شنبه 7 دی 1392 - 1:56

محرومیت دست از سر زیلایی بر نمی‌دارد +تصاویر

با همه خدماتی که تاکنون برای محرومیت‌زدایی در زیلایی انجام شده اما هنوز سایه محرومیت بر سر مردم این دهستان سنگینی می‌کند.

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، دهستان زیلایی یکی از مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد است که در کشور نیز به عنوان یکی از چند منطقه محروم شناخته شده در کنار بشاگرد و سایر مناطق دیگر برای بسیاری از هموطنان و کسانی که درد مناطق محروم دارند، شناخته شده است.

زیلایی تا پیش از پیروزی انقلاب از هیچ‌گونه خدماتی بهره‌مند نبود و مردم در اوج محرومیت و درد و رنج روزگار سپری می‌کردند.

با پیروزی انقلاب و خدمات گسترده نهادهایی همچون جهاد سازندگی، خدمات خوبی به مردم این دهستان پرجمعیت ارائه شد اما عمق محرومیت به قدری بود که تا سال‌های سال همچنان زیلایی در محرومیت به سر خواهد برد.

یکی از بزرگترین معضلات در زیلایی مشکل راه و جاده بود که در طول چند سال گذشته این مشکل تا حدودی برطرف شد و در بنرهای بزرگ در سطح شهر یاسوج می‌خواندیم که غول بن‌بست زیلایی شکسته شد اما همچنان برخی از روستاها در این زمینه راه دسترسی مناسب ندارند.

علاوه بر این به دلیل موقعیت جغرافیایی زیلایی و قرار گرفتن در میان تنگه‌های باریک و طویل، مردم از نعمت زمین کشاورزی هموار و مسطح محرومند و عملاً بخش کشاورزی نتوانسته کمکی به رفع محرومیت زیلایی کند.

بیکاری بزرگترین مشکل جوانان محروم و مستضعف اما نجیب دهستان زیلایی است و بیشتر مردم برای تأمین نیازهای روزمره زندگی در تنگنا قرار دارند.

به همین خاطر استاندار و نماینده بویراحمد و دنا سفری به این دهستان داشتند تا از نزدیک مشکلات عدیده مردم را از نزدیک بررسی کنند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=83541
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فدائ حاجى گفت:

    دلم به حالت ميسوزه بوير نيوز،حاضر نشدي حتي يه عكس از زارعي نشون بدى

  2. صفد ری گفت:

    با تشکر از عکاس ومسولین بویرنیوز تازمانی که فقط شعار میدیم و موقع انتخابات تنور بازرسی و وعده وعیدا شروع می شه همین محرومیتها هست مگر اینکه از ته دل بخاطر خدا و رضای او قدم برداریم ماها خدا را فراموش کرده ایم و به دنیای مادی و منصب خود می اندیشیم وبرای رسیدن به مقاصد خود هر شعاری میدیم بترسید از خدا وقیامت

  3. @@@@ گفت:

    جزء یه نگاه و بعدش یه آه چی از دستمون بر میاد . مسولین ببینند و کاری بکنند

  4. چرام گفت:

    جالب تو چرام راکت تنیس نیست اما تو زیلایی هست  عکست جالب نیست

دیدگاه شما