سه شنبه 17 دی 1392 - 1:59

اظهارت تکان دهند یک محیط بان نمونه جانباز

به گزارش بویرنیوز، ای کاش محیط بان را با هر عنوان دیگر غیر از پاسدار محیط زیست و حیات وحش صدا بزنیم تا  زخم های بی تدبیری ها و بی توجهی ها را فراموش کنیم! آیا آحاد جامعه می دانند که چند قشر به صورت آشکار و پنهان محیط بانان را هدف قرار می دهند؟ خوب است تجربه ها را بگوییم و بنویسیم. البته چون زیبا انجام نمی دهند فرقی هم نمی کند ولی باز خالی از لطف نیست.

 در خدمت دوستی بزرگوار بودم  که ایشان حدیثی از امام صادق علیه السلام نقل کردند که آن حضرت فرموده اند: «تفاوتی در سپردن یک کار به خائن و یا به یک ناشی (انسان کارنابلد) نیست»، و چه زیباست مفهوم این حدیث، زیرا که چه کار را به خائن بدهیم و یا یک ناشی، خروجی اش یکی است!!

محیط بانان به دلیل اینکه یکی از وظیفه های اصلیشان دستگیری اشرار و متخلفان است، با افرادی مسلح روبرو هستند که آنها نیز با گستاخی به سویشان تیراندازی می کنند که این یک روی سکه است و هراسی نیست! ولی آن تیر زهرآگین و کشنده زمانی به قلب محیط بانان رسوخ می کند که اعمال نفوذ در مراجع نظارتی سازمان آن هم به واسطه عدم آگاهی از اصل و شرح وظیفه، توسط سربازان خودی صف لشکر نیروهای خودی را به رگبار می بندند و پس از بررسی اساس ماجرا خواهید دید که به واسطه یک شب رایزنی، شخصی ناشی بر «بازرسی و نظارت کارشناسی» یا «محیط بانی» گمارده می شود که حتی الفبای این کار را نیز نمی داند و زمانی ضربه مهلک تر می شود که این امر در پست های ستادی و استانی تحقق پیدا می کند، اینجاست که مدیران محترم کل استان ها باید بررسی نمایند که چه کسانی را به سمت بازرسی و مراجع نظارتی انتساب می نمایند، مدارک تحصیلی اشان چیست، چه میزان تجربه کار دارند و چقدر به وظیفه کاری آشنا هستند. همیشه محیط زیست و نیروی برجسته سازمان هزینه های سنگین، مخفی و خاموش این ایرادات اساسی را پرداخت نموده اند.

ان شاءالله عنوان دیگری جان عنوان محیط بان را بگیرد که شاید این رویه اصلاح شود تا بیش از این اینگونه خودزنی ها در سازمان رقم نخورد.

روزی بود که حسرت پوشیدن لباس محیط بانی را به دل داشتم و اکنون نفرت از بردن نام این عنوان!! با ما محیط بانان چه کردند؟!! جانباز محیط زیست هستم و اینجا و از این تریبون فریاد می زنم که لعنت بر من باد که هم به خودم ظلم کردم و هم به خانواده ام!! در سازمانی کار می کنم که ششصد هزار تومان حقوق می دهند که نمی دانیم با آن چه بکنیم. پول بنزین گشت نیرو ها را نیز نمی دهند، و به معنای واقعی کلمه، امکانات صفر!! خدایا تو شاهد باش که همه شعار دادند و هیچکس عمل نکرد.

آنقدر خجالت زده و شرمنده ام که دستم توان نوشتن ندارد.

راستی ما با خود چه کردیم؟!!!

چکیده ای از کلیات مصاحبه با یک محیط بان/ عباس میرزاکریمی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=84926
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما