیت همشگی استان را بیشتر از همیشه تداعی می کند.

حدود یک ماه و اندی پیش صدراله دولت رئیس سازمان دام و طیور کشور که سال ها در این جایگاه خدمت می کرد و از نیروهای ارزشمند استان بود به یکباره از سمت خود کنار گذاشته شد تا استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مدیران کشوری خود در پایتخت را از دست دهد، این مدیر که توانمندی وی از زمان عزلش بیشتر خودنمایی می کند، در سایه سکوت خبری رسانه های استان از مسئولیت کنار رفت و جالب اینکه نمایند گان استان هم در این خصوص کمترین تلاشی انجام ندادند.

این مدیر هم استانی که تنها بر مبنای توانمندی به این جایگاه رسیده بود امروز مورد توجه نمایند گان مجلس نهم قرار گرفته و نمایند گان مجلس معتقدند تنها راه حل مشکل مرغ در کشور بازگشت صدراله دولت بر مسند سازمان دام و طیور کشور خواهد بود.

در این خصوص عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تأکید کرد: نتیجه اقدامات جریان و حلقه انحرافی این شد که کارشکنی های زیادی را بر سر راه این شرکت به وجود آوردند تا آنجا که مدیر متعهد و رزمنده دوران دفاع مقدس را از این شرکت برکنار و فردی خارج از این شرکت را به عنوان مدیر منصوب کردند.

نماینده شهرضا افزایش قیمت مرغ در کشور را برکناری مدیر سابق شرکت پشتیبانی امور دام و انتصاب یک فردی ناتوان در این شرکت دانست و گفت: نمایندگان خواستار عزل مدیر جدید و ابقای مدیر قبلی در این شرکت هستند.

هنوز در شک از دست دادن این مدیر بومی بودیم که فرهاد دانشجو ریاست عالیه دانشگاه آزاد کشور حکم به عزل یکی دیگر از مدیران باسواد و توانمند کهگیلویه و بویراحمد داد.

با صدور احکامی از سوی رییس دانشگاه آزاد اسلامی ، احسان کامرانی به عنوان رییس منطقه ۱۵ استان هرمزگان انتصاب ودکتر دانش فرد که قبلا بر این کرسی تکیه زده بود  خداحافظی کرد.

دکتر دانشفرد که در حوزه دانش مدیریت جزو اساتید برتر کشور و صاحب دهها کتاب مرجع در این زمینه است، در زمان مدیریت دکتر جاسبی علاوه بر تدریس دانشجویان فوق لیسانس و دکترا و هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات واحد تهران، مدیرکل حوزه ریاست و ریاست منطقه 15 را نیز عهده دار بود.

جای بسی تاسف است که نمایندگان استان کمترین تلاشی را برای احقاق حق از مدیران توانمند استان در پایتخت انجام ندادند و معلوم نیست چند سال باید بگذرد تا ما بتوانیم در سطح کلان مدیریتی نیرو سازی کنیم.

چند روز پیش هم مهندس آبادیان شهردار منطقه 9 تهران که از لرهای زیدون ( بین بهبهان و دهدشت) بود از مسئولیت کنار گذاشته شد .

جالب این که از زمان خروج محمد موحد از مجلس دور تازه ای از حذف نیروهای کهگیلویه و بویراحمد از مدیریت کشور آغاز شده و این در حالی است که نماینده گان کنونی تمام تمرکز خود را بر تغییر مدیران میانی ادارات استان متمرکز کرده اند که تاسف برانگیز است.

امید است تا وقت باقیست نمایندگان استان به خود بیایند و فارغ از مسائل سیاسی از نیروهای بومی در مدیریت کلان حمایت کنند و کاری نکنند که تهران برای استان ما غریب شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=8494
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. الف-جیم گفت:

    البته تعویض مدیران امری طبیعیه و اشکالی هم نداره! بالاخره باید این ها تعوض شوند تا دیگران هم فرصت مدیریت پیدا کنند. برای فردی مثل دکتر دانش که من خوشحال شدم . ایشان فردی علمی و تحقیقی است و موقعی که جوان بود و من خودم مدیر بودم و در مرکز مدیریت دولتی درس می خواندم ، وی را فردی علمی و با انگیزه دیدم و البته الان از شخصیت های علمی کشور و باعث افتخار منطقه است. اما شاید بودن افراد علمی در مسئولیت های اداری چهره علمی آن ها را مخفی می کنه.شاید برای افرادی مثل ایشان که توانایی بالایی داره کار در مراکز علمی به نفع خودش و کشوره. امیدوارم ایشون نه تنها ناراحت نشده باشه بلکه خوشحال باشه و این نقطه را آغازی برای حضور قوی خودش در بین مفخر علمی و دانشگاهی بدونه.

  2. خواننده گفت:

    شما مرغ و گوشت و علم و دانش و شهردار و ..همه را قاطی کردین. مرغ که الحمدلله ارزون شد، آقای دولت هم رفت پست دیگه گرفت و دکتر دانش هم حتما می ره دانشگاه درسشو می ده. البته من خودم رفتم توی دانشگاه آزاد مرد مقتدر و با غیرتی بود. اما شما باید از اینهایی که هستند بنویسید، از اینها حمایت کنید. با هاشون مصاحبه کنید و به جامعه معرفیشون کنید. از همون اونایی که رفتند هم مصاحبه کنید.

دیدگاه شما