جمعه 1 آذر 1392 - 18:13

روستایی که در هیچ دولتی خدمات دریافت نکرده + تصاویر

فارس از بی‌مهری مسئولان نسبت به منطقه‌ دلی‌بجک کبکیان گزارش می‌دهد.

خبرگزاری فارس: دلی‌بجک منطقه‌ای که مورد بی‌مهری مسئولان واقع شده + تصاویر

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، عناصر تقسیمات کشوری عبارت است از روستا، دهستان، شهر، بخش، شهرستان و استان، روستا واحد مبداء تقسیمات کشوری است که از لحاظ محیط زیستی وضع طبیعی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی  آن نیز مدنظر قرار گرفته می‌شود.

بی‌شک روستاها با‌حوزه و قلمرو معین ثبتی یا عرفی مستقل که حداقل تعداد 20 خانوار یا صد نفر اعم از متمرکز یا پراکنده در آنجا سکونت داشته باشند تلقی می‌شود.

آنچه ما را بر آن داشت تا خبرنگار فارس به منطقه‌ای در نزدیکی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شود و از نزدیک روستایی که فاصله‌ زیادی با مرکز استان و شهرستان بویراحمد ندارد اما از  عدم امکانات رنج می‌برد بود.

کمبود امکانات در برخی روستاهای مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد که همواره آن را استانی چهار فصل قلمداد می‌کنند شاهد نبود و یا عدم حداقل امکانات اولیه در سطح روستاهای آن هستیم.

به حتم یقین آمار کاملی از روستاهای فاقد امکانات در سطح کهگیلویه و بویراحمد نداریم اما آنچه که باعث حضور خبرنگار ما به روستایی در شهرستان بویراحمد بخش کبکیان شد نارضایتی و گلایه‌مندی عموم مردم از عدم امکانات و جاده ارتباطی در این روستا بوده که به عینه شاهد وضعیت راه ارتباطی این روستای زیبا شدیم.

موقعیت جغرافیایی روستای دلی‌بجک بیانگر بی‌مهری مسئولان نسبت به روستا است این روستا از شمال به روستای ده‌شیخ پاتاوه، جنوب به روستای موگر، غرب به دشت سقاوه و امامزاده بی‌بی‌خاتونین (س) و شرق آن نیز روستای ساران  و بطاری با فاصله‌ای نه چندان زیاد منتهی می‌شود.

بی‌مهری از این بابت که نزدیک‌ترین روستا به دلی‌بجک و جاده آسفالته آن یعنی روستای موگر تنها سه کیلومتر بوده که با پیگیری اهالی منطقه برای آسفالته کردن این مسیر بسیار کوتاه پاسخی از سوی مسئولان مربوطه دریافت نشده است.

به گزارش فارس روستای دلی‌بجک موگر بخش کبکیان شهرستان بویراحمد 51 کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد که مردم منطقه به دلیل عدم راه آسفالته مناسب در زمان رفت‌ و آمد دچار مشکل می‌شوند و در ایام بارندگی و رحمت الهی به دلیل خاکی بودن جاده ارتباطی با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

*دلی‌بجک روستایی که در هیچ دولتی خدمات دریافت نکرده/قابل توجه مسئولان ارشد استانی

 

گفتنی است روستای دلی‌بجک از توابع بخش کبکیان تنها با مصافتی 16 کیلومتری تا جاده یاسوج ـ اصفهان واقع در مسیر روستای گندی‌خوری فاقد راه ارتباطی مناسب بوده که همواره با پیگیری‌های مردم منطقه در دولت‌های گذشته تاکنون هیچ پاسخی مبنی بر رفع گرفتاری و بن‌بست روستا از مشکل ارائه نشده است.

گفتنی است فعالیت مردم روستای دلی‌بجک عمدتا کشاورزی و دامداری بوده که در صورت توجه و حمایت مسئولان و خروج آن از بن‌بست می‌تواند قطب مناسبی برای کشاورزی و باغداری باشد.

انتظار مردم منطقه دلی‌بجک از مسئولان ارشد استانی

مردم منطقه با وجود درد و رنج فراوان و نداشتن حداقل امکانات همواره پیرو ولایت فقیه بوده و هستند اما انتظاراتی از مسئولان نظام دارند که به عنوان یک خبرنگار که رسالتی بس خطیر دارد مشکلات منطقه را که مهمترین آن‌ها نبود راه ارتباطی مناسب و آب آشامیدنی سالم است را به گوش مسئولان مربوطه برسانم.

به گفته مردم منطقه در قبل و بعد از انقلاب تاکنون در هیچ دولتی توجهی به این روستا نشده به گونه‌ای که انگار چنین روستایی وجود ندارد و مردم منطقه همچنان از نبود امکانات رنج می‌برد.

حال از مسئولان ارشد استانی اعم از استاندار، معاون عمرانی، مدیرکل راه و شهرسازی و کلیه کسانی که دست بر آتش دارند و می‌توانند باری از رنج و درد مردم منطقه را کم کند تقاضا می‌شود تا با بازدید از این منطقه مشکلاتی را که مردم با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند بتوان باری از مشکلات آن‌ها را مرتفع سازند.

انتظار می‌رود مسئولان به حداقل نیازهای مردم منطقه توجه داشته باشند.

 

وضعیت نامناسب جاده دلی‌بجک

گردنه موگر به دلی‌بجک

دورنمایی از روستای دلی‌بجک

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=78128
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پراشکفت گفت:

    من پراشکفت از توابع بخش مرکزی هستم…وضعیت من هم از این روستای نامبرده بدتر است..خواهش میکنم به دادم برسید سی سال از انقلاب گذشت.اما من هنوز مثله قبلم همه روستاها آباد شده جز عده ای از ما…………

  2. علیرضا گفت:

    متاسفانه از این دست مشکلات در استان ما کم نیست. مناطق پرجمعیت زیلایی نیز با وجود آنکه شهدای بسیاری در راه اسلام و انقلاب و میهن دادند هنوز آب آشامیدنی و جاده مناسب ندارند این مسولان که امروز پاسخگو نیستند در روز قیامت باید پاسخگو باشند.

  3. ديده بان گفت:

    تيرك برق از آسمان امده

  4. ناشناس گفت:

    واقعا باید مسولین به فکر این روستا هم باشند

  5. ناشناس گفت:

    خوش به حالشون
    چه جای خوب و ارامیه خیلی زیباست

  6. ایرج گفت:

    به خدا من این روستا را می شناسم و افراد پزشک و مهندس زیادی تحویل استان داده اما متاسفانه حتی حتی ذره ای به این روستا توجه نشده و باید بسیار بسیار به حال این استان گریه کرد که حق خودرا از کشور نمی گیرد و این روستاها در قرنی که سفرهای فضایی شروع شده در قرون قبل از میلاد زندگی می کنند .مسولین کشور و استان و شهرستان باید به خود بیایند

  7. محمد گفت:

    حاج زارعی کاری بکن و محرومیت از این استان بدار

  8. حسن گفت:

    روستایی ولایت مدار و شجاع و مهمان نواز اما محروم از ابتدایی ترین حقوق انسانی.ان شاالله که مسولین به این روستا رسیدگی کنند و انهارا دریابند واز الم و مصایب انها بکاهندبه امیدان روز و لحظه.باسپاس از بویرنیوز به خاطر انعکاس این گزارش.

  9. محمد گفت:

    روستای فوق دارای ارتباط مخابراتی است پس مشخص است بعضی از ادارات این روستا را سالها پیش کشف کردند

  10. احمد گفت:

    والا تا اون جایی که من میدونم چها پنج تا خونه ان مدرسه دارن برق هم دارن -تلفن هم داشتن

دیدگاه شما