پنجشنبه 5 دی 1392 - 23:50

نابغۀ دختر ایرانی الاصلِ نقاشی در خانۀ پدری! (+عکس)

“ایزابل سالاری”، نقاش 15 سالۀ ایرانی الاصل که چندسالی است به عنوان نابغۀ نقاشی در بسیاری از مهم ترین و معتبرترین محافل هنری جهان حضور یافته و آثارش را به نمایش گذارده، بلاخره پس از رایزنی های فرهنگی بسیار میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا و همچنین به یاری و همّت فرهنگسرای ملل و موزۀ هنر معاصر تهران برای دومین بار برای نمایش آثارش به خانۀ پدری آمد.

گروه فرهنگ و هنر-سیّدعلیرضا کیانپور، عصر امروز(پنجشنبه 5 دی) آیین افتتاحیۀ نمایشگاه آثار نقاشی”ایزابل سالاری”، نقاش 15سالۀ ایرانی-ایتالیایی در فرهنگسرای ملل برگزار گردید.

به گزارش بویرنیوز به نقل از بولتن نیوز، “ایزابل سالاری”، نقاش 15 سالۀ ایرانی الاصل که چندسالی است به عنوان نابغۀ نقاشی در بسیاری از مهم ترین و معتبرترین محافل هنری جهان حضور یافته و آثارش را به نمایش گذارده، بلاخره پس از رایزنی های فرهنگی بسیار میان دو کشور جمهوری اسلامیایو تالیا و همچنین به یاری و همّت فرهنگسرای ملل و موزۀ هنر معاصر تهران برای دومین بار برای نمایش آثارش به خانۀ پدری آمد.

به گفتۀ”مهناز شفیعی”مدیرعامل موسسۀ«تحریر خیال» که تمرکز خود را بر روی برپایی نمایشگاه‌های هنرمندان ایرانی در خارج از کشور و برپایی نمایشگاه هنرمندان خارجی در داخل کشور گذاشته است، “ایزابل سالاری از 3 سالگی نقاشی را شروع کرده است و از 7 سالگی تاکنون نمایشگاه‌های متعددی در اینالیا برپا کرده است. او همچنین تاکنون یک بار به جشنواره فیلم کودک و نوجوان دعوت شده و یک بار نیز در جشنواره هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان در ایران شرکت کرده است.”

ازنکات جال توجه دیگر برپایی این نمایشگاه حضور “ویتوریو ازگاربی” در راس یک گروه 4نفره از هنرمندان ایتالیایی به عنوان همراهان این نابغۀ نوجوان ایرانی الاصل است. گفتنی است، در این گروه “پیتر چزاره لید ول” که زمانی شهردار یکی از شهرهای ایتالیا بود و به عنوان عضو کمیسیون ارزش‌گذاری و خرید هنرهای مدرن و معاصر وزارت میراث و فعالیت‌های فرهنگی ایتالیا است، نیز حضور دارد و “سابرینا کوله” یکی از بازیگران بنام ایتالیایی و “جیانکارلو لامومینی” یکی از موسیقی‌دان های معروف ایتالیا نیز به ایران سفر خواهد کرد.

“ویتوریو ازگاربی” منتقد مشهور هنری در ایتالیا و از شخصیت های محبوب تلوزیونی این کشور است و اساساً پس ازحمایت و تایید این منتقدبرجسته، نگاه جهانیان به سوی ایزابل که در آن زمان تنها 12سال داشت، جلب گردید و موجب فروش آثارش تا مبلغ 7000 یورو شد. “ویتوریو ازگاربی” همچنین 3 دوره رئیس کمیسیون فرهنگی ایتالیا و معاون فرهنگی یکی از شهرداری های شهرهای این کشور نیز بوده است.

شایان ذکر است، “ویتوریو ازگاربی” در حاشیۀ برگزاری این نمایشگاه به چند سوال خبرنگار بولتن نیوز نیز پاسخ داد و درخصوص آشنایی اش با “ایزابل سالاری” گفت: در سال 2011 با این خانم نوجوان آشنا شدم اما آن روز به هیچ وجه فکر نمی کردم با چنین هنرمند بزرگی ملاقات می کنم.

ازگاربی همچنین درخصوص شباهت ظاهری آثار”ایزابل سالاری” با پیکاسو نقاش بزرگ اسپانیایی مکتب کوبیسم و لقب عامیانۀ “پیکاسو کوچولو” که ازسوی برخی رسانه ها به این نقاش نوجوان داده شده است، گفت: اگر بخواهیم آثار ایزابل را به هنرمندی در تاریخ هنر ارجاع بدهیم، بیش از آن که این آثار شبیه به آثار پیکاسو باشند، شبیه به آثار “جکسن پولاک” هنرمند امریکایی است. وی به عنوان شوخی گفت: شاید البته شما ایرانیان از این تشابه با یک هنرمند امریکایی چندان خوشحال نشوید اما این عین واقعیت است.

گفتنی است، باتوجه به فضای انتزاعی و پرنشاط و پرهیجان این دسته از آثار “ایزابل سالاری”، به درستی بیشترین شباهت را میان آثار او و آثار”جکسن پولاک” هنرمند عصیان گرِ مکتب اکسپرسیونیسم انتزاعی جستجو کرد که با پاشیدن رنگ بر روی بوم های عظیمش، آثار بسیاری آفرید.

همچنین درحاشیۀ برگزاری این نمایشگاه خبرنگارما در گفت­ وگوهایی که با آقایان “مهدی رضا”(رئیس ادارۀ کل روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات) و “اکبر قولی”(کارشناس فرهنگی ایتالیا و سرپرست سابق رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور ایتالیا) انجام داد به گوشه ای دیگر از حواشی این نمایشگاه نیز پرداخت.

“اکبرقولی” در بخشی از این گفت و گوها درخصوص آشنایی اولیه با “ایزابل سالاری” گفت: آشنایی من با این خانم به حدود 3 سال پیش بازمی گردد که این آشنایی از طریق پدر ایشان، دکترسالاری پور صورت گرفت.

وی در خصوص آغاز فعالیت گستردۀ هنری حرفه ای “ایزابل سالاری” افزود: پس از آن آشنایی ما برای برپایی نمایشگاهی در شهر رم ایتالیا فعالیت کردیم و در نتیجۀ آن نمایشگاه، استقبال عمومی گسترده از سوی اهالی و اصحاب هنر و رسانه های ایتالیا صورت گرفت.

“اکبر قولی” همچنین درخصوص نمایشگاه قبلی این هنرمند نوجوان در کشورمان، گفت: در سال 90 به یاری رایزنی های فرهنگی و درحاشیۀ نمایشگاه ها بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در اصفهان و البته با یاری سازمان ارشاداسلامی استان اصفهان، اولین نمایشگاه خانم سالاری در اصفهان برگزار گردید.

ایشان در پاسخ به سوال خبرنگار بولتن نیوز درخصوص سبک کاری این هنرمند، به عنوان کسی که چندسالی است آثار او را دنبال کرده است، گفت: برخلاف اظهارنظرهای دیگران، آثار ایزابل همیشه به همین شکل و در سبک نقاشی انتزاعی انجام شده است. اما ایشان چند وقتی است که تصمیم گرفته نقاشی در سبک های دیگر را نیز تجربه کند.

“اکبر قولی” با اشاره به یکی از آثار “ایزابل سالاری” اعلام کرد، این نقاشی با قیمت 3000 یورو به فروش رفته و معمولاً قیمت آثار این هنرمند نوجوان از 1500 یورو شروع شده و برخی از آثارش حتی تا حدود 7000 یورو به فروش رسیده اند.

درپایان، “ایزابل سالاری” نیز به چند سوال خبرنگار بولتن نیوز پاسخ داد و هدف از نقاشی را بیان و بروز احساسات درونی اش اعلام نمود.

“ایزابل سالاری” با اشاره به سبک معمول کاری اش در نقاشی که سبک انتزاعی است، درخصوص ادامۀ فعالیت هنری اش، اظهار داشت: باتوجه به عشقی که به نقاشی و بازی با رنگ ها دارم، دوست دارم همۀ سبک های نقاشی را تجربه کنم و آثاری متفاوت از این آثار خلق کنم.

وی درخصوص آغاز به فعالیت هنری و انتخاب نقاشی نیز گفت: وقتی 8 ساله بودم خواب عجیبی دیدم. خواب دیدم که میان انبوهی از رنگ ها قرار گرفته و مشغول نقاشی ام. از آن زمان تصمیم گرفتم وارد دنیای نقاشی و رنگ ها بشوم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=83416
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    عجب نابغه ای رنگ پاشی!
    دخترم بهتر از ایشان رنگ پاشی بلد است!

    • فرزاد گفت:

      واقعا نمیفهمین…. شماها لطف کنید برین همون لینا لوله ای تون رو بخورین که مغز و تفکرتون یه حلقه کوچیکه مثه لینا حلقه ای که درمونش لینا لوله ایه… ( از بقیه عذر میخوام که اینقد انتزاعی گفتم… آخه کسی که به یه نقاشی انتزاعی ایقد نقد میکنه باید به صورت خیلی انتزاعی جوابش رو بدیم)..

  2. عسل گفت:

    اینم کاری داره ک ی صحفه ای رو رنگ پاشی کنی

    • یاسین گفت:

      نه، کاری نداره تحفه ها شما برین رنگ بپاشین ! وقتی از موضوعی چیزی نمی فهمین لطفاً اظهار نظر نکنید .

  3. من گفت:

    من واقعا متاسفم رنگ پاشی چیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

  4. ناشناس گفت:

    متوجه نشدم ! نمایشگاه نقاشیه یا نمایشگاه عکس ؟؟؟
    خوب دوتا از آثارشون رو می زدین!!!!!

  5. هدایت گفت:

    تیترهای خیلی اماتور و مسخره ای می زنی ، بویرنیوز وقتی تیترهاتو می خونم کلی می خندم ! اینو اصلاحش کن برادر من .

  6. ناشناس گفت:

    khahesh mikonam vaghti az honar sar dar nemiyarid nazar nadid motale konid

  7. behnaz گفت:

    سلام مرسی فرزاد من هم همین رو میخواستم بگم وقتی از هنر سر در نمی یارید لطفا نظر ندید مطالعه کنید .

  8. مرضیه گفت:

    دعوانکنین.لطفابرین مقاله های هنری روبخونین تایه تعریف درست ازهنرداشته باشین.اینادارن هنرونابودمیکنن.واسم این مسخره بازیااصلاهنرنیست.هنرمندای واقعی:حافظ.سعدی.شکسپیر.داوینچی.میکل آنژ.لطفاالکی به هرچیزی نگین هنر.توصیه میکنم برین کتاب تاریخ هنر هلن گاردنر و مقاله آقای نوروزی طلب تومجله ی باغ هنرشماره 14روبخونین.تعصبای بیجاوشخصیتونم بذارین کنار.

  9. زیبا گفت:

    اینا واقعا هنر نیست .ترکیب رنگ های انرزی هستند که باعث هیجان میشن .

  10. سمیرا گفت:

    هنر مرزی نداره ولی کلمه نابغه خیلی سنگینی میکنه رو این قضیه مطمئن باشید پول و سرمایه پشتش خوابیده

دیدگاه شما