پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 8:21

کتابخانه‌های یاسوج جوابگوی جمعیت این شهر نیست

بویرنیوز:

: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد کم کتابخانه‌ها در شهر یاسوج گفت: این شهر تنها سه کتابخانه عمومی دارد که جوابگوی جمعیت این شهر نیست.

خبرگزاری فارس: کتابخانه‌های یاسوج جوابگوی جمعیت این شهر نیست

نادر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: کتابخانه‌ها از ضرورت‌های فرهنگی هستند که باید توجه بیشتری به آن‌ها شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یاسوج با این همه پراکنش جمعیتی و همچنین آمار بالای جمعیت آن، تنها سه کتابخانه دارد که به هیچ عنوان جوابگو نیست.

وی، هجوم و استقبال بسیار زیاد شهروندان، دانش‌آموزان و دانشجویان از کتابخانه مرکزی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را نشانه کمبود شدید کتابخانه در این شهر دانست و گفت:‌ این کتابخانه با سیل و هجوم متقاضیان مواجه است که خدمات‌دهی و پذیرش آن‌ها با مشکلات جدی روبه‌رو است.

حسینی ادامه داد: لازم است مسئولان این استان با توجه به رشد جمعیتی، گسترش و احداث مناطق جدید به فکر ساخت کتابخانه‌های بیشتری باشند زیرا کتابخانه‌ها از ضرورت‌های فرهنگ هستند.

وی به وجود هفت سکونت‌گاه غیر رسمی در یاسوج اشاره کرد و ابراز داشت: حداقل در این مناطق لازم است برای پاسخ به نیاز مردم، یک یا چند کتابخانه جدید احداث شود.

این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس قانون، شهرداری‌ها می‌توانند برای احداث کتابخانه زمین در اختیار قرار دهند و اداره‌کل راه و شهرسازی موظف است زمین مناسب برای ساخت کتابخانه را در اختیار این سازمان قرار دهد.

حسینی یادآور شد: باید از ظرفیت خیرین در ساخت کتابخانه بهره ببریم زیرا مطالعه یکی از زیربناهای توسعه است و ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که سرانه مطالعه را در استانمان بالا ببریم.

وی، تعداد کتابخانه‌های مرکز این استان را سه مورد خواند و خاطرنشان کرد: کتابخانه امام علی (ع)، کتابخانه امام خمینی (ره) و کتابخانه مرکزی یاسوج تنها کتابخانه‌های این شهر با وجود پراکنش زیاد مناطق و جمعیت آن هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=8282
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما