شنبه 14 مرداد 1391 - 1:38

نقض آشکار قانون توسط تاجگردون

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز/دلسوز: آموزش رکن اصلی توسعه انسانی هر جامعه ای محسوب می شود و توسعه انسانی پایه و اساس ترقی همه جانبه اجتماع خواهد شد.

مدیریت آموزش در جامعه ما که امری بسیار خطیر و گران است بر گردن سازمان آموزش و پرورش است که بدون شک نبض آموزش در جامعه را عهده دار خواهد بود.

آموزش و پرورش همواره در استان ما از ابتدا تاکنون دچار حاشیه بوده و وارد کردن افراد سیاسی و مسائل حاشیه ای هیچگاه اجازه رشد و پویایی را به این سازمان نداده است، آموزش و پرورش اگر سیاست زده شد باید فاتحه آن را خواند چرا که دیگر نخواهد توانست رسالت واقعی خود که همانا تربیت انسانهای سالم و باسواد است رادر جامعه بدرستی ایفا کند.

همانطور که بر همگان واضح است، فرایند توسعه چند بعدی است و در این فرایند اقتصاد و آموزش و پرورش نقش اصلی را بازی می کنند و اغراق نیست اگر بگوییم آموزش و پرورش موتور محرک توسعه جامعه در همه ابعاد است، و مطمئنا آینده جامعه را با نگاه به میزان توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش می توان پیش بینی کرد یا حدس زد. و این سازمان باید نسل های آینده را پرورش دهد.

همانطور که همه ما می دانیم، سازمان آموزش و پرورش، پرجمعیت ترین و عظیم ترین سازمان در این کشور است(از نظر نیروی انسانی و تجهیزات و ساختمان و…) و بر همگان مشخص است که یکی از دلایل اصلی کسری بودجه در ایران وجود نیروی انسانی عظیم در آموزش و پرورش است که باعث افزایش بودجه اجرایی(حقوق و دستمزدو…) و حتی بودجه عمرانی(مدرسه سازی و…) می شود.و بخاطر همین نیروی انسانی زیاد است که دولت نمی تواند حقوق و دستمزد را در این سازمان به راحتی وبه میزان قابل توجه افزایش دهد، چرا که بار سنگین مالی را برای دولت به همراه دارد و خطرکسری بودجه.
در ایران وخصوصا استان ما آموزش و پرورش غرق در کمیت است و از کیفیت فاصله دارد.

قبل از انتخابات،برخی از نیروهای ادارات آموزش و پرورش، مشغول تبلیغات و جمع آوری رای برای کاندیدای مورد نظر هستند و بعد از انتخابات، کسانی که پیروز شده اند به فکر کار و تلاش نیستند و تنها به فکر ارتقاء و انتقام از نیروهای رقیب خود هستند. آنان هم که بازنده انتخابات بودند، سعی در بقاء خود دارند و در این بین دست به هر کاری میزنند. التماس، مهمانی، لابی و…که جای تاسف و تاثر فراوان دارد و تنها باعث عدم پیشرفت و فراموش کردن رسالت اصلی که بر دوش آنها است می شود.

تاسف بارترین بخش این ماجرا ورود نمایندگان به عزل و نصب ها در این سازمان است، وقتی تاجگردون عملا می خواهد مدیری را به سیستم آموزش و پرورش تحمیل کند که علاوه بر آنکه خود تمایلی به کار در آنجا ندارد، در آنسو فرد معرفی شده از اعضای فعال ستاد کروبی در گچساران محسوب می شود و عملا با این کار مدیریت خطیر آموزش و پرورش را به دست کسانی داده ایم که گذشته چندان خوبی در انتخابات نداشته اند.

تهدید مدیران از سوی نمایندگان برای تحمیل کسی که خود استعفا داده کاملا غیرمنطقی است و جناب آقای تاجگردون که خود یک قانونگذار است باید بداند که این کار وی به مثابه نقض استقلال قوا است.

نمایندگان محترم، برای پیشرفت آموزش و پرورش باید جو حاکم بر این سازمان را عوض کرد و بجای استفاده از نیروهای سیاسی از نیروهای علمی و باسواد که دغدغه کار و تلاش برای مردم و نه جایگاه و پست را دارند استفاده کرد.

نمایندگان محترم تا کی باید شاهد سیاست زدگی در سازمانی باشیم که هیچ اشتراکی با مسائل سیاسی ندارد و آیا این بزرگترین لطمه به سرمایه اجتماعی نیست؟ امروز حتی معلمان و دانش آموزان نیز به واسطه همین سیاست ها درگیر مسائل حزبی شده اند و آموزش و پرورش با رسالت خود فاصله گرفته است.

از نمایندگان عزیز مخصوصا جناب آقای تاجگردون توقع می رود که بیش از پیش به این مهم توجه داشته باشند که رسالت آموزش و پرورش انسان سازی است نه سیاسی سازی و آموزش و رقابت در مسائل حزبی و با درک این مهم سعی کنیم فضای سالم آموزشی را با دود سیاست آلوده نکنیم.

قایل ذکر است که غلامرضا تاجگردون در پی انتصاب مدیر آموزش و پرورش باشت که خود او به یکباره با ناز و عشوه استعفا داد، پیامی را به مرتضی رهنما معاون سیاسی و امنیتی استاندار می فرستد که متن آن عینا منتشر می شود.

سلام ، شنیده ام شما به فرمان دیگران در کار تغییر رئیس آموزش و پرورش باشت دخالت دلسوزانه ای کرده اید . اگر تا شنبه آنطور که مطابق میل مردم است عمل نکردید مطمئن باشید آنچه که شایسته است و قطعا شما را از رفتار انحصار گرایانه تان پشیمان می کند عمل خواهم کرد . بخصوص در مورد شما “.

برادر تاجگردون مگر نه اینکه شما به رئیس جمهور نامه می نویسد و خواستار اجرای قانون می شوید و این چه قانونی است که خودتان آن را برنمی تابید و حاضرید برای به کرسی نشاندن مدیری در حد مدیر آموزش و پرورش باشت آسمان را به ریسمان دوخته و با عدول از وظایف نمایندگی به همکاران خدوم خود در استانداری توهین نموده و آنها را تهدید کنید.

امید است گفتار و رفتارتان یکی باشد تا وفاداران به حضرتعالی نسبت به شما شک نکنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=8465
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما