شنبه 14 دی 1392 - 12:08

نکنه یک زن دیگه داری؟!

طنز – رها ابریشمی – برخی مواقع، برخی اخبار، انسان را حسابی متعجب زده می کند. نمونه اش خبر مربوط به دوبرابر شدن حق مسکن کارگران؛ در همین رابطه یک کارگر را دنبال کردیم تا ببینیم بعد از دوبرابر شدن حق مسکنش، در زندگی او چه تفاوت هایی ایجاد شده است.

صاحبخانه خطاب به کارگر: خب دیگه! حالا که حق مسکنی که می گیری دوبرابر شده، منهم باید یکم اجاره خونت رو افزایش بدم! البته اینقدر بی انصاف نیستم که اجاره خونت رو هم مثل حق مسکنی که می گیری 100درصد افزایش بدم. فقط  از این ماه 100هزار تومن می کشم روی اجاره خونت!

همسر خطاب به کارگر: من آخرش نفهمیدم تو با این پولی که حقوق می گیری چیکار می کنی! این ماه حق مسکنت دوبرابر شده بود اما دریغ از خریدن یک کیلو گوشت! چرا پول هات رو خرج نمی کنی؟! نکنه یک زن دیگه داری؟! اصلا حالا که اینطور شد من می رم خونه مامانم اینا!

سبزی فروش سرکوچه خطاب به کارگر: چی؟! تخفیف؟! چه رویی داری شما! حق مسکنتون رو دوبرابر کردن اونموقع به جای اینکه یک انعامی هم با ما بدی، تخفیف می خوای؟! … دیگه از این به بعد یک ریال هم بهت تخفیف نمی دم!

راننده تاکسی خطاب به کارگر: کرایه ها از امروز دوبرابر شده! مگه نمی دونی وقتی حقوق شما زیاد میشه، تورم هم زیاد میشه، بعدش قیمت لاستیک و لنت و شیشه شور و … بالا میره!

یک مایه دار خطاب به مسئولان: این چه وضعشه؟! اگه همینطور پیش بره تا چند وقت دیگه جای ما و اقشار ضعیف جامعه عوض میشه! از یکطرف می خواین یارانه ما رو قطع کنین و از طرف دیگه حق مسکن کارگرها رو دوبرابر می کنین! این 45500تومن پول کارواش بردن ماشینم بود! حالا مجبورم از اینماه خودم ماشینم رو بشورم! اینهم شد زندگی؟!

کارگر: از مسئول های محترم تقاضا دارم این خبرهای خوب رو آروم آروم اطلاع رسانی کنن؛ قلب اکثر ما اقشار ضعیف جامعه، ضعیف هست و یکوقت دیدید با شنیدن این خبرهای به شدت خوش هنگ کردیم!

چند روز پیش هم نشستم و محاسبه کردم حالا که به جای 10هزار تومن، قرار شده بهمون 20 هزار تومن حق مسکن بدن؛ می تونم با پس انداز این 20هزار تومن حق مسکن؛ بعد از 500 سال خونه دار بشم! البته به شرطی که 500 سال دیگه بشه با 120میلیون تومن خونه خرید!

منبع: بولتن نیوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=84407
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما