جمعه 13 مرداد 1391 - 9:16

دهدشت به کتابخانه سیار مجهز شد

بویرنیوز: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دهدشت گفت: یک دستگاه اتوبوس در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه قرار داه شده که پس از قفسه‌بندی و تجهیز به ارائه خدمات به همشهریان خواهد پرداخت.

محمدطلا سیاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی از شاخصه‌های مهم توسعه‌یافتگی است و باید از تمام ظرفیت‌ها در جهت تبلیغ هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: با رایزنی‌هایی که با شهرداری دهدشت داشتیم، قرار شد یک دستگاه اتوبوس در اختیار کتابخانه عمومی قرار دهند که پس از قفسه‌گذاری و طراحی، در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی دهدشت قرار گیرد.

سیاهی طرح کتابخانه سیار را طرحی مؤثر در راستای ترویج فرهنگ مطالعه دانست و بیان داشت: در طرح کتابخانه سیار این کتاب است که به سراغ مخاطبین می‌رود.

وی افزایش سرانه مطالعه و دسترسی اقشار مختلف جامعه به کتاب را از امتیازات مثبت این طرح عنوان و ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح شاهد رونق فرهنگ کتابخوانی در میان طیف‌های مختلف جامعه خواهیم بود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه با بیان این‌که این کتابخانه سیار به روستاهای اطراف دهدشت نیز خدمات‌رسانی خواهد کرد، گفت: با انجام این طرح روستاییانی که امکان دسترسی به کتاب نداشتند، خواهند توانست از این فرصت استفاده بهینه کنند.

سیاهی در ادامه به برنامه‌های فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و افزود: اجرای مسابقات نقاشی با محور کتاب برای کودکان و برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان در مقاطع مختلف و همچنین زنان خانه‌دار از جمله این برنامه‌ها می‌باشند.

وی عنوان داشت: هدف از برگزاری این مسابقات خروج کتابخانه‌ها از حالت رکود و ایجاد انگیزه در اقشار مختلف جامعه در جهت آشتی با کتاب است.

سیاهی در پایان استقبال از مسابقات کتابخوانی در شهرستان کهگیلویه را چشم‌گیر دانست و گفت: شهرستان کهگیلویه بیشترین شرکت کننده در مسابقات کتابخوانی را به نسبت جمعیت به خود اختصاص داده که این امر نوید از آینده‌ای خوب برای فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=8342
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما