دوشنبه 25 آذر 1392 - 16:16

افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد/تصاویر

پیشرفت و توسعه درون زای کهگیلویه و بویراحمد مستلزم پژوهش کاربردی است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشرفت و توسعه درون زای استان مستلزم کار پژوهشی و تحقیقات بنیادی و کاربردی است.
به گزارش بویرنیوز، سید موسی خادمی ظهر شنبه در آیین گشایش نمایشگاه هفته پژوهش افزود: توسعه استان می بایست با اقدامات و دستاوردهای پژوهشی، گره بخورد و آثار آنها در توسعه استان مشهود باشد.

خادمی اظهار داشت: تولید نیروی انسانی خلاق، فراهم کردن بسترسازی لازم و زیر بنایی در ایجاد مراکز رشد، مراکز تحقیقاتی، پارک علم و فناوری، بانک اطلاعاتی پژوهشگران و اهمیت دادن به تحقیق و پژوهش و کاربردی کردن نتایج آن نیاز ضروری امروز استان است.

وی تصریح کرد: تحقیق و پژوهش یکی از ملاکهای جامعه و هر کشوری در توسعه یافتگی است و تحولات دنیا برپایه علم، تحقیق، پژوهش و فنآوری اطلاعات است.

خادمی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش عامل و مولد علم است و علمی که با پژوهش کسب و به کارتبدیل شود، تحول ساز خواهد بود، اظهار داشت: مهمترین خروجی تحقیق و پژوهش افزایش بهره وری و سرمایه است.

استاندار اضافه کرد: پژوهش و تحقیق به عنوان مبنا و اساس همه تحولات ساختاری، نیازی اساسی و تضمین کننده برنامه های هدفمند در امور زیر بنایی، عمران و توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

وی تصریح کرد: امروز دستاوردهای بزرگ، محصول تبدیل علم به کار است و با تلفیق این دو، تولید ثروت، سرمایه، درآمد و اشتغال رونق می گیرد.

سلیقه ای عمل کردن در بحث پژوهش آسیب زاست

خادمی بزرگترین مشکلات عمده و اساسی بر سر این راه را کم  توجهی به شناخت کامل و تعمق مسایل از طریق علم، نداشتن مطالعات و برنامه ریزی مدون پژوهشی، مهیا نبودن بخشی از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، کاربردی نکردن نتایج تحقیق و پژوهش و سلیقه ای عمل کردن در بسیاری از امور دانست.

وی بر بالا بردن باور و انگیزه جوانان در امر مطالعه، تحقیق و پژوهش تاکید کرد و بیان داشت: یکی از راههای توجه به پژوهش برجسته کردن آن، شناخت استعدادها، نخبگان، صاحبان علم و دانش و اهل فن و ایجاد رقابت بین همه گروه ها  در سطوح مختلف فناوری، علمی و کاربردی آن است.

استاندار همچنین در خصوص پژوهش سرای تعلیم و تربیت استان گفت: این پژوهش سرا با وجود صرف تسهیلات زیاد، به دلیل نبود برخی امکانات جزئی راکد مانده بود و به مناسبت هفته پژوهش با همکاری دستگاههای اجرایی افتتاح شد.

دانشگاه یاسوج همچون هر ساله در این نمایشگاه حضور پرشور و فعالی داشته و یکی از غرفه های پربازدید نمایشگاه غرفه دانشگاه یاسوج است.شایان توجه است استاندار ضمن حضور در غرفه دانشگاه دقایقی با رییس دانشگاه یاسوج به گفتگو پرداخت و آمار پژوهشی دانشگاه یاسوج طی یکساله گذشته را از رییس دانشگاه شنید و به صورت جزیی سوالاتی در مورد شرایط پژوهش در دانشگاه یاسوج پرسید.این نمایشگاه تا روز 27 آذر ماه جهت بازدید عموم برپاست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=81837
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دانشجو گفت:

    درد بر دکتر رمضانی موفق باشید.

  2. پاتاوه گفت:

    درود بر لر و استان که همه افتخاراست

دیدگاه شما