سه شنبه 3 دی 1392 - 12:14

تصاویر / بازید مسئولان از منطقه دلی بجک بویراحمد

با حضور معاون استاندار و نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا مشکلات منطقه دلی‌بجک کبکیان بررسی شد.

خبرگزاری فارس: مشکلات منطقه دلی‌بجک کبکیان بررسی شد

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس،  صبح امروز نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از روستای دلی‌بجک کبکیان شهرستان بویراحمد بازدید و از نزدیک مشکلات منطقه بررسی شد.

بر پایه این گزارش عمده مشکلات مردم منطقه نبود راه ارتباطی مناسب، عدم آب آشامیدنی سالم و غدم پوشش شبکه مخابراتی عنوان شد.

روستای دلی‌بجک موگر بخش کبکیان شهرستان بویراحمد 51 کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد که مردم منطقه به دلیل عدم راه آسفالته مناسب در زمان رفت‌ و آمد دچار مشکل می‌شوند و در ایام بارندگی و رحمت الهی به دلیل خاکی بودن جاده ارتباطی مردم منطقه با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

گفتنی است روستای دلی‌بجک از توابع بخش کبکیان تنها با مسافتی 16 کیلومتری تا جاده یاسوج ـ اصفهان واقع در مسیر روستای گندی‌خوری فاقد راه ارتباطی مناسب بوده که همواره با پیگیری‌های مردم منطقه در دولت‌های گذشته تاکنون هیچ پاسخی مبنی بر رفع گرفتاری و بن‌بست روستا از مشکل ارائه نشده است.

گفتنی است فعالیت مردم روستای دلی‌بجک عمدتا کشاورزی و دامداری بوده که در صورت توجه و حمایت مسئولان و خروج آن از بن‌بست می‌تواند قطب مناسبی برای کشاورزی و باغداری باشد.

حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و معاون سیاسی استاندار که به دلیل بی‌توجهی مسئولان در سنوات گذشته تاکنون تعجب مردم منطقه را بر انگیخت به بیان مشکلات منطقه پرداختند و از مسئولان درخواست‌هایی جهت رفع مشکلات داشتند.

حال از مسئولان ارشد استانی اعم از استاندار، معاون عمرانی، مدیرکل راه و شهرسازی و کلیه کسانی که دست بر آتش دارند و می‌توانند باری از رنج و درد مردم منطقه را کم کند تقاضا می‌شود تا با بازدید از این منطقه مشکلاتی را که مردم با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند بتوان باری از مشکلات آن‌ها را مرتفع سازند.

در این بازدید غلام‌محمد زارعی با تاکید بر اینکه زمینه لازم برای آبادانی روستای دلی‌بجک وجود دارد و امکان توسعه آن بسیار زیاد است، گفت: این منطقه از لحاظ طبیعت بکر و دست‌ نخورده است که تمام سعی و تلاش ما بر این است تا بتوان با رایزنی مسئولان مشکلات را به صورت کارشناسی بررسی و نسبت به رفع آن اقدام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تایید مشکلاتی که از سوی مردم منطقه بیان شده بود، تصریح کرد: در توزیع اعتبارات 93 هم برای حوزه راه و هم آب باید اعتباراتی در نظر گرفته شود.

فتاح محمدی در این بازدید که از وضعیت اسفناک آب آشامیدنی منطقه بسیار گلایه داشت با ابراز تاسف بیان داشت: باید در وهله اول امور آب و فاضلاب روستایی کار بهسازی نسبت به رعایت اصول بهداشتی آب آشامیدنی منطقه «دلی‌بجک» و  «سرکوه» را انجام دهد.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فشار آب آشامیدنی منطقه بسیار ضعیف است، گفت: با توجه به اینکه آب مردم منطقه از راه قنات و به صورت سنتی وارد منبع آب می‌شود و امکان بروز مشکلات بهداشتی وجود دارد باید با کار کارشناسی جایی دیگر آب منطقه تامین شود و امور آب و فاضلاب نسبت به رعایت اصول بهداشتی آب کنونی اقدام کند.

بازدید از قنات آب دلی‌بجک

منبه آب منطقه دلی‌بجک

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=82926
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. تقدیم به آقای زارع که شاید دوستانش را دریابدو دست از حمایت رقبایش بکشد گفت:

    حریفان٫ میزبانان
    میهمان سال و ماهت
    پشت در چون موج می لرزد
    تگرگی نیست٫ مرگی نیست
    صدایی گر شنیدی
    صحبت سرما و دندان است
    من امشب آمدستم وام بگذارم
    حسابت را کنار جان بگذارم
    چه می گویی که بی گه شد
    سحر شد
    بامداد آمد
    فریبت می دهند بر آسمان
    این سرخی بعد از سحر گه نیست
    حریفان گوش سرما برده است
    این یادگار سیلی سرد زمستان است
    و قندیل سپهر تنگ میدان مرده یا زنده
    به تابوت ستبر ظلمت
    نه تور مرگ اندود پنهان است
    حریفا را چراغ باده را افروز
    شب با روز یکسان است
    سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت

    • مهمان گفت:

      احسنت بر این جملات زیبا
      جیگرمونو حال آوردی- یه مدت بود هوشنگ ابتهاج و فراموش کرده بودیم

  2. آشنا گفت:

    به امید حل مشکل آب وراه توسط نماینده محترم ولی …………….

  3. ناشناس گفت:

    منبع نه منبه

  4. بویراحمد گفت:

    درود بر حاج زارعی دلسوزو پرتلاش موفق باشید.

  5. RR گفت:

    لازم نیست باشعر سهراب سپهری خودی نشان دهی .منظورت از این شعر چیست .هیچ ارتباطی با موضوع ندارد.بعدش هم آقای زارع اصلا عملکرد خوبی نداره فقط داره سیاسی بازی می کنه .

  6. ناشناس گفت:

    سری هم به دلی بجک سپیدار بزنید که با دستور استاندارسابق بدون حتی یک ساعت مطالعه کارشناسی شده ده ها کارگاه تولید شن وماسه دارد مستقر می شود ویکی از بهترین منطقه توریستی یاسوج را به نیستی می کشاند
    استاندار محترم جلوی این تصمیم مخرب را بگیرید

دیدگاه شما