سه شنبه 10 مرداد 1391 - 7:47

وضعیت مبهم معابر مانع توسعه شبکه برق کهگیلویه و بویراحمد

بویرنیوز:

رئیس شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشخص نبودن وضعیت معابر در شهرها و سکونتگاه‌های غیر رسمی از موانع اصلی شبکه برق در این استان است.

خبرگزاری فارس: وضعیت مبهم معابر مانع توسعه شبکه برق کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسن کریمی بعد از ظهر امروز در ستاد ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی اظهار کرد: در شهر یاسوج و حومه مناطقی هستند که نه شهرداری آن‌ها را جزء شهر می‌داند و نه بنیاد مسکن زیربار می‌رود که این منطقه روستا است.

رئیس شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت شرکت برق می‌تواند در سکونتگاه‌های غیر رسمی کنتور برق نصب کند و خدماتی از این دست ارائه دهد ولی متاسفانه برای ورود به موضوعاتی چون اتلاف برق و برق غیر مجاز این اجازه به شرکت برق داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: منازلی اکنون به صورت غیر مجاز و بدون پروانه در مسیر احداث شبکه برق ساخته شدند که باید تخریب شوند.

کریمی تاکید کرد: باید اعتباراتی برای مطالعه در خصوص وضعیت معابر و احداث شبکه برق اختصاص یابد تا بر اساس یک نقشه راه بتوانیم خدمات پایدار و مناسبی به مردم ارائه دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این اظهار نظر رئیس شرکت برق گفت: اکنون هیچ منطقه‌ای نیست که مورد اختلاف شهرداری و بنیاد مسکن باشد و در سه منطقه‌ای که این مشکل وجود داشت مسئله حل و فصل شد و این مناطق تحویل شهرداری یاسوج داده شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اجرائیات شهرداری با جدیت بیشتری وارد عمل شده و اجازه ساخت و سازهای غیر مجاز را نمی‌دهد.

وی توسعه شهر و ایجاد عمران و آبادانی را از هر چیز دیگری مهم‌تر دانست و ابراز داشت: در برخی موارد که طرح مهمی چون تطویل باند فرودگاه یاسوج قرار است انجام شود می‌بینیم که یک ساخت و ساز غیر مجاز مانعی می‌شود برای اجرای این طرح عمومی و باید ساخت و ساز غیر مجاز در این استان باب نشود.

نیکزاد تصریح کرد: در تقاضاهایی که به استانداری برای دریافت خدماتی چون برق و آب می‌شود، اولین سؤالی که از متقاضی پرسیده می‌شود این است که پروانه ساختمانی دارد یا نه.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ملاک همه ما باید قانون باشد و امروز در مورد ساخت و ساز قوانین روشنی وجود دارد که بر این اساس باید به گونه‌ای رفتار کنیم که اخذ پروانه ساخت و ساز نهادینه شود.

وی تاکید کرد: اگر ساخت و سازی غیر مجاز انجام شده یا باید تخریب شود و یا هم اگر صلاح باشد فرد متخلف را جریمه کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=8062
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما