چهارشنبه 11 مرداد 1391 - 7:04

بدهکاری مرغداران با تعامل و گفت‌وگو پیگیری شود

بویرنیوز: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدهکاری مرغداران به دو شرکت گاز و پخش فرآورده‌های نفتی با تعامل و گفت‌وگو پیگیری شود.

خبرگزاری فارس: بدهکاری مرغداران با تعامل و گفت‌وگو پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد ظهر امروز در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: در مورد بدهکاری واحدهای تولیدی در پرداخت بهای نفت و گاز به گونه‌ای رفتار شود که حتی‌الامکان هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در رابطه با دستور کار آخر این نشست در مورد قطع گاز مرغداری‌هایی که از آذر 89 تاکنون بدهی خود را پرداخت نکرده‌اند سخن می‌گفت، ادامه داد: همکاران ما در دو شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و گاز آقایان را بخواهند و ببینند که علت عدم پرداخت این بدهی چیست.

وی ابراز داشت: ما که نمی‌خواهیم واحدهای تولیدی تعطیل شوند پس با گفت‌وگو و ارائه راهکار این مشکل را برطرف کنید.

نیکزاد با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی می‌خواهند بدهی خود را بپردازند و عده‌ای هم نمی‌خواهند، تصریح کرد: افرادی که بدهی خود را قبول دارند، این‌ها را کمک کنید تا بدهی خود را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: با تعامل و توافق، مبلغی از این بدهی را به صورت نقد و مابقی را به صورت اقساطی بگیرند که در همه استان‌ها به همین روش بدهی‌ واحدهای تولیدی را می‌گیرند.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باید نسخه‌های در نظر گرفته شده برای هر واحد مرغداری با دیگری متفاوت باشد زیرا برخی واحدها می‌خواهند بدهی خود را پرداخت کنند ولی ممکن است کسی هم باشد که مایل به دادن بدهی خود نباشد.

نیکزاد گفت: اگر واقعا واحد مرغداری پیدا شد که بگوید من پول نمی‌دهم اینجا راهی جز قطع گاز آن نیست ولی من مطمئنم در این استان به چنین موردی برنمی‌خوریم.

اسدالله طاهری، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست و قبل از صحبت‌های استاندار این استان اظهار داشت:‌ شرکت‌های گاز و نفت بازوی اجرایی برای فراخوان واحدهای مرغداری و تعیین تکلیف بدهی آن‌ها ندارد که بر این اساس باید جهاد کشاورزی که مرغداری‌ها زیر نظر آن‌ها هستند وارد عمل شود و مرغداری‌های بدهکار را فراخوان کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این اظهار نظر از معاون سیاسی و امنیتی خود خواست تا نشستی را با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رئیس شرکت نفت، رئیس شرکت گاز و همه مرغداری‌های بدهکار تشکیل دهد و موضوع را آنجا پیگیری و بررسی کند تا هم شرکت‌های نفت و گاز به پول خود برسند و هم واحدهای تولیدی مرغ تعطیل نشوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=8167
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما