دوشنبه 16 دی 1392 - 2:15

راه‌اندازی پژوهشکده فرهنگ و زبان بومی کهگیلویه و بویراحمد

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج از راه‌اندازی پژوهشکده فرهنگ و زبان بومی کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج خبر داد.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی پژوهشکده فرهنگ و زبان بومی کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج

به گزارش بویرنیوز ، یوسف نیکروز عصر امروز در نشست تخصصی نقد و بررسی کتب استانی که در محل برگزاری نمایشگاه کتاب استان در محل مصلای یاسوج و به همت انجمن اهل قلم برگزار شد، اظهار کرد: استان ما با وجود ظرفیت‌های بسیار گسترده و متنوعی که دارد به خصوص در زمینه‌های فرهنگی و هنری جایگاه آن در کشور شناخته نشده است.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج ابراز داشت: به عنوان فرزندان این استان در دانشگاه یاسوج بسیار علاقه‌مند هستیم که این ظرفیت بزرگ را به کشور شناسایی کنیم.

این استاد دانشگاه به اقدامی که در دانشگاه یاسوج در حال انجام است اشاره کرد و گفت: پژوهشکده فرهنگ و زبان بومی استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می‌شود و به سوی همه نخبگان و نویسندگان برای اعتلای فرهنگ و هنر اصیل بومی کهگیلویه و بویراحمد در راستای همکاری دست یاری دراز می‌کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج در بخش دیگری از اظهارات خود در نشست تخصصی نقد کتب استانی در محل نمایشگاه کتاب یاسوج اظهار کرد: باید بپذیریم که هر چه در استان انتشار کتاب داشته باشیم به نفع عرصه فرهنگی است و اما باید این واقعیت را هم پذیرفت که هر کتابی را نمی‌توان با هر مطلبی مفید دانست.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر فرهنگی به پژوهشی که خود در خصوص بررسی واژه‌های لری در شاهنامه داشته اشاره کرد و گفت: چندین دانشگاه معتبر در کشور از جمله دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه شیراز پیشنهاد چاپ آن را داده‌اند.

نیکروز با اشاره به تماس دانشگاه فردوسی مشهد در این خصوص با وی افزود: آن‌ها به صراحت اعلام کردند که شما نکته‌ای تازه در این خصوص ارائه کرده‌اید و از این طریق می‌توان به برخی از واژه‌های شاهنامه و سیر تاریخی آن بیشتر پی برد.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج از ظرفیت‌های بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در ابعاد فرهنگی و تاریخی سخن به میان آورد و تصریح کرد: باید کاری کنیم که این ظرفیت برای سایر نقاط کشور شناخته شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=84712
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احمدی گفت:

    این پژوهشکده از 3 سال پیش در دانشگاه یاسوج راه اندازی شده و رییس قبلی آن دکتر اصغر میرفردی و رییس فعلی آن دکتر حیدری است. لطفا معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج را از موضوع مطلع فرمایید.

  2. یحیوی گفت:

    آقای دکتر نیکروز کجا پژوهشگر فرهنگی هستند؟ وی حتی یک اثر فرهنگی هم منتشر نکرده! می گوید قرار است چاپ شود! زمانی که چاپ شد بیایید در موردش توضیح دهید.
    پژوهشکده ای هم که می فرمایند سال ها قبل اسماً تاسیس شده اما تا کنون خروجی نداشته است.

  3. بویراحمد گفت:

    بیدار نمایید که بس خفته نماند.جناب آقای دکتر نیکروز چند سال است که دفتر جنابعالی با دفتر رییس پژوهشگاه کنار هم قراردارد !

  4. مارال گفت:

    درود و مرحبا و احسنت بر لر و استان ما که هرجا هستند مایه سربلندی و افتخار است

دیدگاه شما