یکشنبه 8 مرداد 1391 - 6:32

50درصد تسهیلات ریالی كارخانه سیمان مارگون جذب شد

بویرنیوز:

حسین نجاتی فهیمی روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی ایرنا تسهیلات ریالی مصوب این طرح از سوی بانك عامل را 600 میلیارد ریال اعلام كرد و برلزوم شتاب بخشی در جذب مابقی این تسهیلات تاكید كرد.

وی با اشاره به تامین سهم آورده سرمایه گذار خارجی این طرح گفت: طرح سیمان مارگون جزو طرحهای ‘مهرماندگار’ مصوب شده است و بهره برداری از این طرح در زمان مقرر نیازمند تامین به موقع تسهیلات مصوب شده این طرح است.

مدیرعامل شركت توسعه گستر هلال خاورمیانه بازدید اخیر دستیار رییس جمهوری از این طرح را برای كمك روند اجرایی این طرح مهم ارزیابی كرد وافزود: سرمایه گذار هم اكنون برای شتاب عملیات اجرایی این طرح باحدود 60درصد پیشرفت فیزیكی درانتظار اعلام میزان اعتبارات پیش بینی شده برای این طرح مهم اقتصادی وصنعتی از محل اعتبار بودجه طرحهای مهر ماندگار است.

وی از انقعاد قرارداد 48میلیارد ریالی ساخت قسمت تولید كلینكر شامل ساختمانهای ‘پیش گرم كن’،’كوره’ و ‘خنك كن ‘خبر داد وگفت: عملیات اجرایی این بخش از این طرح هم اكنون با شتاب مطلوب در حال انجام است.

نجاتی فهیمی با بیان اینكه ساختمانهای بتونی و فلزی خط تولید سیمان و بخش ساخت و نصب قسمت آسیاب سیمان بیشترین پیشرفت فیزیكی را دارد، گفت: در قالب طرح حدود 75 هزار متر مكعب بتون ریزی باید انجام گیرد و این بخش كار نیز پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: درصورت تسریع در پرداخت تسهیلات ریالی، قراردادهای باقی مانده بزودی منعقد خواهد شد.

مدیرعامل كارخانه سیمان مارگون از تامین تمامی ماشین آلات خارجی مورد نیاز این كارخانه از كشورهای اروپایی و انتقال این ماشین آلات به كارگاه كارخانه خبر داد و گفت: اعتبار مورد نیاز ساخت این طرح یك هزار و 870 میلیارد ریال است كه تا پایان تیر ماه سال 92 فاز اول طرح آماده راه اندازی خواهد شد.

نجاتی اظهار داشت: كارخانه سیمان مارگون با ظرفیت تولید سه هزار و 300 تن یكی از طرحهای ملی است كه با جذب 100درصدی سرمایه گذاری خارجی با فرایند مطلوبی درحال انجام است

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=7887
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما