دوشنبه 9 مرداد 1391 - 6:34

پیشنهادی به آنان که با نام استان مشکل دارند

پایگاه خبری بویرنیوز:

در ماههای اخیر گروهی با بهره گیری از رانتهای خبری و حمایتهای مالی افراد خاص با پشت پا زدن به پیشینه تارخی مردم این مرز وبوم ، پیشنهاد تغییر نام استان کهگیلویه وبویراحمد را داده اند.

جریان رسانه ای انحرافی تغییر نام استان، با هر هدفی که طراحی شده باشد نتیجه ای جزء حذف تاریخ ،فرهنگ و ساختار اجتماعی مردم سرافرازاستان کهگیلویه وبویراحمد را نخواهد داشت.

 دریک نگاه کلی میتوان چهارگروه افراد را در جریان تغییر نام استان دسته بندی نمود:

1- مدیران غیر بومی استان از جمله استاندار نیکزاد وتیم مدیران همراه وهمفکر  ایشان  در این خصوص، در سازمانها وادارت

2- چهره های جنجالی رسانه ای استان که متهم به گروه خاصی هستند

3- روشنفکرنماهای فراری از زادبوم مادری

4- ساده لوحانی که فکر میکنند  نام استان درمجامع فرهنگی ،هنری، اداری یا سیاسی ملی خود موجب وهن آنان میشود.

گروه اول: در حالی که بسیاری معتقدند نیکزاد ثمره از معدود مدیران تلاشگری است که در جریان پیگیری ونظارت و اجرای طرحها وبرنامه های اقتصادی  وعمرانی استان  حرفهایی برای گفتن دارد اما ورود ایشان به ماجراجویی طراحی شده تغیر نام استان ، باعث ایجاد تضادها و مخالفتهای تندی در عرصه افکار عمومی استان با ایشان شده است و بیم آن میرود که با صحنه گردانی تیم رسانه ای مشکوکی که اصرار بر طرح موضوع تغییر نام کهگیلویه وبویراحمد در شورای عمومی فرهنگ استان دارند، در روزهای آتی  وهمزمان با تلاشهای طراحان این سناریواز پیش شکست خورده، موجی از  مخالفتها، حملات  و کشمکشها در اطراف استاندار استان کهگیلویه وبویراحمد ایجاد شود و عملا در ماههای پایانی عمر دولت محمود احمدی نژاد،  وقت  نماینده ارشد دولت در استان صرف بگو ومگوهای بی حاصل شده و فرصتهای زیادی در این مدت از دست ایشان خارج گردد.

متاسفانه با اصراری که استاندار نیکزاد ثمره بر این موضوع دارند این احتمال میرود که  تیم ایشان در جنجالهای رسانه ای تغییر نام استان با هدف از اولویت انداختن تغییر مدیران ناکارآمد  نقش داشته و تلاش دارند تا با ایجاد خلل در خواست واقعی مردم استان زمان را بنفع خود نمایند .

اگر استاندار محترم کهگیلویه وبویراحمد واقعا با نام استان مشکل دارند این بدان معنی است که ایشان عملا با تاریخ ،هویت اجتماعی وسیاسی  وفرهنگ مردم استان کهگیلویه وبویراحمد مشکل جدی دارند که پیشنهاد میگردد بجای تغییر نام استان ، ایشان با نفوذی که در دولت محترم دارند محل خدمتی خود را تغییر داده و این مردم را با همه دار وندارشان بحال خود واگذارد.

گروه دوم :  برخی فعالین مطبوعاتی که نیازی به نام بردن از آنان نمیباشد با دامن زدن به این بحث ،سعی در ایجاد فضای جنجالی و تقابل مدیران و نخبگان سیاسی استان دارند.

با نگاهی دقیق به موضوع تغییر نام استان و تقارن آن با روزهای پایانی عمر مجلس هشتم بنظر میرسد این افراد ضمن پیگیری اهداف خاص خود، ماموریت سرگرم نموده سیاسیون و فعالین اجتماعی استان ،خصوصا جریانهای پیروز انتخابات در گچساران وکهگیلویه و بویراحمد ودنا را دارند تا بدینطریق عزل مدیران ناکارآمد را که خواست اصلی مردم استان بوده است را از اولویتهای رسانه ای و فکری مردم خارج کرده و با دامن زدن به طرح انحرافی تغییر نام استان، بنوعی نمایندگان پیروز انتخابات یعنی آقایان بزرگواری ،تاجگردون وزارعی و گروه بزرگ حامیان مردمی آنان را در تقابل با استاندار قرار دهند.

گروه سوم: با توسعه دانشگاههای داخلی و تسهیلات ایجاد شده برای ورود داوطلبان به دانشگاههای ومراکز عالی اموزش ،گروههای مختلفی ازافراد اقدام به تحصیل  نمودند که بعضا با کسب برخی مدارج علمی دارای دیسیپلین های نیز در سطح مرکز آموزشی  و ادارت نیز شده اند که البته تعداد چنین افرادی  که با موضوع تغییر نام استان موافقند به اندازه انگشتان دست نیز نمیرسد.

این افراد که بقول نماینده محترم مردم بویراحمد ودنا به شهر نیامده به کلان شهر ها رفته اند وسعی دارند برای فرار ازمشکلات شخصیتی و اجتماعیی که گریبانگیر شان شده است ، بنوعی با پیشنیه زیست بوم خود که  درآن متولد شده اند تسویه حساب نمایند  تا کمی خود را تسکین داده  وناتوانیها و ناسازگاری خود با محیط مدنی شهرهای بزرگ را برگردن نام استان بگذارند.

شاید برخی از این نافرهیختگان ،از اینکه فرزندانشان نام استان کهگیلویه وبویراحمد را در شناسنامه خود دارند از خود خجل میشوند. این در حالی است که امروزه آحاد مردم استان کهگیلویه وبویراحمد چنین افرادی را نه تنها مایه مباهات خود نمیدانند بلکه آنانرا بی ماهیت وفاقد اصالتهای فرهنگی و اجتماعی این دیار میدانند.

این افراد بهتر است بجای تغییر نام استان شناسنامه خودرا عوض نموده واگر که میتوانند ،خودرا متولد تهران بنمایند تا شاید برخی ازمشکلات واختلات هویتی شان برطرف گردد.

4- گروه چهارم نیز برخی افراد ساده انگاری هستند که فکر میکنند نام استان مانعی بر سر راه پیشرفت وترقی اجتماعی آنان میباشد. در حالی که این واقعیت تاریخی همیشه همراهشان خواهد بود که در سرزمینی متولد شده اند که نام آن با محرومیتهای تاریخی وسیعی  روبروه بوده است .

استان ما بیش از آنچه فرزندان خود را دچار محدودیت کرده باشد آنان را دچار محرومیتهایی نموده است که البته با پیروزی انقلاب اسلامی وعنایت نظام جمهوری اسلامی ایران به مناطق محروم ،گامهایی بسی شگرف در رفع  محرومیتها و زدودن محدودیتها برداشته شده است.

شاید عملی ترین پیشنهاد برای این دسته ،مهاجرت به نقاطی است که فکر میکنند یدک کشیدن نام آن استان برایشان مایه پیشرفت و تفاخر است که البته چنین امری نه میسور است ونه شایسته، بلکه بهتر آنست تا با تلاش و همت بیشتر ودوری کردن از مجادلات بی حاصل  وعزل مدیران ناکارآمد و تقویت بنیه اجرایی دولت در استان راه توسعه بیش از پیش را در استان هموار کنیم و با تفخر بر فرهنگ غنی ایلی وعشایری مردم این دیار، گامی در غنای فرهنگی مرز وبوم  جغرافیایی  واجتماعی خود در چهارچوب منویات مقام معظم رهبری  وتعالیم عالیه اسلامی برداریم.

آبشارنیوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7990
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما